PDA

View Full Version : Herder - gods



yhcmarc
17 juni 2014, 13:27
De onlangs uitgebrachte plaat van mijn band HERDER genaamd GODS.

Check het hier: http://herder.bandcamp.com/album/gods

HaroldA
17 juni 2014, 13:37
Da fuk, speel jij in Herder!?! BAAS! :crazyhappy:

yhcmarc
17 juni 2014, 13:41
Da fuk, speel jij in Herder!?! BAAS! :crazyhappy:

Ja klopt. Onlangs geswitched van gitaar naar bas, maar ik speel idd al sinds het begin in herder.

HaroldA
17 juni 2014, 13:46
Ja klopt. Onlangs geswitched van gitaar naar bas, maar ik speel idd al sinds het begin in herder.

... totdat jullie iemand met een grotere lever vinden was het toch? ;)

Heb jullie 1x live gezien in de Little Devil met het feest van Pat en Sas. VET! :ok:

Gods heb ik ook al een aantal rondjes laten draaien: 11 om precies te zijn ;) Betrayer Deceiver is wel mijn favoriet. Stab was op Doomed al lekker en Gods heeft een vet thema. Eigenlijk is alles wel goed, al raak ik richting het einde wel een beetje focus kwijt.

Mochten jullie nog ooit een voorprogramma nodig hebben ;) Wij kunnen ook hard!

yhcmarc
17 juni 2014, 14:12
... totdat jullie iemand met een grotere lever vinden was het toch? ;)

Heb jullie 1x live gezien in de Little Devil met het feest van Pat en Sas. VET! :ok:

Gods heb ik ook al een aantal rondjes laten draaien: 11 om precies te zijn ;) Betrayer Deceiver is wel mijn favoriet. Stab was op Doomed al lekker en Gods heeft een vet thema. Eigenlijk is alles wel goed, al raak ik richting het einde wel een beetje focus kwijt.

Mochten jullie nog ooit een voorprogramma nodig hebben ;) Wij kunnen ook hard!

Aah ok, mooi feestje was dat idd. Volgens mij speelde ik toen nog gitaar. En thnx (y). Over het samen spelen, wij doen eigenlijk niet zelf onze boekingen meer, dus je zult even met Frank van Whippingpost moeten lullen ;)

HaroldA
17 juni 2014, 14:22
Aah ok, mooi feestje was dat idd. Volgens mij speelde ik toen nog gitaar.

Jep: 3x gitaar, 1x bas: weinig ruimte en veel volume ;) Welke setup speelde jij?


Mooi roster heeft Whippingpost, als onze volgende plaat af (okt/nov) is zorgen wij ervoor dat hij er ook 1 krijgt! ;)

yhcmarc
17 juni 2014, 14:36
pfff, geen idee meer, pakte vaak waar ik op dat moment maar zin in had. Waarschijnlijk een sound city en/of een betalead, die setup heb ik het meest gebruikt met herder, maar ook ampegs, marshalls, orange.

guhlenn
18 juni 2014, 16:58
Lekker. Weinig op aan te merken he, je merkt dat jullie doen wat jullie willen en daar ook goed in zijn. Klaar :). Moet je nou nog gewoon werken of valt er echt ook geld te verdienen met authentiek zijn (om maar eens een populaire mythe aan te halen)?

Tupelo
18 juni 2014, 17:37
Wat guhlenn al post.
Klinkt alsof jullie allemaal de neus dezelfde richting in hebben (spiegeltje..?) en voor zover ik kan beoordelen neem ik een berg synergie waar; of te wel een stel mensen die samen doen waar ze goed in zijn.
Het klinkt goed goofed, kweenie of ik het hele album nuchter gemakkelijk volhoud, maar dat zal de bedoeling zijn.

yhcmarc
18 juni 2014, 22:23
@guhlenn: thnx, maar we moeten allemaal helaas nog steeds naar onze fulltime baan toe ..
@tupelo: hehehehe, wel dezelfde richting, maar het spiegeltje hebben we niet nodig ;).

Ik moet wel even toevoegen dat alle bas- en gitaar partijen op de platen door een van de gitaristen ingespeeld worden, aangezien hij bijna alles schrijft en die dingen simpelweg het strakste op tape krijgt. Gek genoeg speelt hij live dan weer de minste shows van ons allemaal.

