PDA

View Full Version : Kan iemand mij dit uitleggen?



Pepe
12 juni 2014, 17:52
Ik zat even te klooien met de stereo ingangen van de Line6 Echopark en geen idee wat ik gedaan heb maar hij geeft geen signaal door als ik mijn gitaar er gewoon direct inprik maar zet ik er iets van een buffer voor, een stemapparaat bijvoorbeeld, dan gewoon weer wel.

De Strymon Flint maakt, ook uitgeschakeld, je gitaar scherper en dunner. Niemand opgevallen? Maar dat als een terzijde. Wat een kutding eigenlijk.

Rinze
12 juni 2014, 18:55
Als je je gitaar gewoon in de Echo Park prikt doet ie het niet of prik je hem dan in de tweede (stereo) ingang? Kan me dat niet herinneren, ook zo'n ding gehad.

Mitch
12 juni 2014, 20:59
Ik zat even te klooien ....

Ja daar ga je al. Dat pikt zo'n Line6 apparaat niet, van niemand.

Pepe
12 juni 2014, 23:19
Nee, gewoon in de mono. Heeft het altijd zo gedaan maar nu ineens nada.

De logica zegt dat er iets kaduuk waardoor een hoogohmig signaal niet meer doorgegeven wordt, alleen laagohmig nog.
Kan zoiets uberhaupt?

Ik zeg dan wel klooien Mitch maar voor de Echopark was het hoogstaand technische wizzardy.

peter_heijnen
13 juni 2014, 13:18
alleen laagohmig nog.
Kan zoiets uberhaupt?
Geen idee, maar de bedoeling kan het idd zeker niet zijn.

Met die flint btw, is je geluid dan dunner of DUNNER?

Pepe
13 juni 2014, 14:37
Ik hoorde wel degelijk verschil tussen mijn gitaar direct in een amp of via mijn board. Nou heb ik goeie kabels en een bescheiden boardje dus dat verbaasde me. Ik hussel nog wel eens met effecten, naar gelang de gelegenheid, dus misschien is het een combinatie van dingen die niet werkt dacht ik. Ik heb het over het droge signaal.
Afijn, met een A/B box en de stereo ingangen van de Echopark heb ik bypass gemaakt om snel te kunnen wisselen tussen geen effect en effecten droog. Elk effect heeft impact, dat blijk ik dus te kunnen horen maar de Flynt gewoon meer dan de andere effecten, soort digitaal hoog dat, wanneer je dat eenmaal hoort bijna niet meer te doen is wat gewoon KUT is van zo'n duur klote apparaat.

Raar genoeg, als ik heel veel effecten in die lus zet stapelen de afwijkingen niet op, sterker, hoe meer effecten hoe moeilijker ik kan horen wanneer de lus wel of niet ingeschakeld is. Hu?

Misschien moet je ook niet teveel op dat soort dingen letten maar voor je het weet denk je alweer aan een ander pickupje of andere buizen.

peter_heijnen
14 juni 2014, 14:42
Die mindere waarneming bij juist veel patchkabels vind ik niet zo vreemd. Het verschil tussen rechtstreeks de amp in en 1 effect is het grootst. Het verschil tussen 1 en 2 effecten (= 1 patchkabel) is ook duidelijk en voor mijn smaak nog goed te hebben. Vanaf 2 gebruikte patchkabels vind ik het verlies echter jammer en is het kwaad in mijn oren geschied. Het verschil in geluid per toename van patchkabels daarna is dan idd niet zo groot meer.

Als je erop gaat focussen, kan het best vervelend worden, vanaf 1 pedaal al. Hoog en laag ga je echt niet zo mooi krijgen als met een enkele gitaarkabel, ik let daarom vooral op levendigheid/dynamiek. [edit:Het schijnt trouwens het allermooist te zijn als je geen gitaarplug gebruikt en een gitaarkabel rechtstreeks aan je gitaar soldeert. Lekker handig dus ik heb dat maar nooit geprobeerd.... ;)]

Als je die flint echt zo kut vind moet ie eruit, hup!

Pepe
14 juni 2014, 15:09
Ik zie het nog even aan. Ik sluit perceptief luisteren ook niet uit. Wat ik meeneem beslis ik pas op het laatste moment, waar ik het meeste vertrouwen in heb. Totaal irrationeel.
Ik ga zo weg. Laat het grote gedoe thuis, superklein miniplankje met de "Huf" (goeie naam) als reverb en de Mad Professor Simble als overdrive. Die heb ik net een kwartier binnen maar ik heb er vertrouwen in.

peter_heijnen
16 juni 2014, 10:32
Wat ik meeneem beslis ik pas op het laatste moment, waar ik het meeste vertrouwen in heb. Totaal irrationeel.
Dat vind ik juist heel normaal, ik neem ook alleen mee waarop ik vol vertrouw. Alleen verander ik dat dan voorlopig niet meer en gaat dat spul een hele tijd mee op pad. Ik heb dat nu met de eventide h9 en de carl martin plexitone. Beide niet de holy grail, maar wel close en vooral nooit reden tot bedenkingen.

Einzeln
16 juni 2014, 10:46
Ik zie het nog even aan. Ik sluit perceptief luisteren ook niet uit. Wat ik meeneem beslis ik pas op het laatste moment, waar ik het meeste vertrouwen in heb. Totaal irrationeel.
Ik ga zo weg. Laat het grote gedoe thuis, superklein miniplankje met de "Huf" (goeie naam) als reverb en de Mad Professor Simble als overdrive. Die heb ik net een kwartier binnen maar ik heb er vertrouwen in.

