PDA

View Full Version : Amp kraakt bij inschakelen van een OD



mennen08
16 juni 2014, 10:21
Hee,

Bij het inschakelen van mijn OD (mercury box van brunetti) kraakt mijn versterker.
Bij mijn tubescreamer is dit minder.

Het deed zich voor op een optreden. toen ik de dag erna het probeerde na te bootsen lukte het niet en was alles vrij normaal.

Wat kan de reden zijn? miss een versleten preamp buis? of een storing die k opving op t podium??
De amp is een marble guitarman

Gearjunkie
16 juni 2014, 11:40
Jammer dat je het niet kan reproduceren....


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

telerocker
16 juni 2014, 13:15
Hee,

Bij het inschakelen van mijn OD (mercury box van brunetti) kraakt mijn versterker.
Bij mijn tubescreamer is dit minder.

Het deed zich voor op een optreden. toen ik de dag erna het probeerde na te bootsen lukte het niet en was alles vrij normaal.

Wat kan de reden zijn? miss een versleten preamp buis? of een storing die k opving op t podium??
De amp is een marble guitarman

Eerst ff de in/outputs van de Brunetti en je kabels nalopen.

Plant
16 juni 2014, 13:23
Je zult toch echt eerst moeten weten wat het kraak veroorzaakt. Als je nu zomaar onderdelen gaat vervangen zul je nooit weten of de klacht eruit is of dat ie morgen op een podium weer opduikt.

Als je voorheen nooit een kraak had, tijdens een optreden wel en nu thuis weer niet zou het best iets op lokatie geweest kunnen zijn. Maar vraag me niet wat. Zoveel faktoren...

Misschien is je setup toch iets anders, staat er nog extra apparatuur op aangesloten, gebruik je andere kabels... Je zult echt exakt je podiumset moeten reconstrueren en het gekraak proberen op te roepen en dan kijken waar het aan ligt / uitsluiten waar het niet aan ligt. Het beste had je dat nog na het optreden terplekke gedaan als je daar de gelegenheid voor had.

Tabula Rasa
16 juni 2014, 14:04
Kan dit lekkende de zijn?

Tabula Rasa
16 juni 2014, 14:05
Dc. In plaats van de. Vervelende t9 functie.

phx
25 juli 2014, 20:58
Klinkt als inputbuisjes, meestal heb je dan ook ruis/knetter na een paar miniten en als je de stekker uit de input haalt een knal. Ff naar de buizendoctor. Voor een paar tientjes klaar

cluseau
26 juli 2014, 10:40
Klinkt als inputbuisjes, meertaligheid heb je dan ook ruis/knetter na een paar miniten en als je de stekker uit de input haalt een knal. Ff naar de buizendoctor. Voor een paar tientjes klaar

U klinkt als een kenner ;)

phx
26 juli 2014, 11:06
been there, done that .... twice :(

Bernardduur
28 juli 2014, 11:34
Heeft volume er nog mee te maken? Kan goed zijn dat tijdens een optreden de amp gewoon luider staat dan normaal. Ik zou eerst proberen opnieuw het probleem op te wekken, op dit moment kan het van alles zijn......

iWishmaster
28 juli 2014, 12:51
Ik zou de kabels / pluggen van de pedalen als eerst controleren. Gewoon even een beetje 'rammelen' met de kabels als de pedalen aan staan.

HaroldA
28 juli 2014, 14:12
Ik zou een wilde gok doen, maar het dan zo verpakken dat ik wel gelijk heb. Want ik weet wat het is.

iWishmaster
28 juli 2014, 14:25
Ik zou een wilde gok doen, maar het dan zo verpakken dat ik wel gelijk heb. Want ik weet wat het is.

Tja, zijn versterker kraakt, gelukkig zijn er maar een paar duizend wilde gokjes te gaan tot we alle opties uitgesloten hebben ;).

Buzzel
28 juli 2014, 14:29
Als je het probleem niet meer kan reproduceren, lijkt het me toch haast de locatie. Als alles het zelfde is gebleven behalve de plaats kan dat toch haast niet anders...

HaroldA
28 juli 2014, 14:50
Als je het probleem niet meer kan reproduceren, lijkt het me toch haast de locatie. Als alles het zelfde is gebleven behalve de plaats kan dat toch haast niet anders...

Dat. Of omgevingstemperatuur. Of mechanische problemen. Of buizen, jacks, buisvoeten ... Pedaaltjes, patchkabels, lekstroom ...

En de stand van de maan.

Buzzel
28 juli 2014, 15:29
Of omgevingstemperatuur
ja misschien

Of mechanische problemen. Of buizen, jacks, buisvoeten ... Pedaaltjes, patchkabels, lekstroomNee, dat denk ik niet. Als alles verder het zelfde is en je kan het niet reproduceren lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat het aan de buizen, jacks of ook maar iets aan de versterker of pedalen is.

De stand van de maan is natuurlijk wel een zeer plausibel punt. Het is bewezen dat de de zwaartekracht van de maan elektronen in de buis naar het glas toe trekken waardoor storing kan ontstaan. :chicken:

muziekschuur
28 juli 2014, 16:41
Het is toch simpel?

Die vent is gestoord.... Geen wonder dat je dat hoort?