Al het productie werk doen we ook helemaal zelf, dus daarmee kunnen we makkelijk onze eigen sound en smoel bepalen, dat is wel fijn.

HaroldA
18 juni 2014, 22:41
Ik moet wel even toevoegen dat alle bas- en gitaar partijen op de platen door een van de gitaristen ingespeeld worden, aangezien hij bijna alles schrijft en die dingen simpelweg het strakste op tape krijgt.

Wij gaan met Tank juist het meeste door 2 gitaristen in laten spelen om het wat "breder" te krijgen. Ik doe dan wel weer alle extra partijen, solo's en andere onzin.

yhcmarc
18 juni 2014, 22:45
werkt voor iedere band weer anders. Het is voor ons ook logistiek wel praktisch aangezien we door het hele land heen wonen.

Han S
18 juni 2014, 22:58
Hey, koele muziek! Waar komt dat gitaargeluid vandaan? Welke gitaar? Amp? Geen amp? Welke mic?

guhlenn
19 juni 2014, 08:27
@guhlenn: thnx, maar we moeten allemaal helaas nog steeds naar onze fulltime baan toe ..

Bummer. Maar goed, het si niet anders, had je maar de palingsound moeten kiezen ;)

yhcmarc
19 juni 2014, 08:28
Tot mijn spijt moet ik toegeven dat de gitaren uit een pod komen, ook al hebben we gezamenlijk iets van 20 ruige amps staan :( .. was wederom nogal een haastklus ..

gitaar is een gibson les paul met een set lace hemi's volgens mij. Bas is een fender jazz door een darkglass BK3 en een sansamp gok ik.

Han S
19 juni 2014, 10:54
Ik was er al bang voor Marc, het brokkelt teveel voor een tube. Maar niet echt verkeerd.

Fusion
20 juni 2014, 14:21
Prima sound. prima mix. Snare had net iets meer (gecompressde) room erbij mogen hebben, zeker in verhouding tot de toms. Ben niet zo bekend in dit genre maar klinkt als stoner met een bijna-grunt?

Tekstueel zal t wel niet mijn ding zijn.

guhlenn
20 juni 2014, 16:52
Prima sound. prima mix. Snare had net iets meer (gecompressde) room erbij mogen hebben, zeker in verhouding tot de toms. Ben niet zo bekend in dit genre maar klinkt als stoner met een bijna-grunt?

Tekstueel zal t wel niet mijn ding zijn.

Ik ben wle eens bij een christian hard-core avond geweest Fu. Was ook raar hoor. Ik geloof dat de title track als refrein had : we are our own gods. Er zijn me geen satanische toestanden opgevallen :)

HaroldA
20 juni 2014, 17:17
Ik ben wle eens bij een christian hard-core avond geweest Fu. Was ook raar hoor. Ik geloof dat de title track als refrein had : we are our own gods. Er zijn me geen satanische toestanden opgevallen :)

Ho, vergis je niet; Satan is overal!


http://youtu.be/F7p0Y4UGF0k?t=6m39s

Edit: 6:42 begint diepstepunt.

lauke_101
20 juni 2014, 19:22
Whut ik wist niet dat er van Herder ook al mensen op gitaarnet zitten, tof! Ken jullie van een stonerobixx compilatie, lekker lompe herrie hoor.

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

pasqual
20 juni 2014, 23:01
Lompe herrie?:crazyhappy: Ik vind het meer gestructureerde herrie, hier zit duidelijk een plan achter. Ik vind het lekkere strakke muziek hoor! Goeie opnames...

yhcmarc
23 juni 2014, 14:46
Prima sound. prima mix. Snare had net iets meer (gecompressde) room erbij mogen hebben, zeker in verhouding tot de toms. Ben niet zo bekend in dit genre maar klinkt als stoner met een bijna-grunt?

Tekstueel zal t wel niet mijn ding zijn.


Ik ben wle eens bij een christian hard-core avond geweest Fu. Was ook raar hoor. Ik geloof dat de title track als refrein had : we are our own gods. Er zijn me geen satanische toestanden opgevallen :)

Ten eerste, over de teksten, misschien eerst luisteren/lezen voordat je er een oordeel over veld. Ik snap ook niet waarom evt. kritiek op religie ook direct met satanisme vergeleken wordt. Geloven in satan is imho net zo dom als geloven in (een) god ..

guhlenn
23 juni 2014, 16:09
Ten eerste, over de teksten, misschien eerst luisteren/lezen voordat je er een oordeel over veld. Ik snap ook niet waarom evt. kritiek op religie ook direct met satanisme vergeleken wordt. Geloven in satan is imho net zo dom als geloven in (een) god ..

