PDA

View Full Version : Line 6 UX2



Elric
16 juni 2014, 21:59
Ik heb al een tijdje een Line 6 UX2 en ik vind het best grappig speelgoed. Hij zit nu via dat SPIF aansluiting in mijn gewone versterker waarmee ik ook muziek luister en films kijk. Maar er is ook een mogelijkheid om het ding via analoge uitgangen kabaal te laten maken. Maar hoe doe je dat? Ik heb een Marshall 1936 cabinet maar die deed niks toen ik die aansloot (toch even proberen). Ik kan me voorstellen dat zoiets het inderdaad niet doet, maar dat een gewone speaker wel werkt. Wat moet ik doen of waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een setje speakers?

Pepe
16 juni 2014, 22:05
Hoe bedoel je, de UX direct op speakers aansluiten? Dan sluit je een PC geluidkaart aan op een speaker. Of dacht je dat al die amps in dat grappige plastic dingetje zitten?

Elric
16 juni 2014, 22:07
A, dat wist ik niet. Er zal dus sowieso niks gebeuren als ik de ux aansluit tenzij ik er een heel systeem achter hang.

Pepe
16 juni 2014, 22:09
Ja, min of meer.

Elric
15 augustus 2014, 18:05
Ik heb eigenlijk nagedacht over dit verhaal en ik snap dat het niet werkt om een set speakers op een geluidskaart aan te sluiten maar ik kwam wel tot het volgende:

Als het ding werkt wanneer ik via de SPIF naar tulip en dan naar (transistor) versterker, direct zonder vertraging geluid en eigenlijk ook best goed klinkt, is het dan ook niet mogelijk om via de analoge output een kabel een buizenversterker in te jagen en dat signaal als het ware clean te versterken?

lauke_101
15 augustus 2014, 18:30
Jep, dat kan! Dan heb je de benodigde versterker tussen je ux1 en speakers zitten.

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Pepe
15 augustus 2014, 19:06
hou alleen voor ogen dat al die amp, cab en mic sims bedoeld zijn voor een neutrale weergave. Een twin model in een twin stoppen is dan dubbel op bijvoorbeeld.

marter544
16 augustus 2014, 20:15
Het mooiste is eigenlijk een setje studio monitoren. Zelf gebruik ik de UX2 rechstreeks uit de analoge gebalanceerde uitgangen naar een setje esi Near05. Niet de duurste monitoren, maar klonk voor mij een stuk beter dan een hifi set.

Elric
19 augustus 2014, 18:34
Oew, das wel een top tip. Dit was eigenlijk waar ik een soort van op doelde met de originele vraag. Waarschijnlijk onduidelijk geweest vanuit mijn kant, maar dat even ter zijden.

Heb je daar een gewone 6,3 mm kabel tussen zitten? Zeg maar die je ook in je gitaar steekt?

harrie-beton
20 augustus 2014, 14:10
Dat hangt van de monitoren af, ik heb monitoren die tulp en jack 6,3 aansluitingen hebben. Ik heb ook een setje met alleen tulp, gewoon kwestie van de monitoren kopen plus dan de goede kabel.

Tonton
19 september 2014, 18:31
ff over de latency.
Ik heb de UX2 ook en bij mij geeft SPDIF een delay en analoog al minder.
Ik heb ze op hifi Marantz, die moet op Direct mode anders zit daar weer delay in...

Dan de drivers, Line6 ASIO drivers gaven ook nog delay.
Daarentegen de ASIO4ALL zijn echt geweldig, ik merk gewoon 0 delay. Echt heerlijk voor opnames op PC.
Het zijn iets nukkigere drivers maar dat mag want het resultaat is top.

ik dacht share het ff, wereld van verschil voor mij :)
Zo kan ik real time recorden direct out van amp via UX2/hifi met een andere sporen aan en de versterker lekker hard aan maar met speaker gelukkig uit. Zo heb ik heerlijk overstuurd amp sound zonder lawaai in mijn huis.

op je vraag: de UX2 is een volledige geluidskaart, met koptelefoon output of 6.3jack
Je moet daar dus versterkte speakers aanhangen (PC Speakers of active monitors zoals die esi Near hierboven)

grayfink
19 september 2014, 19:32
Ik heb mijn oude stereoset op mijn hobby/gitaarkamer. De line out van mijn UX8 heb ik daar op aangesloten.

harrie-beton
19 september 2014, 22:05
Overal waar ASIO drivers bij geleverd zijn moet men die gebruiken. ASIO for all is alleen voor noodgevallen.

Tonton
1 oktober 2014, 12:01
Overal waar ASIO drivers bij geleverd zijn moet men die gebruiken. ASIO for all is alleen voor noodgevallen.
Nou Mark ik moet helemaal niets :)

Die ASIOforall zijn een stuk sneller dan die Line6ASIO dus zou graag tegenovergestelde beweren.
Laat het in ieder geval ff mensen proberen want bij mij echt groot verschil in het voordeel van de ASIOforall

Elric
4 oktober 2014, 18:06
Ik had eerst dus ook de pod aangesloten via SPIF. Eigenlijk nooit een vertraging op gehad en eigenlijk ook nooit problemen mee gehad (een van de weinig programma's die zonder geneuk met windows 8 werkt). Maar, sinds kort heb ik een ESI activ gekocht en die aangesloten en ik heb het idee dat kwa geluid het een stuk helderder is. Wel iets minder vol dan via een "normale" hifi set. Daarbij komt ook dat ik met volume regeling op de pod, het programma en ook nog de monitor een betere range heb waarover ik het geluid kan aanpassen. Ook kan het geheel niet alleen (wat eerder door iemand anders ook al aangegeven werd) op hoge gain zachtjes aan, maar nu ook echt goed hard.