Dat lijkt me een lekker pedaaltje. http://www.youtube.com/watch?v=UEiYFFcFNPk
Neem je die dinsdag ook mee? Ik kom kijken! We mogen mee met de geluidsman!

Pepe
16 juni 2014, 11:14
Leuk!
Dat boardje is zo klein, dat heb ik over het hoofd gezien bij het weer inladen zo bleek bij thuiskomst. Gelukkig bleek er nog iemand aanwezig te zijn die het ding dinsdag meeneemt maar te klein heeft ook een nadeel dus.

Die Simble heb ik aangezet en niet meer uitgehad, alles via de gitaarvolume knop en dat werkt prima. Ik heb gisteren nog even wat achtergrond erover gelezen en het is toch handiger zoiets van te voren te doen, het werkt anders dan je doorsnee pedaal blijkbaar.:chicken:

History (http://backstage.custom-sounds.com/in-english/dumbled-in-kuusankoski)

telerocker
16 juni 2014, 13:30
Wat een gaaf pedaal, die Simble! Je moet idd tijd nemen voor je eigen instellingen, want er zitten veel sounds in.

Bernardduur
16 juni 2014, 16:56
Die mindere waarneming bij juist veel patchkabels vind ik niet zo vreemd. Het verschil tussen rechtstreeks de amp in en 1 effect is het grootst. Het verschil tussen 1 en 2 effecten (= 1 patchkabel) is ook duidelijk en voor mijn smaak nog goed te hebben. Vanaf 2 gebruikte patchkabels vind ik het verlies echter jammer en is het kwaad in mijn oren geschied. Het verschil in geluid per toename van patchkabels daarna is dan idd niet zo groot meer.

Als je erop gaat focussen, kan het best vervelend worden, vanaf 1 pedaal al. Hoog en laag ga je echt niet zo mooi krijgen als met een enkele gitaarkabel, ik let daarom vooral op levendigheid/dynamiek. [edit:Het schijnt trouwens het allermooist te zijn als je geen gitaarplug gebruikt en een gitaarkabel rechtstreeks aan je gitaar soldeert. Lekker handig dus ik heb dat maar nooit geprobeerd.... ;)]

Als je die flint echt zo kut vind moet ie eruit, hup!

Ha, yep, dat merk ik ook altijd........ maar ik los het op met een goede buffer. Als je echt investeert in een goede buffer dan hoor je gewoon weer de dingen die je wilt horen! Dynamiek, levendigheid en een 1:1 response van de amp. Heerlijk!! Ik haal ook verder alle andere buffers uit de pedalen en / of maak ze true bypass. Werkt gewoon goed voor me!!

De Simble ken ik..... leuk pedaal! Ik heb zelf een Dumble kloon, gemaakt door een verschrikkelijk goede amp bouwer, en ik zweer daar nog steeds bij. Doet alles wat ik wil en meer...... maar is soms TE, te aanwezig, te levendig, te direct. Je kan je niet verstoppen achter een muur van compressie maar alles komt eruit wat je erin stopt. Dat kan dus ook erg confronterend zijn. Ik maak er allerlei soorten muziek mee en dat kan ze ook........ wel heb ik dr naar mijn eigen wensen aangepast zodat ze wat meer bij me past.

Mitch
17 juni 2014, 08:32
Tering zeg, die Simble pagina, over marketing gesproken :seriousf:
Maar de controls zien er goed uit en als Pepe 'm de hele avond aan kan laten staan zal het geen rommel zijn.

Pepe
17 juni 2014, 10:26
Raar genoeg kan ik er nog weinig over zeggen :D Morgen hoop ik hem weer in huis te hebben, dan kan ik hem eens rustig op zijn good, bad & uglies beoordelen.
Ondertussen doet mijn Echopark niks meer. Meestal laat ik een kaduuk ding een paar dagen liggen en dan werkt het soms ineens weer. Barend is taking a back seat dus dat ding heb ik voorlopig afgeschreven.
Ik heb maar een Lovepedal Echophonic in huis gehaald. Wat een rampspoed toch.

peter_heijnen
17 juni 2014, 11:33
Tering zeg, die Simble pagina, over marketing gesproken :seriousf:

Maar stel nou dat deze de beloftes wel waarmaakt? ;)

peter_heijnen
17 juni 2014, 11:35
Ha, yep, dat merk ik ook altijd........ maar ik los het op met een goede buffer. Als je echt investeert in een goede buffer dan hoor je gewoon weer de dingen die je wilt horen! Dynamiek, levendigheid en een 1:1 response van de amp. Heerlijk!! Ik haal ook verder alle andere buffers uit de pedalen en / of maak ze true bypass. Werkt gewoon goed voor me!!

Ik heb als eerste in de keten een gebufferde plexitone, daarna een eventide h9 die ik zowel tb als gebufferd kan bypassen. Ook die heb ik niet tb. ;)

Pepe
17 juni 2014, 15:22
Die marketing pagina deed me aan het album Go van XTC denken


http://sleevage.com/wp-content/uploads/2007/08/xtc_go_2_cover_500.gif

telerocker
17 juni 2014, 16:42
Die marketing pagina deed me aan het album Go van XTC denken


http://sleevage.com/wp-content/uploads/2007/08/xtc_go_2_cover_500.gif

Hahaha, idd. Tsjonge, wat een tekst...