Eh Marc, ik ken Fu al wat langer, maar dat terzijde: voor elke gelovige is kritiek op zijn religie zo ongeveer gelijk aan de duivel aanbidden. And for good reason: twijfelen past niet bij geloven. Je gelooft in Sinterklaas, of niet. Twijfelen of sinterklaas bestaat = niet geloven dat sinterklaas bestaat. Dat is eigenlijk veel te genuanceerd voor mijn doen, maar Fu heeft het verdient. There, I said it. ;)

yhcmarc
23 juni 2014, 16:36
Geloven in satan impliceert het geloven in god en vice versa, de een kan niet bestaan zonder de ander. Maar laten we het over de plaat hebben ..

guhlenn
23 juni 2014, 16:46
Geloven in satan impliceert het geloven in god en vice versa, de een kan niet bestaan zonder de ander

eh ja, dan zeggen we allebei toch hetzelfde? :)

Fusion
23 juni 2014, 17:25
Ten eerste, over de teksten, misschien eerst luisteren/lezen voordat je er een oordeel over veld. Ik snap ook niet waarom evt. kritiek op religie ook direct met satanisme vergeleken wordt. Geloven in satan is imho net zo dom als geloven in (een) god ..
Misschien eerst goed lezen voordat je begint over oordelen, kritiek en satanisme en whatever? :)

Fusion
23 juni 2014, 17:27
Eh Marc, ik ken Fu al wat langer, maar dat terzijde: voor elke gelovige is kritiek op zijn religie zo ongeveer gelijk aan de duivel aanbidden. And for good reason: twijfelen past niet bij geloven. Je gelooft in Sinterklaas, of niet. Twijfelen of sinterklaas bestaat = niet geloven dat sinterklaas bestaat. Dat is eigenlijk veel te genuanceerd voor mijn doen, maar Fu heeft het verdient. There, I said it. ;)
Dit noem jij nuance? Oh... redelijk vermakelijk :) Ik kan prima tegen kritiek en ik twijfel meer dan jij weet.

Fusion
23 juni 2014, 17:32
Geloven in satan impliceert het geloven in god en vice versa, de een kan niet bestaan zonder de ander. Maar laten we het over de plaat hebben ..Ook dit klopt niet. Zat mensen die wel in God of goden geloven maar niet in Satan.

Ik wil t best over je plaat hebben maar je gaat alleen maar op één zinnetje in en niet op mijn opmerkingen over je plaat.

Han S
23 juni 2014, 17:42
Ik geloof alleen in de kerstman.

yhcmarc
23 juni 2014, 18:08
Ook dit klopt niet. Zat mensen die wel in God of goden geloven maar niet in Satan.

Ik wil t best over je plaat hebben maar je gaat alleen maar op één zinnetje in en niet op mijn opmerkingen over je plaat.

Ik geloof dat ik 2 citaten boven mijn antwoord had ...

Fusion
23 juni 2014, 22:28
Dus... vind je de verhouding tussen de toms en de snare qua room ook niet wat uit balans? Of is het n bewuste keuze? Ik zal nog eens over de monitoren luisteren.

Han S
23 juni 2014, 23:38
Doe dat en geef ons je oordeel, we zijn benieuwd.

guhlenn
24 juni 2014, 08:05
Dit noem jij nuance? Oh... redelijk vermakelijk :) Ik kan prima tegen kritiek en ik twijfel meer dan jij weet.

Trek je tenen toch eens in jij wijf, godsamme zeg Fu. Jij begon over twijfelachtige teksten.

Fusion
24 juni 2014, 13:01
Zilty, toch... Ik schreef "tekstueel zal t wel niet mijn ding zijn" niets meer niets minder. Over t algemeen vormen tekst en muziek een geheel en spendeert men (zeker binnen de metal) evenredig veel tijd aan de teksten. Ik geef uitgebreid commentaar op de muziek en geef aan, gezien de titels van de nummers, de hoes, (en t uitblijven van het kunnen lezen van daadwerkelijke teksten daar Google niets opleverde) dat t tekstueel waarschijnlijk niet aan mij besteed zal zijn, that's it.

yhcmarc
24 juni 2014, 21:57
Bij interesse wil ik je die teksten best geven hoor.

