PDA

View Full Version : Kan een Boss GT-8 of 10 aangesloten worden op een Fender super champ X2??



Hombra
13 juni 2014, 00:25
Hallo
Vraagje ik heb een les Paul en een Fender Super champ X2 en zit te denken om een Boss GT-8 of 10 te kopen.
Maar nu heb ik ergens gelezen dat als een versterker onder de 20 watt is dat de versterker het dan niet aan kan?
Mijn versterker is dus 15 watt. Klopt dit verhaal of is het klink klare onzin??
Graag advies hier in??:???:

Frits van Mourik
13 juni 2014, 01:06
Donderende nonsens!
Zou graag willen weten, waar je dąt verhaal vandaan hebt...

Hombra
13 juni 2014, 01:40
Jammer genoeg kan ik het niet meer terug vinden.
Mocht ik het nog vinden, plaats ik zeker de link nog.
Maar het is dus zeker geen probleem als ik een Boss GT-8 of 10 op mijn versterker aansluit??

Rick trodat
13 juni 2014, 10:08
Ja kan makkelijk natuurlijk. Het enige wat je belangrijk zou kunnen vinden is dat ( en bijna alle fenders, vox en nog meer vintage amps) geen effectloop hebben. Modulatiepedalen, (flanger, chorus, reverb en delay etc ) worden vaak in de effectloop geplaatst van een versterker. De boss heeft een uitgang waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen pedalen voor de preamp of achter de preamp. Voor de preamp kunnen deze effecten natuurlijk ook, maar dan klinken ze anders.

Ongetwijfeld is het mogelijk om geen gebruik te maken van deze optie om dezelfde reden die ik hierboven heb vermeld.

Daarnaast heeft de x2 volgens mij al aardig wat leuke effecten aan board. Van mijn superchamp xd weet ik dat deze een zeer overtuigende spring reverb heeft en leuke bruikbare voicing effecten. Ik denk dat de boss gelijkwaardige geluiden kan voortbrengen. Wellicht kan je beter op zoek naar een footswitch voor de fender.

FruscianteFan
13 juni 2014, 12:52
Rick heeft gelijk, maar dat verhaal van de effectsloop is vooral belangrijk als je je versterker zelf overstuurd gebruikt.

als je bijvoorbeeld galm uit de Boss wilt halen en dat in een overstuurde versterker stuurt, krijg je distortion op je galm en dat klinkt gewoon lelijk. En ik moet zeggen: tot voor kort speelden we met mijn band erg hard. Toen mijn grote versterker gerepareerd moest worden, speelde ik over een kleine versterker (Blues Junior, 15 watt buizen). Die bleef dan niet clean, en dan merk je dat je pedalen anders reageren dan je zou willen.

Maar dit heeft vooral met je volume te maken - je moet met zo'n kleine versterker niet hoeven opboxen tegen een luide drummer, dat heeft niks met effecten te maken.

Hombra
13 juni 2014, 13:08
Ik heb net ook gebeld naar Bax en die vertelde hetzelfde als Rick, eigenlijk niet doen omdat er alleen maar een footswitch uitgang opzit. Heel gesprek gehad en zij stelde voor omdat ik ook nog niet zo lang gitaar speel om te kijken bv naar een Digitech IPB-10 pedalboard.
Alleen nu zit ik er mee je sluit daar een ipad op aan en ik heb een ipad met een lightning aansluiting past dat. Daar zeiden ze van wel. Maar volgens mij is hij met een 30 pins aansluiting.
Weer een vraag iemand enig idee of het mogelijk is met een ipad lightning aansluiting en misschien iemand enig ervaring met de IPB-10??

Hombra
13 juni 2014, 13:57
Oeps krijg net een berichtje van Bax is toch alleen nog maar 30 pins. Gaat hem dus niet worden. Grrr
Dan gaat het dadelijk toch nog een wah wah pedal worden en een Boss blues of een ibanez tubescreamer.
Nog enig advies van iemand??

peter_heijnen
13 juni 2014, 14:06
Donderende nonsens!
Zou graag willen weten, waar je dąt verhaal vandaan hebt...
Ik stel me voor dat Hombra 20db zou kunnen hebben verwisseld met 20watt.

Hombra
13 juni 2014, 14:39
Ik stel me voor dat Hombra 20db zou kunnen hebben verwisseld met 20watt.

Nee hoor er stond echt 20 watt ik hoop echt dat ik het nog terug kan vinden.

Hombra
13 juni 2014, 14:43
Nou hier word ik echt ziek van.
Eerst vertelt Bax nee geen Boss GT-10 nemen en nu via de mail sturen ze een bericht de IPB-10 gaat niet lukken met mijn ipad maar ik zou maar een Boss GT-10 moeten nemen want ik heb tenslotte een 60 dagen niet goed geld terug garantie. Beetje vreemd toch:confused::confused::confused::confused:

Rick trodat
13 juni 2014, 16:42
Nou hier word ik echt ziek van.
Eerst vertelt Bax nee geen Boss GT-10 nemen en nu via de mail sturen ze een bericht de IPB-10 gaat niet lukken met mijn ipad maar ik zou maar een Boss GT-10 moeten nemen want ik heb tenslotte een 60 dagen niet goed geld terug garantie. Beetje vreemd toch:confused::confused::confused::confused:

Bax zijn verkopers geen adviseurs. Advies moet je hier vragen.

