PDA

View Full Version : PRS SE Navarro, Tremonti



SloeGin
11 juni 2014, 16:59
Heb de zoekfunctie gebruikt maar vind er niet veel van.

Hoe zijn deze 2 modellen?
Hoe is de kwaliteit van PRS Se modellen over het algemeen? Ik lees vaak dat de elementen wat minder zijn. Is dit ook jullie mening?
Valt een SE te overwegen of is het toch de moeite naar de duurdere modellen te gaan?

FruscianteFan
11 juni 2014, 17:24
Tremonti is voor mij erg lang geleden, Navarro nooit op gespeeld. Wel weet ik dat Mikael Åkerfeldt van Opeth live het meest op zijn eigen signature SE speelt, terwijl hij toch ook de nodige duurdere PRS'en heeft.

MjS
11 juni 2014, 17:57
Ik heb een Santana SE uit de eerste generatie (2001) en ik ken iemand met een Tremonti SE (ook uit de eerste serie). Beide gitaren zitten goed in mekaar. Fretwerk was dik in orde, bespeelbaarheid uitstekend, afwerking best netjes en overall gewoon een hele goede koop. Bij beide gitaren echter, maar in het bijzonder de Santana, was ik niet erg gecharmeerd van de elementen. Maar met een setje Duncans erin en een nieuwe nut (plastic nut, is niks...) ga je als de brandweer. Ik zou best de SE als enige gitaar kunnen gebruiken (mits andere elementen). Sustain goed, goede bespeelbaarheid, niks mis mee.

De meerprijs van de USA PRS'en maakt dat een vergelijking vrij zinloos is. Je kunt een SE kopen, elementen upgraden, nut upgraden en eventueel de tuners en electronica en dan nog zit je op de helft van een USA. Of het prijsverschil het waard is, moet je uitproberen.

telerocker
13 juni 2014, 03:55
Die SE''s zijn voor hun prijs prima gitaren en mooi afgewerkt. Setje betere elementen erin en je hebt een hele leuke gitaar.

Ruud313
13 juni 2014, 08:22
De meerprijs van de USA PRS'en maakt dat een vergelijking vrij zinloos is. Je kunt een SE kopen, elementen upgraden, nut upgraden en eventueel de tuners en electronica en dan nog zit je op de helft van een USA. Of het prijsverschil het waard is, moet je uitproberen.

Dat geldt neem ik aan niet voor die nieuwe Amerikaanse S2 serie? Die zijn niet heel veel duurder dan de SE's.

sideburns
13 juni 2014, 13:03
Zelf een tremonti se (eerste model) gehad, prima gitaar voor het geld en ik vond de elementen ook best te pruimen. Wat ik nog wel weet is dat er brakke potmeters opzaten maar dat zal neem ik aan wel exemplarisch ( is dat een bestaand woord? :chicken:) zijn geweest.

MjS
13 juni 2014, 13:39
Nope, Tremonti die ik bespeelde had daar ook last van. Bleven niet vast zitten en gingen snel kraken.

Ik ben verder overigens niet bekend met de S2 serie, lijkt wel leuk te zijn.

KeesVeld
16 juni 2014, 09:26
Ik heb zelf een PRS SE custom 24, 25th anniversary. Ik vind de bouw van de gitaar zeer goed. goed fretwerk, fijne hals, goede body. Je voelt gewoon dat je kwaliteit in je handen hebt.

Het is ook een zeer veelzijdige gitaar. Ik gebruik hem veelal voor rock. Maar een kameraad voor mij heeft deze gitaar ook en speelt er heel veel blues/jazz mee.

En qua pickups, ik vind het zelf best wel goede pickups voor allerlei stijlen muziek.