Fusion
25 juni 2014, 09:39
Oké leuk! Kun je sturen naar mysticnetherlands monkeytailtje yahoo dotje com.

Trouwens nog een keer geluisterd, ik vind t best lekker. Recht-toe-recht-aan, op n goede manier. Hoor wat Kyuss, oude Paradise Lost, wat Type O-, lekler hoor. Vind de verhouding galm toms vs snare wel meevallen trouwens.

Is het allemaal zelf gemixt? Het klinkt nl als een DIY mix, maar wel n erg goede.

yhcmarc
25 juni 2014, 09:55
Alles is DIY idd, maar wat bedoel je met "het klinkt als een DIY mix"?

Fusion
25 juni 2014, 17:14
Dat ik kan horen dat t niet door een grote naam is gemixt in n hele dure studio maar thuis door hele goede mixers. Het is echt prima gemixt maar ik kan om eoa reden horen dat t geen grote commerciële release is. Als je me vraagt om te beschrijven wat dan de verschillen zijn.... poeh.... moeilijk.

Het was verder ook niet echt n kritiekpunt. Eerder n compliment zelfs :)

HaroldA
25 juni 2014, 17:18
Ik denk het eerder aan de POD te kunnen horen.

Han S
25 juni 2014, 18:26
Het klinkt bizar denk ik, ik heb honderden metalbands opgenomen en ikweetniethoeveel gitaaramps van Marshall JCM's tot Mesa, Engl en weetikveel wat voor geweldige versterkers. Met microfoons van een paar tintjes tot vele duizenden euro's. Maar een van de beste geluiden die ik heb opgenomen kwam uit de Marshall VS 8100, met een MD421 er voor en dat ligt toch echt voornamelijk aan de gitarist.

Ik heb een opname van welke modeler dan ook nooit lekker in de mix horen blenden.

Fusion
25 juni 2014, 20:38
Dan heb je echt de verkeerde bands geluisterd ;) Zoveel bands die modellers gebruiken in de studio en te gek klinken. Is natuurlijk ook allemaal subjectief, wat de één lekker in de mix vindt klinken vindt de ander niets

yhcmarc
25 juni 2014, 21:49
Het klinkt bizar denk ik, ik heb honderden metalbands opgenomen en ikweetniethoeveel gitaaramps van Marshall JCM's tot Mesa, Engl en weetikveel wat voor geweldige versterkers. Met microfoons van een paar tintjes tot vele duizenden euro's. Maar een van de beste geluiden die ik heb opgenomen kwam uit de Marshall VS 8100, met een MD421 er voor en dat ligt toch echt voornamelijk aan de gitarist.

Ik heb een opname van welke modeler dan ook nooit lekker in de mix horen blenden.

Ik vind het ook jammer dat het POD is, want we hebben zo een mooie collectie van vintage Marshall, Sound city, Laney, Sunn en Orange amps staan :(. Ondanks dat, klinkt het alsnog wel bruut, ik kan dat zelf niet uit een POD trekken hoor ..

Han S
25 juni 2014, 22:16
Dan heb je echt de verkeerde bands geluisterd ;) Zoveel bands die modellers gebruiken in de studio en te gek klinken. Is natuurlijk ook allemaal subjectief, wat de één lekker in de mix vindt klinken vindt de ander niets

Daar heb je helemaal gelijk in en daar ben jij een bewijs van. :sssh:

JVGM-music
29 juni 2014, 21:19
Uitstekende plaat! Vakwerk.

Duhsjaak
29 juni 2014, 21:51
O, en ik hoop maar zo dat je niet in de stress schiet!
Maar als ik je vertel wie mij op Herder attent maakte, dan moet ik daarover vertellen dat ZE ook nog eens piep jong is.
En met een telefoon opname van een optreden aankwam.

Goes to show dat de band in brede lagen zijn fans aan zich weet te binden.

Alleen dat al, vind ik een grote verdienste.

Wie nou wat inspeelt, da's allemaal een kwestie die idealiter binnen de band wordt beslist. Maar live ben ik behoorlijk overtuigd, ondanks dat het mijn muziek niet is. En ik ben blij dat niet iedereen naar hetzelfde luistert. En de jeugd heeft de toekomst!
Niet de reactie die je graag hoort? Daar kan ik mij wat bij voorstellen.

