PDA

View Full Version : Van een Humbucker een Single maken.



e_lukather
7 juli 2003, 13:34
Ik heb een hele vette gitaar gezien en ik ga hem waarschijnlijk halen.
Alleen er zit een H-S-H combinatie op en ik ben meer een H-S-S type. Is het mogelijk om in de plaats van de Neck pickup een Single te plaatsen. Of ziet dat er niet uit of kan dat gewoon niet? Kben niet zo into elementen
en vandaar misschien domme vraag.

ALvast bedankt.

pimmetje
7 juli 2003, 13:37
't kan - eventueel met een kleine aanpassing - wel, maar 't ziet er idd niet uit. Is 't dan misschien juist geen optie om er een splitsbare humbucker in te zetten (als dat al niet zo is)? Dan kan je kiezen...

e_lukather
7 juli 2003, 13:42
Moet de humbucker opzich al splitbaar zijn of doet de elektronica dat of allebei?

SiNiSTRaL
7 juli 2003, 13:45
Moet de humbucker opzich al splitbaar zijn of doet de elektronica dat of allebei?

de humbucker moet opzich al splitbaar zijn en om het te kunnen splitten heb je een push/pull volume/toneknopje nodig...( die zijn voor ong 9 euro wel tekoop)

e_lukather
7 juli 2003, 13:49
Op de gitaar is het al een aangebracht als een volume knop die je eruit kan trekken zegmaar. Dus ik moet gewoon een splitbare humbucker zoeken? Suggesties...of moet ik het van de zoekfunctie hebben...
Kspeel voornamelijk toto/van halen ook wel Jazz af en toe. Ik denk dat t een goede pickup moet zijn voor clean. Voor scheur gebruik ik de bridge wel.

ieme
7 juli 2003, 17:24
kan makkelijk, moet je een hamer en beitel ter hand nemen! wuhahah nee ja dat kan met een splitable humbucker of als je een stratje of iets dergelijks met een slagplaat hebt kun je dr een single in doen en een nieuwe slagplaat!
tsja
leuk is anders!

jorrit
7 juli 2003, 17:30
seymour duncan sh2 jazz
seymour duncan '59.

de jazz spreekt voor zich, warm, droog en erg veelzeiding...en natuurlijk ook goed voor jazz...

'59 lekker warm rond en genoeg midden om door de mix te komen.

ik ga een gitaar kopen binnenkort en daar zit een '59 in de neck. erg gaaf element.

e_lukather
7 juli 2003, 17:57
Bedankt voor jullie reacties... Kben weer up-to-date!

green_day
7 juli 2003, 20:37
en als je het niet op push-pull hebt (kan ik me bij een strat wel voorstellen, aangezien je iedere keer op die volume pot zit) kun je ook een kleine switch laten aanbrengen

e_lukather
7 juli 2003, 22:37
Ja daar ben ik wel benieuwd naar hoe? Kheb geen slagplaat hé.