PDA

View Full Version : Element vervangen



Bladerunner
7 juli 2003, 09:47
Hi guys,

ik heb een Blade (R4) en wil een element vervangen, het hals -of brugelement door een SD Hot Rails (single coil).
Wie heeft ervaring met een Hot Railselement?
Ik wil een beter overstuurd geluid krijgen maar daarnaast moet het element ook clean goed (lees als een (goede) humbucker) klinken.
Over de Hot Rails heb ik al regelmatig iets (goeds) gelezen. Heeft iemand misschien nog een ander idee?
Ik hoor het graag.

Bladerunner

Ibanez RuleZ
7 juli 2003, 11:08
ik heb gisteren toevallig bij een vriendin van me een gitaar bespeelt met hotrails in de brug, ok het was een squire, waar de vorige eigenaar hotrails in had gezet (zonde natuurlijk van je geld), maar ik was echt positief verrast door het geluid. mooi midden en laag, goede output, goede attack. maar ja, dat was overstuurd. toen ik dat over het clean kanaal probeerde ging ie nog steeds over de kop, EN HOE! dus overstuurd: perfect maar voor clean zou ik toch echt een andere nemen. Hoe het in de neck is weet ik niet. Ik zit zelf ook naar een enkelspoelsformaathumbucker (mooi wood :P) te zoeken voor in de neck van een gitaar van me en zat ook aan hotrails te denken. maar daar ben ik nu wel vanaf, want ik wil ook clean kunnen spelen. Een andere optie zou voor jou zijn een lil 59 (is nu ook mijn first choice), die is overstuurd ook goed en clean schijnt die wel goed te bijven!

Harrald

Lacrymosa
7 juli 2003, 11:44
wilje aub niet dubbelposten!!!???

zie mn reply in diversen

CheerS!!

Bladerunner
7 juli 2003, 11:50
Sorry van dat dubbelposten maar ik zag niet meteen dat mijn bericht geplaatst was.
:oops:

renier
8 juli 2003, 10:10
tja, een hot rails is een puur scheur element. de enige manier dat hij volgens mij goed clean zou klinken is voor helezware jazz stukken in de hals, en dan helemaal omlaag geschroefd zodat hij minder output levert.

als je gewoon een cleane sound wil, issie niet denderend. hij heeft 3 keer zoveel output als een standaard single coil, dus splitten met het middenelement is ook niet aan te raden: dan hoor je echt aleen de hot rails.

als je een mooie clean wil, maar toch wilt scheuren, kan ik je wel een Jef beck junior aanraden. wil je nog iets vetter, dan mischien een lil 59. maar een hot rails is echt iets TE voor een mooi clean geluid.

Bladerunner
8 juli 2003, 10:17
Hoi Renier,

ik had inderdaad al begrepen dat de Hot Rails goed te gebruiken zijn voor scheuren. Maar ik denk dat de Lil 59 meer iets voor mij is.
Nu zit ik nog te twijfelen of ik het hals -of brugelement moet vervangen.
Hals heeft natuurlijk een warmere klank.
Heb jij nog een suggestie?

Bladerunner

Bladerunner
8 juli 2003, 10:18
Hoi Renier,

ik had inderdaad al begrepen dat de Hot Rails goed te gebruiken zijn voor scheuren. Maar ik denk dat de Lil 59 meer iets voor mij is.
Nu zit ik nog te twijfelen of ik het hals -of brugelement moet vervangen.
Hals heeft natuurlijk een warmere klank.
Heb jij nog een suggestie?

Bladerunner