Mijn advies kijk op youtube en ga dan naar de winkel om te testen. Maar nogmaals; je kan niet mis gaan met een footswitch voor de x2. De meeste betaalbare Multi effecten klinken vaak wel aardig, maar zijn (vaak)niet zo overtuigend als losse units ( even heel globaal gezien). De on board effecten zijn echt wel leuk van de x2 en echt niet slechter dan de boss. Het zijn er wel minder. Ik zou als ik jou was lekker experimenteren met een footswitch en wat je mist, los erbij kopen.

http://www.bax-shop.nl/footswitch/fender-2-knops-voetschakelaar-kanaal-+-effect/product-details.html?gclid=CIae8dSJ974CFUn4wgod37wAwQ

Hombra
13 juni 2014, 16:49
http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,7,124832

Hier staat het ook niet onder de 20 watt!!!

Hombra
13 juni 2014, 16:51
Maar jij raad het af om de GT-10 te kopen?? Rick?

peter_heijnen
13 juni 2014, 18:33
http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,7,124832

Hier staat het ook niet onder de 20 watt!!!
Oh, op gitaar.net.... Ja, daar moet je dus ook niet zijn! :)

En los daarvan, welkom op de fora waariedereen zijn zegje mag doen, ook al deugt het van geen kant. ;)

Totale onzin van die 20w, zoals ook al eerder gezegd.

Hombra
13 juni 2014, 18:46
Oh, op gitaar.net.... Ja, daar moet je dus ook niet zijn! :)

En los daarvan, welkom op de fora waariedereen zijn zegje mag doen, ook al deugt het van geen kant. ;)

Totale onzin van die 20w, zoals ook al eerder gezegd.

Hihi ja daar begin ik nu ook achter te komen.:(
Maar ben er nu dus uit dat die GT-10 wel mogelijk is.
Alleen nu de vraag ga ik er veel op voorruit??
Of beter wat losse units kopen zoals de Boss blues of de ibanez tubescreamer en een wah wah pedaal en welk merk dan?

FruscianteFan
13 juni 2014, 19:27
Oh, op gitaar.net.... Ja, daar moet je dus ook niet zijn! :)

En los daarvan, welkom op de fora waariedereen zijn zegje mag doen, ook al deugt het van geen kant. ;)

Totale onzin van die 20w, zoals ook al eerder gezegd.
Zoals in een reactie daar ook al staat:

"kan iemand dat gelul van die anton niet gewoon blokken? Ook die bogey blaas je niet op. als jij niet kan instellen is dat jouw probleem, of die bogey was al kut. het grootste deel van wat jij roept valt in de categorie " mee willen praten maar geen flauw benul hebben". KAn DAT wellicht als handtekening bij je bericht? Dan hoeven argeloze beginners dat gezwets van jou per definitie niet serieus te nemen en mag je gewoon door ouwehoeren"

;)

En tsjah, als je weet wat voor geluid je zoekt, is het wel verstandig losse pedaaltjes te kopen. Bij die zoektocht kun je uiteraard hier terecht voor advies. Als je echt nog niet weet wat je allemaal wilt, kan een multi-effect handig zijn om aan te kloten en te ontdekken welk effect wat doet...

Hombra
13 juni 2014, 19:37
Nou ik ben er uit. Dank jullie!! En ook nog extra dank aan Hotpepper01 :)
Ik heb ten eerste net een footswitch gekocht voor mijn Fender super champ X2 :)
Daarna ga ik een Boss BD-2 Blues Driver kopen
En daarna kijk ik wat ik doe of alsnog een GT-10 of misschien iets anders. :)

Jannnus
13 juni 2014, 20:37
voordat je nog meer poen weg smijt
google ff op fender fuse
die versterker van je is bijna een multieffect
moet je alleen ff in de computer prikken

zit nl een usb aansluiting op je versterker

edje kadetje
13 juni 2014, 21:37
Niet doen die GT-10. Er zit alles op en aan en driekwart gaat de ts niet gebruiken. Maar vooral niet doen omdat de gt serie veel tweaken vraagt en echt wel wat begrip en inzicht vraagt.

Hombra
13 juni 2014, 22:29
Jannus super bedankt voor je advies!!! Daar heb ik wat aan :)
Laptop aangesloten en al een beetje aan het freubelen geweest. Whoa!! Echt super, wist ik dus niet.
Maar die footswitch is niet weggegooid hoor die wil ik zeker hebben.

Nou Edje ik denk niet dat de GT-10 het nog gaat worden hoor.

Super bedankt voor jullie adviezen!!!! :)

peter_heijnen
14 juni 2014, 13:15
Zoals in een reactie daar ook al staat..
Wat, jij gaat daar zomaar zitten lezen?

Foei! :)

peter_heijnen
14 juni 2014, 13:17
Nou ik ben er uit. Dank jullie!! En ook nog extra dank aan Hotpepper01 :)
Ik heb ten eerste net een footswitch gekocht voor mijn Fender super champ X2 :)
Daarna ga ik een Boss BD-2 Blues Driver kopen
En daarna kijk ik wat ik doe of alsnog een GT-10 of misschien iets anders. :)
Goed bezig, steeds stapje voor stapje verder!

Hombra
14 juni 2014, 13:56
Sorry Peter zal het nooit meer doen!!!! :(
Heb net de footswitch binnen :)
Dus kan weer lekker verder. :)
Fijn weekend :dance: