PDA

View Full Version : BluGuitar Amp1



telerocker
18 juni 2014, 02:56
Thomas Blug heeft dit samen met een Rus ontwikkeld. Een 100 watt flooramp met 'buizenkwaliteit' en tal van features. Je kunt dat apparaat ook aansturen met het bijbehorende midiboard Remote1. Interessant concept. Of dit het Ei van Columbus is, vraag ik me af. Het klinkt goed, maar Blug kan een Moulinex met een kapotte stekker nog goed laten klinken.

https://www.youtube.com/watch?v=noqR_7MY2Tg

https://www.youtube.com/watch?v=Ad-8urs8TB4

http://www.bluguitar.com/

Eko
18 juni 2014, 09:40
Films gekeken en ik heb het idee dat Thomas al z`n ideeen in 1 apparaat heeft gepropt. Met 88000 mogelijkheden en meer knoppen en schakelaars dan een gemiddelde spaceshuttle. ( lekker overdreven....) . Wat hij probeert is leuk en het zal ook best technisch goed zijn , maar ik heb toch liever een eenvoudige amp , kabel en gitaar. Als het moet een slapback echo en een drive.
Van je pedalen ben je bij Thomas niet af want ik zag er geen stemapparaat , echo e.d. bij in zitten. Blijft het nog een kabel en voedingen handel op je vloer.

Pepe
18 juni 2014, 09:49
Het is mij ook net iets te Duits. Vol met innovaties en goeie ideeën maar sexloos as hell en ik ben ook geen fan van het Duitse gitaargeluid dat teveel uit een laboratorium lijkt te komen waar scoops de dienst uitmaken.
Ik denk dat de markt vooral top40 bands zijn, dezelfde groep die nu zit te klooien met digitaal en simulaties.

cluseau
18 juni 2014, 10:06
Vergeet nooit dat je setup een keten van componenten is. Als een van die componenten (zoals bv die moulinex) bagger klinkt kun je dat niet meer goed maken. Je weet dat zelfs de man aan de strings deel uit maakt van die keten dus hoeveel knoppen er ook aan je apparatuur zit, als je niet kan pingelen wordt het nooit wat. ;)

peter_heijnen
18 juni 2014, 10:19
Of dit het Ei van Columbus is, vraag ik me af.
In ieder geval niet van columbus, duitse gitaar pioniers zijn al decennia op zoek naar de 'eierlegende wollmilchsau'.

telerocker
18 juni 2014, 14:41
Films gekeken en ik heb het idee dat Thomas al z`n ideeen in 1 apparaat heeft gepropt. Met 88000 mogelijkheden en meer knoppen en schakelaars dan een gemiddelde spaceshuttle. ( lekker overdreven....) . Wat hij probeert is leuk en het zal ook best technisch goed zijn , maar ik heb toch liever een eenvoudige amp , kabel en gitaar. Als het moet een slapback echo en een drive.
Van je pedalen ben je bij Thomas niet af want ik zag er geen stemapparaat , echo e.d. bij in zitten. Blijft het nog een kabel en voedingen handel op je vloer.

Mijn idee ook. Met een tweekanaalsamp die een boost en solovolume heeft, ben je een heel eind, zeker als je er een pedaal voor zet.

Remork1970
18 juni 2014, 16:10
Alleen maar interessant als je er ook een Terrorizerachtige World Downfall scheursound uit kunt halen!

telerocker
19 juni 2014, 00:34
Het is mij ook net iets te Duits. Vol met innovaties en goeie ideeën maar sexloos as hell en ik ben ook geen fan van het Duitse gitaargeluid dat teveel uit een laboratorium lijkt te komen waar scoops de dienst uitmaken.


Daar heeft mijn Statesman 50 head/2x12 cab nou net geen last van. Zeker het drivekanaal is quite sexy and mids a plenty.

blademan
3 april 2016, 17:47
vandaag de BlugAmp1 weer terug gestuurd naar BAX. Het cleane kanaal is wel mooi, ook met die Boost knop, maar de verschillende overdrive kanalen zijn het niet voor mij, ik vind ze te transistorachtig klinken, ruizen vooral. Die kleine custom controls zijn dan misschien wel interessant voor het geluid, maar je kunt er met je vingers maar moeilijk bij. Ik had hoge verwachtingen, maar die kon dat ding helaas niet waarmaken. Toch maar gewoon verder (en zeer tevreden) met mn Peavey Classic 30

Brad
3 april 2016, 21:46
Hoi Blademan ,

Heb je misschien ook effecten op dat cleane kanaal losgelaten ? Hoe klinkt het dan , vraag ik mij af . Ben ik gewoon nieuwsgierig naar

blademan
3 april 2016, 22:00
Hi Brad
heb ik, alleen de tremolo (Boss) klonk redelijk. Tubescreamer erover vond ik niks.

Brad
3 april 2016, 23:03
Ok , dank voor de reactie

Dutch66
4 april 2016, 09:01
De prijs is hier met name de deal breaker, feitelijk is het niet (veel) meer dan een transistor
versterker met een galmpje.... Handig voor thuis op de bank, maar verder niet te serieus
nemen denk ik.

guitarkid
9 april 2016, 19:26
Ik heb 'm in Oldenburg (nov. vorig jaar) een demo zien geven. Ik zat een broodje te eten, toen ik plotseling een wel erg goed gitaargeluid hoorde. Snel er heen en dat was dus de Blu Guitar Amp 1, samen met zijn ontwerper. Hij switchte van de BG naar o.a. een Plexi en ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk was. Ik had toen nog niet eens door wat ik nou precies hoorde, want er stond van alles aan amps en cabs op het podium en eerlijk gezegd dacht ik eerst dat het om een pedaal ging. Niet geheel onlogisch, denk ik....
Ik vind de meeste demo's op YT minder overtuigend dan wat ik toen heb gehoord.

arjanb01
9 april 2016, 19:54
Die Thomas Blug demo's klinken altijd goed. Ook jaren geleden de switchblade van h&k gehoord, die amp verkocht ook voor geen meter, wel hele lekkere simpele amp, en had er ook interesse voor destijds. Hetzelfde gaat deze Blu Guitar amp overkomen, te duur en net niet...

Bates15
11 april 2016, 10:05
Ik heb een demo mogen horen in de messe afgelopen week en het was ok. Niet meer dan dat. Bruikbaar als je light-weight bordje met amp erop wil meenemen maar zie het niet echt zitten voor mijn situatie.

WillemdaGuide
11 april 2016, 11:04
Ik heb hem zelf eens aan de tand gevoeld afgelopen messe, vond het eigenlijk wel zeer ok....

Brad
11 april 2016, 11:25
Als je hem ok vind zit je goed zou ik zeggen , lekker compact en licht . Ik denk niet dat ik ooit nog in bandverband ga optreden maar wanneer dat wel het geval geweest zou zijn zou ik dat ding zeker overwegen

Blug nano cab erbij en je bent klaar , kun je bij wijze van spreken nog in de tram meenemen

Bates15
11 april 2016, 15:35
Helemaal waar. Maar ik denk dat je altijd met een gevoel blijft van: had het anders beter geklonken? Ik weet het niet. Lastig om er iets tastbaars van te maken.

WillemdaGuide
11 april 2016, 15:39
Merk dat sinds ik met in-ears speel net iets minder kritisch ben op mijn podium geluid dan eerder. Tuurlijk een goede sound blijft belangrijk, maar ik neig nu ook om meer waarde te hechten aan gewicht en compactheid ed. en daar is zo'n Amp1 natuurlijk voor gemaakt. Nogmaals was zelf erg goed te spreken tijdens het testen, maar je zit natuurlijk wel in een omgeving waarin iedere aanwezige mongool op elk denkbaar instrument om je heen loopt te hengsten. Maar voor mij staat die zeker op mijn lijstje!

Bates15
14 mei 2016, 13:19
Toch maar ff heropenen... zie ik verdorie Jennifer Batten spelen op deze amp. Ik maar weer eens op onderzoek uit en zie ik ineens een remote en 4 kanaals breakout box voor effecten. Misschien was dat er altijd al trouwens.. geen idee.

Ik denk dat ik maar weer een keer ga luisteren. Wellicht dat ik in de drukte van de messe wat gemist heb.

telerocker
14 mei 2016, 14:19
https://www.youtube.com/watch?v=A_KT2giZjY8

Bates15
14 mei 2016, 14:30
Juist ja. Deze bedoelde ik. Leuke dame geworden hahaha. Ik zie mn moeder niet zo spelen helaas 😂

Da Vinci
22 september 2016, 11:45
Schopje!

Een hoop specs op dat ding spreken me echt onwijs aan. Uiteraard het formaat, maar mn. het feit dat het ding daardoor op je board kan met direct wat effectjes eraan (zowel voor de chain als in de loop).
Verder vind ik het ook ideaal dat je meerdere opslagmogelijkheden hebt zodat je wat eq/volume aanpassingen kan maken voor je gitaren.
Dat sprak me ook erg aan bij de Switchblade maar vond dat geluid echt niet mooi.

Ik vind de geluiden ook hier echt niet verkeerd, toch maar eens zelf aan de tand gaan voelen denk

https://www.youtube.com/watch?v=ySOybJD76DM

pasqual
22 september 2016, 22:15
Schopje!

Een hoop specs op dat ding spreken me echt onwijs aan. Uiteraard het formaat, maar mn. het feit dat het ding daardoor op je board kan met direct wat effectjes eraan (zowel voor de chain als in de loop).
Verder vind ik het ook ideaal dat je meerdere opslagmogelijkheden hebt zodat je wat eq/volume aanpassingen kan maken voor je gitaren.
Dat sprak me ook erg aan bij de Switchblade maar vond dat geluid echt niet mooi.

Ik vind de geluiden ook hier echt niet verkeerd, toch maar eens zelf aan de tand gaan voelen denk

https://www.youtube.com/watch?v=ySOybJD76DM

Goeie en complete demo. Als ik 'm zo hoor zou ik ook eens zo'n ding willen proberen. Nadeel is wel dat als je het volledige potentieel wilt gebruiken, je er een los floorboard bij moet kopen: http://www.bax-shop.nl/voetschakelaar/bluguitar-remote1-footswitch-controller-voor-amp1?gclid=CjwKEAjwgo6_BRC32q6_5s2R-R8SJAB7hTG--lzxRDLDa-HdaXZlsIJhavwg23Tn2Utls-0hRpu8kBoCElHw_wcB

Kost toch nog eens een slordige 300 euro.....maar dan heb je wel wat:)

Erik de Perik
23 september 2016, 00:21
Mij spreekt het ook aan, alleen helaas nog niet getest, maar ben wel zeer benieuwd. Ik ken Thomas Blug als een gitarist die altijd goed klinkt en echt snapt wat er belangrijk is om op een podium te hebben en hoe het is om, vanwege je sound, lomp zware dingen uit je niet al te nieuwe auto te heisen. Het is totaal geen bullshitter die gast.

arjanb01
23 september 2016, 06:27
Thomas Blug vind ik en een goeie gitarist, kont sympathiek over en heeft altijd goeie demo's op YouTube van de hughes en kettner Zentera, switchblade en nu van die bluguitar amp.
De sound in dat filmpje vind ik helemaal niet verkeerd. Alleen het nadeel is dat je met alle spullen die er nog bij komen toch weer op 1000 euro zit. Prijzig, zeker als je bedenkt dat je daarvoor ook een 2 kanaals amp met boostfunctie, of zelfs een 3 kanaals buizen amp hebt.

Da Vinci
23 september 2016, 09:15
Ja dat is dus de afweging...

Ik heb nu een Engl Gigmaster Combo; 2 kanaals met gainboost, volumeboost en midboost per kanaal. Ik ben eigenlijk best wel tevreden over mijn geluid nu. Waar ik alleen tegenaan loop is dat het verschil in output tussen mijn LP en Strat behoorlijk is. Dat betekent dat ik zowel qua volume als oversturing wat te kort kom als ik mijn strat inplug.

Daarnaast vind ik het schakelen niet zo handig. Als ik van clean (bij voorkeur met reverb) naar vrij stevige oversturing wil moet ik 3 switches in drukken. Reverb uit, van kanaal één naar kanaal 2, gainboost aan). En dan nog zit ik dus met die verschillende gitaren nog niet altijd op het juiste volume.
Op een digitale amp is dat allemaal wat makkelijker. Qua specs vind ik daarom bijvoorbeeld ook een H&K Grandmeister interessant waren het niet dat ik redelijk ben afgeknapt op alles behalve het cleankanaal van de Switchblade (weet niet of dat puur die versterker is of dat dat het H&K geluid is wat ik) en ik wil bij voorkeur geen losse top + head maar iets handzamers.

arjanb01
23 september 2016, 09:25
Tsja.... Concessies. Ben ook tevreden met m'n engl combootje. Nadeel is dat clean en scheurkanaal de gain knop deelt. Of nadeel, ik heb er iets op gevonden door de volume knop op m'n gitaar tot de helft, kwart terug te draaien. Simpel en effectief. Gain verschil of volume verschil tussen de gitaren ervaar ik niet.

The Lo Lands
23 september 2016, 12:02
Heb er onlangs ook naar gekeken maar vind toch een hoop demo's wat tegenvallen. Beste is natuurlijk om deze zelf eens aan de tand te voelen. Optie is dat je ipv de extra Blug controller ook een speciale Blug jack naar midi kabel kan aanschaffen waarmee je middels bijvoorbeeld een externe midi/looper controller de Bluguitar aanstuurt. Ik vraag me alleen af of een speakerkabel van 6 meter of langer van de Bluguitar naar je cabinet het geluid niet negatief beïnvloed, of zal dat wel meevallen?

Da Vinci
23 september 2016, 12:46
Optie is dat je ipv de extra Blug controller ook een speciale Blug jack naar midi kabel kan aanschaffen waarmee je middels bijvoorbeeld een externe midi/looper controller de Bluguitar aanstuurt.

Kan je dan ook gewoon gebruik maken van al die presets?



Ik vraag me alleen af of een speakerkabel van 6 meter of langer van de Bluguitar naar je cabinet het geluid niet negatief beïnvloed, of zal dat wel meevallen?

Tja, nu zit er een kabel van 6 meter naar m'n pedalboard, dan een kabel van 6 meter naar m'n amp en nog 2 kabels van 6 meter in m'n FX loop. Da's ook een end natuurlijk.

WillemdaGuide
23 september 2016, 16:45
Andere gitarist van mijn band heeft net zo'n ding gekocht, en had hem zelf al eens getest. Ik ben wel zeer onder de indruk hoor, klinkt gewoon echt goed!

The Lo Lands
23 september 2016, 23:20
Kan je dan ook gewoon gebruik maken van al die presets?
Dat weet ik niet zeker. Ik had de manual even bekeken en middels midi kun je dan onder andere wel wisselen van kanalen maar of je ook van presets kan wisselen?

tnijland
24 september 2016, 08:10
Het idee van de Blue Amp1 is imo erg goed. Je kunt met losse op elkaar passende componenten een heel praktische en compacte gitaarsetup realiseren met veel mogelijkheden. Maar de meerwaarde van de Blue Amp1 zit toch voornamelijk in de doordachtheid en compactheid. Minder in de kwaliteit van de sound (ik heb hem zelf vrij snel weer verkocht omdat mijn buizenamp beter klonk).

arjanb01
24 september 2016, 08:15
En hoe compact is die bluguitar amp nou eigenlijk? Om hem een beetje te laten klinken moet je hem toch gauw aan een 112 kastje hangen, weg compactheid. Want dan is m'n engl combo net zo compact als die set.
Dus zoveel meerwaarde heeft die bluguitar amp i.m.o niet tov dat wat er al is.

telerocker
24 september 2016, 14:00
Als er toch een cab(je) mee moet, zou ik eerder de Tubemeister 20/40 aanschaffen. Over compact gesproken. Ik zag ze laatst bij Bax-Shop. Ze passen bijna in je binnenzak.

Da Vinci
24 september 2016, 14:31
Meerwaarde zit voor iedereen in iets anders.

Voor mijn zou het wel een voordeel zijn dat ik met repeteren in een aanwezige cab kan inprikken.

Verder vind ik het wel fijn dat alle pedalen, voor de chain en in de loop, altijd aangesloten zijn en zo ook de footswitch.

Flightcase open, stroom inpluggen, een kabel naar de speakerkast en klaar.

En het grootse voordeel vind ik de presets per gitaar en schakelmogelijkheden. Puur op dat gebied zou een Tubemeister 36 combo ook handig zijn voor me.

Voor alles geldt wel de belangrijke factor dat het geluid helemaal naar mijn zin moet zijn. Als dat tegen staat zijn alle andere argumenten zinloos.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
24 september 2016, 14:36
Exact werkt dat voor mij. Gmajor in de loop van m'n combo, stroom inprikken klaar. Ben ik net zo compact. En alles midi geschakeld.

