PDA

View Full Version : T-Rex Replay Box Delay



apekop
20 juni 2014, 01:07
Iemand al ervaring met de nieuwe T-rex Replay Box?
Ik ben nog op zoek naar een goede digitale delay.
Eisen:
-duidelijke heldere repeats, geen doffe bedoeling, geen flutter of vervorming (ik heb al een Belle Epoch)
-liefst stereo
-tap tempo
-lange delay tijd (minimaal 1000ms)
-liefst true bypass (of een hele goede bypass zonder enkele tonesuck)
-modulatie mag, maar is geen pre.
-geen 20 verschillende delay sounds, gewoon 1 goede heldere sound met simpele bediening

Op papier heeft de T-rex dat allemaal. Al vind ik het filmpje nog niet helemaal overtuigend.
Ik weet niet of de Replay Box true bypass? en of ie helemaal digitaal is?

Zijn er nog alternatieven?


http://www.youtube.com/watch?v=8QoVyHGFB9o

Erikt
20 juni 2014, 15:06
Ik vraag me altijd af waarom zulke lange delay tijden vereist zijn. Gebruik je dat ook echt? Is intussen je nummer al niet afgelopen? :P

Ik ben zelf erg tevreden over mn memorylane, waarschijnlijk heel wat anders dan wat je zoekt en sowieso kortere delaytijd maar wauw, wat een sound!

apekop
20 juni 2014, 15:24
Ik vraag me altijd af waarom zulke lange delay tijden vereist zijn. Gebruik je dat ook echt? Is intussen je nummer al niet afgelopen? :P

als je nummers hebt van 3 seconden dan wel. Ik gebruik het veel, met name voor soundscapes. Soms delays van 16 seconden of meer.

FruscianteFan
20 juni 2014, 18:43
de Akai headrush voldoet aan veel van je eisen (bypass staat me niets meer van bij). Alleen, de drie die ik heb gehad waren onbetrouwbaar. Toch gebruiken veel professionele muzikanten ze ook.

23,8 seconden delaytijd met tap tempo

apekop
20 juni 2014, 19:28
de Akai headrush voldoet aan veel van je eisen (bypass staat me niets meer van bij). Alleen, de drie die ik heb gehad waren onbetrouwbaar. Toch gebruiken veel professionele muzikanten ze ook.

23,8 seconden delaytijd met tap tempo

Dat is inderdaad geen verkeerde optie. Alleen is dat meer een looper. Aangezien ik al andere loopers gebruik is dat een beetje overkill. Ook is hij niet stereo in.

apekop
21 juni 2014, 11:26
Ik heb er nog eentje gevonden die aan de eisen voldoet. De TC Nova Delay, Nova Delay ib mobified of Nova Repeater. Iemand ervaring met een van deze drie?

Speeddemon
21 juni 2014, 11:43
Ik heb er nog eentje gevonden die aan de eisen voldoet. De TC Nova Delay, Nova Delay ib mobified of Nova Repeater. Iemand ervaring met een van deze drie?
Wel met de Nova Repeater; binnen een week weggedaan. Inspiratieloos ding.

Ik heb diverse digitale delays gehad, die meer uitnodigden tot spelen. Nu zijn mijn eisen iets anders, maar zelfs de 2290 modus klonk beter op de TC Flashback dan die van de Nova Repeater. Alleen mis je dan een PRAKTISCHE tap-tempo (want sorry jongens, die audio strumming is absoluut niet praktisch midden in een nummer). Maar misschien dat de ib modified Nova Delay wel wat meer soeps is.

Andere opties:
Electro Harmonix Stereo Memory Man With Hazarai
http://images5.thomann.de/pics/bdb/118413/7738811_800.jpg

Digitech Time Bender (ware het niet voor z'n speciale voeding, had ik deze gekocht; zit echt ALLES op!)
-5 seconden delaytijd
-analog ducking (prachtig bruikbaar!)
-129 euries bij Thomann
http://images5.thomann.de/pics/bdb/223344/8059908_800.jpg

Vox Time Machine
-(via tap tempo) tot 5800ms delay
-hifi/lofi
-tap tempo
-136 euries bij Thomann
http://images5.thomann.de/pics/bdb/222254/1697199_800.jpg

apekop
22 juni 2014, 10:39
bedankt voor de input. gisteren even re TC Repeater geprobeerd. Prima ding en fijne bediening en functies, maar ik werd er niet warm van. De modulatie vond ik ook een beetje tegenvallen.

Eigenlijk vind ik dat op de meeste delays van tegenwoordig gewoon te veel op zit. Ik zoek gewoon een simpele digitale stereo delay met lange delay tijd en tap tempo. Eventueel met modulatie. Een super goede bypasss of true bypass is wel een vereiste. Verder niet al te veel poespas en 100 verschillende opties.

Speeddemon
5 juli 2014, 11:40
b Ik zoek gewoon een simpele digitale stereo delay met lange delay tijd en tap tempo. Eventueel met modulatie. Een super goede bypasss of true bypass is wel een vereiste. Verder niet al te veel poespas en 100 verschillende opties.
Zie mijn vorige post... :soinnocent: