PDA

View Full Version : VOX tonelab SE



revertje
12 juni 2014, 22:18
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Vox tonelab SE gekocht, alleen is het instellen niet mijn sterkste kant.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen of tips kan geven?

Ik heb een basis clean, crunch, lead en solo geluid nodig. Ik heb een Fender HSS strat.
Ik wil de Tonelab rechtstreeks in de PA pluggen en dan via in-ear of een monitor het geluid terug krijgen.
Ik heb ook gekeken voor de software, maar die kan ik helaas niet vinden, heeft iemand misschien een link waar ik deze kan vinden (De Vox site is helaas uit de lucht en van Voerman (Vox Nederland ??) krijg ik (nog) geen antwoord


Groet Rene

mrweird
13 juni 2014, 00:21
Ik gebruik al jaren de opvolger, de tonelab LE. Prima dingen.
Ik zou zeggen toch gewoon een avondje met de gitaar op schoot op die knietjes experimenteren.. Zo heb ik 't ook gedaan.

Riny
13 juni 2014, 15:00
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Vox tonelab SE gekocht, alleen is het instellen niet mijn sterkste kant.
Is er iemand die mij hierbij kan helpen of tips kan geven?

Niet vervelend bedoeld maar heb je er geen handleiding bij gekregen?
Daar staan duidelijk de stappen in om het een en ander aan te passen of in te stellen.

peter_heijnen
13 juni 2014, 15:03
Ik gebruik al jaren de opvolger, de tonelab LE. Prima dingen.
Ik zou zeggen toch gewoon een avondje met de gitaar op schoot op die knietjes experimenteren.. Zo heb ik 't ook gedaan.
Mag ik adviseren de tonelab in dat geval op je bureau/tafel te leggen tot de editor geinstalleerd is, scheelt een hoop gebuk.

peter_heijnen
13 juni 2014, 15:05
Btw, de tonelab is fx, versterker, en speaker in een. Concentreer je op een ding tegelijk. ;)

revertje
16 juni 2014, 13:08
Ik heb de handleiding. Maar dan blijft het toch moeilijk. Wat kan ik het beste combineren, maar ik zal er eens een paar avondtjes aan besteden en verschillende dingen proberen.

Heeft iemand misschien een link naar een site ofzo waar ik de editor kan downloaden :)

MaBerY
16 juni 2014, 15:19
Ik heb ook al heel lang een VOX Tonelab SE en die gebruik ik nog steeds.
Die kruikeduikers bij Korg hebben de links naar de manuals en software kennelijk weggehaald.
De manuals en de Service manuals zijn nog wel te vinden met google, maar de TLSE 1.01 software is kennelijk van de aardbodem verdwenen.

Hier zijn de manuals:

http://www.valvetronix.net/valvetronix/download/product-manuals-s5.html

De software is best aardig als je veel patches wilt maken, het systeem wilt backuppen of namen wilt veranderen, maar de vele knoppen op het frontpaneel maken het eigenlijk niet echt nodig om de software te gebruiken.
Manual goed lezen is voldoende.

Maar hier vond ik na lang zoeken toch de link
http://www.korguk.com/voxdownloads/downloads/ToneLabSE-PCeditor1-01.zip

revertje
17 juni 2014, 13:23
MaBerY,

Super bedankt voor de links. De manual had ik al, maar de software nog niet.
Wat is jouw ervaring met de Tonelab SE?
Ik heb zelf een Line 6 flextone en een Koch powertone II.
Meestal speel ik over de koch, tenzij we in een klein cafe optreden. Vorig optreden had ik mijn line 6 niet bij en wilde over mijn koch gaan spelen.... Geen geluid, buis kapot. Gelukkig kon ik de line 6 nog ophalen. Ik wil de Tonelab als back-up gaan gebruiken voor als ik problemen heb met mijn Koch. Ik wil dan rechtstrreeks inpluggen op de PA.

Doe jij dat ook? Ik heb Marcel Fisser wel eens gehoord. Die had toen ook een tonelab SE rechtstreeks op de PA. Klonk best goed.
Ligt natuurlijk ook aan hem en aan zijn gitaar :)

MaBerY
18 juni 2014, 15:46
Dat heb ik inderdaad wel eens een paar keer gedaan ja met de Tonelab SE en twee DI's. meestal korte optredens waar ik geen zin had om met veel spullen te slepen. ook wel eens met een Line6 PocketPod haha! Die link kreeg ik overigens ook na een berichtje op de facebook pagina te posten van VOX meteen opgestuurd. Dubbel op dus en een snelle reactie van VOX. Wel jammer dat ze die sites eerst overhoop halen en dan alles zoekmaken.

Als je goede monitors voor je hebt liggen is dat best OK. ook fijn voor de zaalmixers :-)
Ik heb het ook wel gezien bij een theateroptreden van ik meen Cok van Vuuren maar da's lang geleden.

Nadeel is wel dat patches die prima zijn met je amp, bij mij een Fender Twin of een zelfgebouwde Fender Tweed Pro 5E5-A kloon, het over de PA altijd weer geklooi is met geluidsniveau en toon verschillen tussen de patches.

Eigenlijk moet je een hele set patches speciaal voor PA gebruik inregelen.

Ik ben gaandeweg echter steeds minder effecten gaan gebruiken, dat zal wel iets met leeftijd te maken hebben :-) en met de muziekstijl die ik de laatste jaren speel (rockabilly,50's) dus veel meer dan een beetje delay, reverb en een beetje dirt is het niet.
Die SE is voor mij dus een beetje overkill geworden qua mogelijkheden, maar het klinkt goed en ik hoef er maar weinig aan te klooien.
Bovendien zit het ding in een flightcase waar ik ook mijn microfoonstandaard op kan prikken. lekker compact bij gigs met kleine podia.