PDA

View Full Version : Zelfbouw pedalen



SNiXMusic
9 juni 2014, 08:17
Hallo lezers. Ben nieuw hier.
Onlangs bouwde ik twee pedaaltjes van Newtone. Een Plus en een Screamer. Allebei fantastisch. Nooit gedaan, dus best trots op mezelf :-)
Kent iemand die pedalen en weet iemand of ze werkelijk op de originele lijken? Niet dar dat zo belangrijk is, maar gewoon voor de weet...

kassie
9 juni 2014, 12:56
In principe hetzelfde schema lijkt me, echter van zo'n originele tubescreamer zijn de schema's ook wat aangepast in de loop der jaren... maar de manier van de lay-out op de pcb (eventuele crosstalk), ander gebruik van componenten (en afwijkende toleranties) kan toch nog voor een iets andere sound zorgen. Of dit beter/slechter is, dat is natuurlijk zeer subjectief. Zou me er niet te druk om maken...

Vuistregel is gewoon, zelfde schema is nagenoeg hetzelfde pedaal.

SNiXMusic
9 juni 2014, 16:49
Nee, precies. Ben erg content met de sound zoals het nu is. Ik speel door een 5Watt buizenbakkie met een Celestion V30. En een zelf in elkaar geschroefde strat-wannabe. Op een of andere manier werkt deze combi erg fijn. A happy man.... :-)

Tabula Rasa
9 juni 2014, 17:08
Screamer is leuk,. Ook weleens gebouwd. Toch de deur uit gedaan voor een BYOC OD, wat hetzelfde is, maar met wat extras.

SNiXMusic
9 juni 2014, 19:12
Cool. Wat voor extra's?

Tabula Rasa
9 juni 2014, 19:26
LPB booster, diverse schakelopties. Zie site van BOYC

roger
10 juni 2014, 07:53
Een vriend van mij heeft een keer een vergelijking gemaakt met mijn newtone screamer en zijn jaren '80 TS808. Klinken nagenoeg het zelfde! Soundclipje staat nog ergens op mijn site...

SNiXMusic
10 juni 2014, 10:52
Ok. Ik ga ens kijken en luisteren. Bedankt!