PDA

View Full Version : Ontwerp je droomgitaar: richtlijnen/jury/einddatum



GitaarNet Admin
7 juli 2003, 09:58
Met dank aan forumlid Jay Cal:

Ontwerp je droom(bas)gitaar: richtlijnen/jury/einddatum

Per 9 juli: de ontwerpen worden gepost op deze site:

http://www.gitaarnet.nl/droomgitaar/gitaarnet

De organisatie van de prijsvraag loopt nog steeds en op deze site zal alle aanvullende informatie worden gegeven. De einddatum zal ook vooruit worden geschoven.


Hoofdprijs = Prive cursus gitaarbouw van een volledige dag in Amsterdam bij bouwer Danny Markovich.

Daarnaast krijgen twee andere 'eervolle vermeldingen' een GitaarNet T-Shirt.

Het gaat om een geheel eigen samengestelde creatie, waarbij je zowel design als geluid en bespeelbaarheid hebt meegewogen.

Voor het design mag elk programma gebruikt worden en voor de digibeten: ook ingescande tekeningen dingen mee.

Er hoort een klein verhaaltje bij over de achterliggende gedachte (bv waarom welke materiaalsoort / elementen etc etc)

richtlijnen:

- originaliteit
- creativiteit
- kwaliteit ontwerp
- haalbaarheid

Er is een Gitaristen Jury en een Vak Jury.
De Gitaristen Jury maakt de eerste selectie.
Binnen deze selectie bepalen de Gitaristen Jury en de Vak Jury samen welke gaat winnen. De Vak Jury legt daarbij meer de nadruk op 'haalbaarheid' van het design.

10 tot 20 beauties komen in de GitaarNet droomgitaar Gallery (incl de bijbehorende verhaaltjes)

JayCal is als topicstarter al verzekerd van een T-Shirt

maximum aantal inzendingen: 4

Gitaristen Jury:

- Anders Destium
- Ic3gl0vE
- Wilson
- lupoloco
- Soulflyhigh

Vak Jury:

- Danny Markovich
- Richard Heeres
- Jacco Stuitje (Rikkers gitaarbouw)

Einddatum: 30 juli

AntY
7 juli 2003, 12:11
GAAF GITAARNET! goed geregeld! mooie hoofdprijs.

je laat duidelijk zien dat jullie weer goed bezig zijn met t forum! hulde hiervoor en voor danny markovich :) ik heb al 1 inzending gedaan hehe, i luv paint

edit: je bent vergeten te zeggen hoe we moeten inzenden

SiNiSTRaL
7 juli 2003, 12:18
gewoon een fotootje online zetten, ook een bak :D, als er 1 ding al vele vragen/antw over zijn gegeven is het wel fotootjes online zetten

Swan
7 juli 2003, 13:10
maareh...wat is dan de einddatum?

MarshallSG
7 juli 2003, 13:13
30 juli is de eind datum

daron_kurt
7 juli 2003, 13:42
Klasse bezig Gitaarnet!

sash
7 juli 2003, 14:53
Cool shit!

Zijn die Gitaarnet T-shirts ook te koop?

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:28
nee, ze zijn nog niet te koop, dat staat ook in het andere ontwerptopic.

AntY
7 juli 2003, 17:50
gewoon een fotootje online zetten, ook een bak :D, als er 1 ding al vele vragen/antw over zijn gegeven is het wel fotootjes online zetten

maar in dat topic dat daar over gaat staat allemaal onzin, kan je er niet beter gewoon een nieuw topic voor aanmaken waar alleen maar definitieve versies in mogen of zo?

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:51
het lijkt mij het makkelijkst om dat te doen wanneer je niet meer in mag zenden
alle foto's in 1 topic en dan het topic op slot.

Swan
7 juli 2003, 19:30
ja of 1 topic dat goed gemod. wordt waar iedereen zn inzendingen kan posten en wat geen inzending is > delete

MegaDrive
7 juli 2003, 21:07
Even een kleine suggestie om dit fantastische initiatief (way to go Jay Cal) ietsje georganiseerder te laten verlopen: Misschien is het handig om, nu er nog niet zo heel veel inzendingen zijn, een speciaal topic te starten puur en alleen voor de foto's, zodat alle gebruikers (ook die met een wat tragere verbinding) alle inzendingen beter en sneller kunnen bekijken zonder alle reacties en gelul ertussendoor te hoeven lezen. Zomaar een idee...

edit: Okee ik zal eerst de andere reacties lezen voortaan :oops:
Maar goed ik steun het plan.

Mithrandir
7 juli 2003, 21:12
Beste lijkt me om de inzendingen gewoon op te sturen naar gitaarnet, en dat die ze verspreid naar de jury. Na 30 Juli word er dan vervolgens een gallery gemaakt van alle inzendingen.

Swan
7 juli 2003, 21:50
nah t is toch juist leuk om dingen te zien en te vergelijken?

*zet fotosoep aan*

Theije
8 juli 2003, 14:19
Idd een heel kewl initiatief! maar het is me idd nog niet helemaal duidelijk hoe je je ontwerpen nou moet inzenden??

En maken alle ontwerpen even veel kans?? of ziet de jury liever een PRS modelletje met een of ander geil topje?? of een klassiek Les Paultje met gouden hardware?? :D

MarshallSG
8 juli 2003, 15:00
Inzenden doe je door je ontwerp in de photoshoppers en tekenaars thread te posten

GitaarNet Admin
8 juli 2003, 15:24
GitaarNet heeft de eerste post geedit,

belangrijkste mededeling:

Vanaf nu heeft de actie een eigen site:


http://www.gitaarnet.nl/droomgitaar/gitaarnet

Hier kun je je registreren met je forumnaam en kun je je ontwerp posten.

lupoloco
8 juli 2003, 15:35
ziet er cool uit!

iwan
8 juli 2003, 16:51
Hallo gitaarnet,

mogen mods van bestaande modellen nu wel of niet? Er waren wat onduidelijkheden over (mijn 2 eerste ontwerpjes waren mijn droom-les Pauls...)?

Bedankt!

Iwan

GitaarNet Admin
8 juli 2003, 17:02
Hallo Iwan,

Mooie haai heb je gepost! Bestaand model :???:

Over mods van bestaande modellen: refereren aan bestaande modellen mag, wanneer er voldoende eigen creativiteit in het ontwerp blijft.

iwan
8 juli 2003, 17:10
Nee de haai is eigen ontwerp (al zijn er wel eerder vis-vormige gitaren gebouwd... lelijke vissen overigens)....
Maar in de andere thread had ik twee naar eigen droomwens veranderde gibson Les Pauls geplaatst (en een aantal anderen hadden andere modellen met eigen aanpassingen) en daarover was wat onduidelijkheid.

Het waren Gibson Les Paul Customs met respectievelijk een eigen patroon (pauweveren, en da's min of meer mijn echte droomgitaar) en een met 4 humbuckers....
Er werd gevraagd of zoiets nu wel of niet mocht voor de wedstrijd.

http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=1
en http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=2

Bedankt voor de snelle reactie trouwens! :razz:

Theije
8 juli 2003, 18:17
Ok het inzenden is me nu duidelijk met de site enzo.

Maar als ik het dus goed begrijp gaat het vooral om de bespeelbaarheid en de kennis van materialen die je hebt en hoe je deze het beste kan gebruiken right? in dit geval vind ik het idd een hele kewle uitdaging.
Gewoon een zo gek mogelijk model ontwerpen zie ik niet zitten, daar ga ik geen tijd aan spenderen.
Dus ik vind eigenlijk dat het verhaaltje dat erbij moet ook niet zo'n ondergeschikte rol moet hebben maar juist een hele belangrijke rol.

Zou hier nog wat duidelijkheid over mogen komen? dan ga ik daarna aan de slag :D

Sorry voor het 'gezeur' overigens

GitaarNet Admin
8 juli 2003, 18:21
Ok het inzenden is me nu duidelijk met de site enzo.

Maar als ik het dus goed begrijp gaat het vooral om de bespeelbaarheid en de kennis van materialen die je hebt en hoe je deze het beste kan gebruiken right? in dit geval vind ik het idd een hele kewle uitdaging.
Gewoon een zo gek mogelijk model ontwerpen zie ik niet zitten, daar ga ik geen tijd aan spenderen.
Dus ik vind eigenlijk dat het verhaaltje dat erbij moet ook niet zo'n ondergeschikte rol moet hebben maar juist een hele belangrijke rol.

Zou hier nog wat duidelijkheid over mogen komen? dan ga ik daarna aan de slag :D

Sorry voor het 'gezeur' overigens

zeker geen gezeur, de reden dat er ook een 'vakjury' is, is juist om deze beschrijving zwaar te laten meewegen: er moet over nagedacht zijn!
De vakjury is trouwens per vandaag uitgebreid met Jacco Stuitje van Rikkers gitaarbouw

Theije
8 juli 2003, 18:41
Bedankt voor de snelle reactie!
Het doet mij deugt dit te horen, en het idd een indrukwekkende jury zo.
Blij te horen trouwens dat ons eigen Groningen ook betrokken is, in de vorm van het deskundige oog van Rikkers Gitaarbouw!

Swan
8 juli 2003, 18:55
heb ook wat geupload :)
gebruikt: autocad en fotoshop

kan ik het verhaaltje nog editten?

Anavrin
8 juli 2003, 22:38
ik wil mijn verhaaltje ook nog wel editten ja. Die van mij is btw met paint gemaakt....

RadiuS
9 juli 2003, 02:33
GitaarNet heeft de eerste post geedit,

belangrijkste mededeling:

Vanaf nu heeft de actie een eigen site:


http://www.gitaarnet.nl/droomgitaar/gitaarnet

Hier kun je je registreren met je forumnaam en kun je je ontwerp posten.

Mooi systeem ontworpen in ene!! een vraagje, klopt t dat ik mn eigen gitaar in zwartwit zie (niet uitvergrootte vorm)?

GitaarNet Admin
9 juli 2003, 09:21
ik wil mijn verhaaltje ook nog wel editten ja. Die van mij is btw met paint gemaakt....


heb ook wat geupload :)
gebruikt: autocad en fotoshop

kan ik het verhaaltje nog editten?

omdat het zo snel in elkaar is gedraaid, is daar nog niet over nagedacht,
mail zo lang maar wat je veranderd wilt hebben

GitaarNet Admin
9 juli 2003, 09:22
Mooi systeem ontworpen in ene!! een vraagje, klopt t dat ik mn eigen gitaar in zwartwit zie (niet uitvergrootte vorm)?

dankje! die plaatjes zagen er inderdaad niet uit, dit probleem is vanaf vanmorgen opgelost. Ik zal de thumbnails die er nu in staan vervangen, vanaf nu moet het goed gaan

Swan
9 juli 2003, 19:48
ik heb em 2 keer moeten posten omdat de eerste keer wat fout ging..... die kan dus verwijdert worden

MarshallSG
11 juli 2003, 18:25
Hoe zit het met het copyright op de ontwerpen? Blijven die inhanden van de oorspronkelijke ontwerpers?

GitaarNet Admin
11 juli 2003, 18:32
Ja, precies, algemene voorwaarden, is zelfs verplicht :oops:

maar alvast bij deze: ja, auteursrecht blijft bij de ontwerpers (dat geef je trouwens niet zo maar weg en zou dus ook zo zijn als we hier zouden verkondigen dat we van de ontwerpen een eigen gitaarlijn zouden beginnen)

Swan
12 juli 2003, 15:48
t zou leuk zijn als iedereen wat meer replys en meningen gaf over de ontwerpen, toch

Ibanez
12 juli 2003, 19:57
die van jou vind ik het mooist :)

Swan
12 juli 2003, 20:42
dank :oops:

MADdie86
28 juli 2003, 16:22
Zou ik mijn gitaar ook kunnen posten om mee te doen in de wedstrijd? Ook al ben ik hem al aan het bouwen en is hij niet klaar?