Vraag dan om hulp bij het management.
Ga lekker door met het maken van dit soort festival hits.
Ik duim!
Vriendelijke groet, Gus

rik-92
30 juni 2014, 12:15
Ik vind het een geweldige plaat! Ga vooral zo door, de volgende kan nog harder!

yhcmarc
30 juni 2014, 13:24
O, en ik hoop maar zo dat je niet in de stress schiet!
Maar als ik je vertel wie mij op Herder attent maakte, dan moet ik daarover vertellen dat ZE ook nog eens piep jong is.
En met een telefoon opname van een optreden aankwam.

Goes to show dat de band in brede lagen zijn fans aan zich weet te binden.

Alleen dat al, vind ik een grote verdienste.

Wie nou wat inspeelt, da's allemaal een kwestie die idealiter binnen de band wordt beslist. Maar live ben ik behoorlijk overtuigd, ondanks dat het mijn muziek niet is. En ik ben blij dat niet iedereen naar hetzelfde luistert. En de jeugd heeft de toekomst!
Niet de reactie die je graag hoort? Daar kan ik mij wat bij voorstellen.

Vraag dan om hulp bij het management.
Ga lekker door met het maken van dit soort festival hits.
Ik duim!
Vriendelijke groet, Gus

Ik snap je post niet helemaal, maar thnx :). En wat bedoel je met hulp bij het management? Dat hebben we uberhaubt niet ...

Cageman
30 juni 2014, 16:10
Klinkt lekker allemaal! Veel verschillende stijlen door elkaar ook; niet constant bruut, maar ook sfeer en rustigere stukken, en als de heaviness inslaat, is het ook echt dik. Het nummer "Gods" is voorlopig m'n favoriet. Doet me ergens denken aan Jake Leg. Verder lenen de bombastische stukken uit Pythia (refrein?) zich goed voor een galmende didgeridoo-partij, gheghe. (EDIT: ik luister nu Asylums Of The Forgotten, is dat er nou eentje, of niet?)
Komt dit ook nog uit op een tastbaar CD'tje?

Loeters,

Merijn

yhcmarc
1 juli 2014, 12:15
Klinkt lekker allemaal! Veel verschillende stijlen door elkaar ook; niet constant bruut, maar ook sfeer en rustigere stukken, en als de heaviness inslaat, is het ook echt dik. Het nummer "Gods" is voorlopig m'n favoriet. Doet me ergens denken aan Jake Leg. Verder lenen de bombastische stukken uit Pythia (refrein?) zich goed voor een galmende didgeridoo-partij, gheghe. (EDIT: ik luister nu Asylums Of The Forgotten, is dat er nou eentje, of niet?)
Komt dit ook nog uit op een tastbaar CD'tje?

Loeters,

Merijn

LP : http://shop.reflectionsrecords.com/v4/product.php?productid=6613&cat=0
CD: http://shop.reflectionsrecords.com/v4/product.php?productid=6612&cat=0&page=1

Duhsjaak
2 juli 2014, 21:54
Ik snap je post niet helemaal, maar thnx :). En wat bedoel je met hulp bij het management? Dat hebben we uberhaubt niet ...

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was.
Het was een variatie op het thema: voor klachten moet je bij het management zijn.

Natuurlijk weet ik dat jullie geen management hebben...
Soory voor de Verwarring.

Vriendelijke groet, Gus

Cageman
3 juli 2014, 00:26
LP : http://shop.reflectionsrecords.com/v4/product.php?productid=6613&cat=0
CD: http://shop.reflectionsrecords.com/v4/product.php?productid=6612&cat=0&page=1

Nice.

... Alleen kan ik de CD nu alsnog niet kopen. Bestelling moet meer dan 10 euro zijn. Zou hem dus maar 2 cent duurder maken, mochten jullie dat zelf in de hand hebben.

yhcmarc
4 juli 2014, 10:27
Dat hebben we zelf niet in de hand.

Cageman
4 juli 2014, 19:27
Dat is spijtig.

Duhsjaak
4 juli 2014, 21:31
Dat is niet alleen spijtig, dat is gewoon oliedom.
De band heeft dat niet in de hand, maar de Company wel.

En de enige die het in de hand heeft doet er niks aan?
Ik vind eerlijk gezegd dat spijtig wel heeeeel errug beschaafd uitgedrukt is.