Da Vinci
24 september 2016, 17:40
Das ook een optie ja. Welke combo heb jij btw?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
24 september 2016, 17:42
Een engl Thunder reverb, 50 watt combo. Speel er al 6 jaar op, gigs, repetities, gmajor in de loop, en onverwoestbaar die combi, ben binnen 10 minuutjes opgebouwd.

Da Vinci
24 september 2016, 18:04
Heb die optie ook wel eens overwogen. Zou mijn pod als footswitch en effectmodule kunnen gebruiken en volumeverschil in de presets kunnen corrigeren. Misschien nog maar eens verder induiken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
24 september 2016, 18:47
Lijkt mij voor jou geen optie Vincent. Jij zit net als ik in de true tone hoek en dan moeten wij niet aan modeling gaan doen. :)

MarkS
24 september 2016, 20:07
Vanavond ga ik de Amp1 live aanhoren bij een coverband van een maat van me.

Erik de Perik
24 september 2016, 20:21
https://www.youtube.com/watch?v=ELyqM90iwZ4

Da Vinci
24 september 2016, 20:48
Lijkt mij voor jou geen optie Vincent. Jij zit net als ik in de true tone hoek en dan moeten wij niet aan modeling gaan doen. :)

Zou de pod dan alleen gebruiken als footswitch, tuner, volumepedaal en evt. delay (die bij mijn 4-kabelmethodetest prima was).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad
25 september 2016, 00:50
Vanavond ga ik de Amp1 live aanhoren bij een coverband van een maat van me.

En wat zijn je bevindingen ?

MarkS
25 september 2016, 01:08
Gitarist gebruikte de kleine 1x12 cab van BluGuitar. Blijft behoorlijk overeind binnen de mix van een 7-koppige band met 2 gitaristen moet ik zeggen. Lijkt me toch wel een criterium, thuis kan iets best aardig klinken maar live is soms andere koek. Ik noem bijv een Flextone of een Vetta.

Maar mijn ding zal het nooit worden.

Sjors1994
25 september 2016, 16:17
Een paar weken terug heb ik de BluGuitar getest bij the Guitar Factory in Oss.
Er stond er daar een, en ik was niet helemaal op de hoogte van wat het nu precies voor een apparaat was.

Ik het apparaat aangesloten op de bijbehorende cab. En ik was echt verrast over het kunnen van de amp.
Ik lees hier en daar dat sommige gitaristen de prijs aan de hoge kant vinden. Dat vind ik dus erg mee vallen.

Hij zit rond de 650 euro. Voor dat geld koop je kwa pedaal size amps echt niks beters.
Een line6POD HD zit rond het zelfde bedrag.
ok, eerlijk is eerlijk. Kwa effecten is het een gemiste kans. Maar daar is hij ook helemaal niet voor bedoeld.
Als je een buizen-amp koopt, klaag je ook niet dat er geen kekke Flanger in zit.

What you see is what you get.

Een tegekke buizen amp in pedaal vorm.

Het ligt natuurlijk ook aan je situatie.
Als je met een bandje in een kroegje speelt, zou ik ook een normale buizen amp mee nemen. Niks is fijner dan dat.

Maar het fijne aan de BluGuitar, is dat je 'm direct kunt doorprikken naar de PA.
Als je met in-ears speelt is dat werkelijk waar tegek!!

Zelf speel ik o.a in een coverband, en val ik af en toe in bij een coverband in het professionele circuit.
Voor in die situaties zou deze amp top zijn.
Je knalt 'm op je pedaltrain met een TC Nova system er naast (o.i.d) en klaar is kees!

Een tegekke 4 kanaals buizen amp op je pedalenplank.

Ik vind het een tegekke uitvinding.

Dutch66
25 september 2016, 16:46
Sjors, het is geen buizenamp, dat is het punt juist....

Brad
25 september 2016, 16:54
Maar het is toch wel een hybrid amp met een nano buis in de voorversterker ? Het is een kwestie van smaak maar ik geef de voorkeur aan een combinatie van buizen en transistor

Sjors1994
25 september 2016, 17:32
Dan heb ik dat verkeerd begrepen Dutch66, waarvoor excuses.
Dan nog snap ik niet dat dat "juist het punt is".