Nog 1,5 dag te gaan dus maybe een snelle respons : :oops:

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 18:41
gewoon posten... maar het is wel zo handig als je het ontwerp er zo compleet mogelijk uit laat zien hè.. misschien met een tekening ofzo

MADdie86
28 juli 2003, 19:26
Hij zit inelkaar op de snaren en stemmechanieken na (op de foto) in het echt moet er alleen nog een kam op. Ik heb hem al gepost. Verwacht wel niet veel maarja altid leuk :)

iam
28 juli 2003, 20:20
wedstrijd is nog tot 3 september

Marshallover
30 juli 2003, 20:01
wedstrijd is nog tot 3 september

Jah????

Meen je dat?

Waarom staat er dan iets eerder in dit topic dat het 30 juli is? (of lees ik erover heen)

Als het echt nog zo lang duurt, begin ik ook maar eens met m'n droomguitar (ben ik wel ff een paar weken mee bezig namelijk)

hehehe :wink:

Groeten,

edjehunter
7 augustus 2003, 12:05
draait het echt nog tot 3 sept, dan kan ik namelijk mijn vette plan doorvoeren, kan ik ook mpeg jes op de site zetten?????


groetjes,
sebas

MarshallSG
7 augustus 2003, 12:49
ja het duurt tot 3 september. het is veranderd kijk maar op de droom gitaar site voor alle juiste info

lupoloco
16 augustus 2003, 14:49
hmmz, tot en met de 6e ben ik op vakantie, en ik zit in de jury... :???: kan dit voor probs zorgen? wanneer moeten we eigenlijk beginnen met jureren?

iam
30 augustus 2003, 17:40
Is de jury al druk aan het beraadslagen? ;)

Javaca
4 januari 2004, 17:48
Nee de einddatum is weer verzet naar Maart 2004

B_FORCE
18 januari 2004, 22:22
Ik kan niet meer op de site van de drromgitaren??

Dan zet ik de mijne maar fftjes hier neer

http://members.rott.chello.nl/~a.alten/SGdoubleneck3.JPG

Swan
30 januari 2004, 19:15
t gaat om een gitaar die je zelf hebt ontworpen...zucht

maarten
1 februari 2004, 23:38
Ik kan niet meer op de site van de drromgitaren??

Dan zet ik de mijne maar fftjes hier neer

http://members.rott.chello.nl/~a.alten/SGdoubleneck3.JPG

wauw heb je die zelf gefotosoept?? damn ben jij goed zeg!


aaargh :evil:

waar is die i'm with stupid smiley van bassieforum als je em nodig hebt :???:

B_FORCE
2 februari 2004, 09:33
Ik kan niet meer op de site van de drromgitaren??

Dan zet ik de mijne maar fftjes hier neer

http://members.rott.chello.nl/~a.alten/SGdoubleneck3.JPG

wauw heb je die zelf gefotosoept?? damn ben jij goed zeg!


aaargh :evil:

waar is die i'm with stupid smiley van bassieforum als je em nodig hebt :???:
Et origineel is dus een normale SG, geen double neck... ik heb die dus als basis gebruikt en verder bewerkt

Ohzoso
4 februari 2004, 06:27
Nou, als ik naar het verloop tot nu toe bekijk, dan ga er maar van uit dat het maart 2005 wordt. `t lijkt wel dat paard die ze een wortel voor houden oid.

Annuh
24 maart 2004, 22:10
Is de prijsvraag al afgelopen?!
anders ga ik nu ook aan de slag!!! :D

Javaca
25 maart 2004, 23:03
Nee het is nog niet afgelopen.
Volgende week woensdag sluit de inzending.

Dus leef je uit! 8-)

Annuh
28 maart 2004, 11:40
ja ik had het verkeerd begrepen wat je moest maken dus ik had alleen de graphics gedaan....vervolgens word ik afgezeken door 1 :x

maar ik post m'n 2de ontwerp misschioen nog voor woensdag :cool:

iam
12 april 2004, 12:47
is er al nieuws?

bat
25 juli 2004, 18:46
lekker zinvol dat deze nog bovenaan staat... :???:

GitaarNet Admin
26 juli 2004, 09:34
lekker zinvol dat deze nog bovenaan staat... :???:

heb je gelijk in bat