Toen ik ooit een vakantiebaantje had, had de Coöp blikjes koffiemelk van 33 cent per stuk. Drie voor een gulden.

Daaraan doet het me denken. Nu is de Coöp weer een topgrootgrutter, maar het heeft helaas verdraaid weinig gescheeld, of ze waren van de aardbodem verdwenen.

Als ik platenclub zou zijn, zou ik daarover nog eens nadenken.
Lees tussen de regels? Heeft Herder geen beter label nodig?

Vriendelijke groet, Gus

Cageman
4 juli 2014, 22:39
Dat is niet alleen spijtig, dat is gewoon oliedom.

Lees tussen de regels? Heeft Herder geen beter label nodig?



Dat bedoelde ik ook zo ongeveer met het zacht uitgedrukte spijtig. Gaat alleen misschien lastig met slechts 1 regel om tussendoor te lezen. :hide:

HaroldA
5 juli 2014, 00:48
Wat heb je tegenwoordig aan een label? Kun je zelf ook makkelijk regelen. (doen wij ook :ok:)

Een goede boeker, dat moet je hebben! (hebben wij niet :()

guhlenn
5 juli 2014, 12:11
Wat heb je tegenwoordig aan een label? Kun je zelf ook makkelijk regelen. (doen wij ook :ok:)

Een goede boeker, dat moet je hebben! (hebben wij niet :()

Er zit een logische fout in deze reactie Harold...

HaroldA
5 juli 2014, 13:16
Er zit een logische fout in deze reactie Harold...

Nee hoor, we hadden bij een goed label (Small Stone Records) kunnen zitten, maar die waren zo vaag over wat ze voor ons gingen doen dat we het maar niet gedaan hebben.

Een label hebben betekent echt helemaal niets meer tegenwoordig.

guhlenn
5 juli 2014, 14:30
Nee hoor, we hadden bij een goed label (Small Stone Records) kunnen zitten, maar die waren zo vaag over wat ze voor ons gingen doen dat we het maar niet gedaan hebben.

Een label hebben betekent echt helemaal niets meer tegenwoordig.

Het mooie van denkfouten is dat ze zich moeiteloos in alle gedachten doorzetten.

yhcmarc
6 juli 2014, 11:12
wacht even, wordt ons label nu hier de grond in gestampt omdat zij onze cd verkopen voor 10 !!! euro en niet 2 cent extra voor het bestel minimum in hun shop? Wat een gelul zeg. Dat is nog steeds goedkoper dan het gros van de cd's. De gatefold LP is volgens mij 13 euro, dat zie je tegenwoordig ook bijna nergens meer, want die prijzen rijzen ook de pan uit.

Sorry jongens, maar dit schiet even in het verkeerde keelgat. Wij hebben goede en langlopende relatie met ons label, we hebben niets te klagen en de zaken zijn onderling goed geregeld. Het is nog steeds een DIY label met dito houding en prijzen.

Cageman
6 juli 2014, 13:07
Ach.. wat is de grond in boren.. Ik wilde een CD gaan kopen en die blijkt niet los verkrijgbaar. 9.99 zou inderdaad een erg redelijke prijs zijn, maar daarvoor wordt ie mij feitelijk niet verkocht. Ik ben niet tegen het kopen van LP's en 13 euro is behoorlijk goedkoop zoals je zegt. Maar ik koop ze als ik er specifiek een wil en niet omdat de CD te goedkoop is. Dat is principe.
Bovendien zou ik er dan graag een digitale versie bij hebben en dan zou ik uiteindelijk weer op 20 euro uitkomen.

Loeters,

Merijn

Han S
6 juli 2014, 13:33
Ik snap die LP rage niet goed. Je hebt te maken met slijtage van zowel de plaat als de naald, je hebt problemen als de fouthoek en de meeste vinylplaten zijn opnamen welke digitaal werden gemaakt en ook op een digitale master staan, waarvan dan de plaat wordt gesneden.

Bovendien hoort ongeveer niemand het verschil en dat hebben we al een paar keer poefondervindelijk bewezen in hi fi kringen.

Ooit klonk digitaal minder goed dan analoog, maar tegenwoordig is het verschil bijna onhoorbaar en in blinde testen is het niet meer aan te tonen. Voor mij dus gewoon de CD, lekker makkelijk.

Cageman
6 juli 2014, 13:41
+1
En dan de dynamische vinylmix op de CD. Dan is t perfect.