Een Kemper is ook geen buizen amp. Maar klinkt ook zo.
De BluGuitar heeft een Nanotube. Wat het dan inderdaad een hybrid zou maken.

Het punt blijft, dat het gewoon goed klinkt.
Nogmaals, het is erg afhankelijk van situatie.
Maar in een live situatie met in-ears, en geen waardering voor podium geluid, is het een goede amp voor een aantrekkelijke prijs.

Dutch66
25 september 2016, 18:56
Nee ook geen 'hybrid', volledig Solid State zoals Thomas Blug, de ontwikkelaar van de AMP1, zelf
ook aangeeft... Wat de functie van die 'nano-tube' nu precies is blijft onduidelijk, maar ach als het
al niet bijdraagt aan een 'tube-achtig' soundje, is het op z'n minst een aardig marketing 'dingetje'.

Een kemper is een 'modeling' amp, en werkt volgens een totaal ander principe, appels en peren dus,
maar dit geheel terzijde.

Klinkt de AMP1 dan kut, nou nee, ik vond het (inderdaad) voor die centjes een heel aardig versterkertje,
alleen wat mij betreft net niet goed genoeg, maar als jij er mee weg kunt komen, be my guest!

Da Vinci
25 september 2016, 20:00
Thx voor jullie reacties!
Dacht overigens ook dat het een volledig buizenamp was. Ben ik er toch ingetrapt :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
25 september 2016, 20:09
Thx voor jullie reacties!
Dacht overigens ook dat het een volledig buizenamp was. Ben ik er toch ingetrapt :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een volledige buizenamp in het formaat van 3 pedaaltjes? Zou best knap zijn :)

Da Vinci
25 september 2016, 20:39
Ja dat wel, maar het wordt ook wel als iets revolutionairs neergezet. En dan die nano tube...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
25 september 2016, 20:51
Ja dat wel, maar het wordt ook wel als iets revolutionairs neergezet. En dan die nano tube...


Dat worden de Kempers ook, terwijl het mij niet zou verrassen als deze binnen 2-3 jaar voor €500,- op Marktplaats worden aangeboden en de hype dus voorbij is.

Misery Signals
25 september 2016, 23:12
Een Kemper is geen modeling, maar profiling. Modeling probeert iets na te doen, profiling neemt een snapshot van het werkelijke buizen amp geluid. Een Kemper is wel degelijk iets revolutionairs...
MS

D3nnis
26 september 2016, 05:57
Heuj? Gaan we nu softwarematige amps ook nog onderverdelen?
Kemper probeert ook gewoon een amp na te doen. Volgens mij mag je dat toch gerust modeling noemen, alleen de weg er naartoe is anders.

Brad
26 september 2016, 08:37
Dat worden de Kempers ook, terwijl het mij niet zou verrassen als deze binnen 2-3 jaar voor €500,- op Marktplaats worden aangeboden en de hype dus voorbij is.

Wou jij deze versterker vergelijken met een Kemper of een modeling versterker ? Zou kunnen dat wanneer ik hem uitprobeer dat ding helemaal niets vind hoor maar ik zou het wel een kans geven al was het alleen maar om de handzaamheid

En als hij wat minder zou klinken dan je favoriete versterker blijft het een optie . Okee is zal de laatste zijn die zal ontkennen dat het spul dat je gebruikt belangrijk is , maar je moet het ook niet te belangrijk maken

Goede voetbalschoenen zijn belangrijk maar het zijn uiteindelijk niet de voetbalschoenen die het doen maar degene die erin staat

Dutch66
26 september 2016, 09:36
Een Kemper is geen modeling, maar profiling. Modeling probeert iets na te doen, profiling neemt een snapshot van het werkelijke buizen amp geluid. Een Kemper is wel degelijk iets revolutionairs...
MS

Inderdaad, de Kemper neemt een 'snapshot' van je amp en vertaalt dit naar een binaire getallen reeks,
of 'profile' zoals je wilt. Vervolgens word deze reeks via een 'algoritme' weer omgezet naar een (digitale)
variant van het origineel. Hoe je het ook wendt of keert, dit is wat we modeling noemen...

Het grote verschil tussen een Kemper en een (traditionele) modeling amp is uiteraard dat de Kemper per
profile slechts een representatie van een enkele 'setting' van een amp/cabinet kan modelleren.
Dit gezegd hebbende, dat 'stukje' doet hij dan ook wel erg goed, en als ik eerlijk ben zou ik met 4 of 5
JCM800 'profiles' wel zo'n beetje klaar zijn. In de praktijk verander ik toch niet veel meer (puur) aan mijn
amp settings. Dat kleine beetje tone-stack tweaking kan ook gewoon rechtstreeks op de Kemper.

Een modeling amp wordt geacht alle mogelijke settings (of beter variabelen) van het origineel te kunnen
reproduceren, en tja, dat vereist een dergelijk complex algoritme en dito processorbelasting dat (imho)
er voorlopig nog even niet in zit. Maar goed, daar zullen de AXE-FX liefhebbers totaal ander over denken. ;)

The Lo Lands
26 september 2016, 10:10
Als ik het goed begrijp dus gebaseerd op nagenoeg hetzelfde principe als Impulse Responses (IR)? Nadeel is dan inderdaad dat het één snapshot is maar met diverse snapshots heb je toch weer genoeg verschillende settings. Ga toch eens naar die Kemper kijken, klinkt interessant, thanks!

tnijland
26 september 2016, 14:16
De Blue Amp1 is een heel doordacht apparaat met precies de juiste tools om live te kunnen spelen o.a meerdere kanalen, boost, reverb, effect-loop, noise gate, speaker emulatie enz. De klank is redelijk in overeenstemming met de prijs maar ook niet veel meer dan dat. Ik heb helaas te weinig warmte ontdekt in de nano-tube...

Ik zou hem overigens wel als back-up setje willen hebben ;-)

Brad
26 september 2016, 14:35
Ik weet niet of ik dat al eens aan jou gevraagd heb maar ik doe het toch maar even . Hoe klinkt dat ding wanneer je hem als basisversterker gebruikt ? Dat wil zeggen wanneer je hem clean afstelt en je effecten er op los laat ?

telerocker
26 september 2016, 17:16
Ik weet niet of ik dat al eens aan jou gevraagd heb maar ik doe het toch maar even . Hoe klinkt dat ding wanneer je hem als basisversterker gebruikt ? Dat wil zeggen wanneer je hem clean afstelt en je effecten er op los laat ?

Volgens mij is de Blue Amp1 ontwikkeld om jou als gitarist vier basissounds. Pedalen ervoor zetten lijkt me het paard achter de wagen spannen. Dan kun je net zo goed een goedkoop combootje meenemen en die voeden met pedalen.

Da Vinci
27 september 2016, 09:01
Thomas Blug zelf heeft een pedalboard in maatje surfplank en daar ligt nog van alles bij...

arjanb01
27 september 2016, 09:40
Volgens mij is de Blue Amp1 ontwikkeld om jou als gitarist vier basissounds. Pedalen ervoor zetten lijkt me het paard achter de wagen spannen. Dan kun je net zo goed een goedkoop combootje meenemen en die voeden met pedalen.

Ben ik niet met je eens. Chorus, delay en andere fx in de loop voegt wel wat meer dynamiek aan die basis sounds toe. Doet Blug ook bij z'n bluguitar amp.

MarkS
27 september 2016, 12:26
Ben ik niet met je eens. Chorus, delay en andere fx in de loop voegt wel wat meer dynamiek aan die basis sounds toe. Doet Blug ook bij z'n bluguitar amp.
Eensch. Vermoed dat Brad's vraag duidde op een clean amp pedal platform met losse drives ervoor. Lijkt me ook niet de weg, of de intentie van dat ding. Modulatie/delay etc erachter is een ander verhaal. Zie ook ma'am Batten met haar RP1000 in de loop…
Moet eerlijk bekennen. Die 4 verschillende droge kanalen zijn best OK, maar niet echt zo supergeweldig. Een beetje saus er achteraan knapt de boel flink op, maar dat geldt voor meer mindere amps.
Maar ik snap het wel,zodra je de Amp1 en pedalboard moet meeslepen kan je bijna net zo goed een combo en pedalboard meeslepen.

ErikE
27 september 2016, 17:10
Alleen weegt een Amp1 1,2 kg (met een Nanocab erbij in totaal 11,2kg) en bijvoorbeeld een 1x12 Engl Thunder combo 26kg.