PDA

View Full Version : HGD: Duesenberg Fullerton TV



mountainman
8 juni 2014, 18:13
Ik heb 'm al een half jaartje maar aangezien ik toch bezig was met een ander HNGD topic ga ik maar meteen door met mijn Duesenberg Fullerton TV.

Valt eigenlijk weinig over deze gitaar te zeggen. Je moet 'm gewoon een keer proberen. Maar pas op want je kan er een spontane GAS aanval van krijgen.

http://i135.photobucket.com/albums/q134/DLanor_Uru/Guitar/Duesenberg_Fullerton_TV_1_zps6b640062.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q134/DLanor_Uru/Guitar/Duesenberg_Fullerton_TV_2_zps2e7fb88c.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q134/DLanor_Uru/Guitar/Duesenberg_Fullerton_TV_3_zps8830704d.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q134/DLanor_Uru/Guitar/Duesenberg_Fullerton_TV_4_zps40e2d909.jpg

Tupelo
8 juni 2014, 18:50
Poosje terug bij mijn luthier vrij intensief een Fullertone Vintage Hollow uitgeprobeerd.
Vond het qua comfort een heel erg fijne gitaar, fretwerk, hals, radius, alles fijn, maar begrijp niet goed waarom ze er niet meteen wat locking tuners op geknald hebben.
Die Fullerton Vintage Hollow; echt heerlijk resonant, voor op de bank tegelijkertijd prima bruikbaar als akoestische gitaar.
Kon zelfs een behoorlijke deal sluiten door mijn Hofner erop in te ruilen.
Toch niet gedaan.
Om e.o.a. reden stonden de pups me niet aan, volgens mij heb jij ook zo een Domino P90 in nek positie.
Op die Vintage krijg je die 2*, en ik vind ze te hot.
Voortdurend de neiging om mijn volume half dicht te schroeven.
Kweenie waarom, maar dat was de enige tegenvaller, verder vond ik het een heerlijke gitaar, zou 'm zo gekocht hebben, maar ik wil niet op een nieuwe gitaar met die prijs meteen al de pups moeten vervangen.

muziekschuur
8 juni 2014, 19:31
Gefeliciteerd. Prachtige foto's. Ze laten de prachtige details zien die deze gitaar heeft. Wauw.

Mitch
8 juni 2014, 23:01
Eigenlijk het enige merk naast Gretsch dat vrij uitgesproken kitsch kan doen en toch cool blijft. De bodyvorm ben ik niet wild van, maar de totale uitstraling: dikke plus.

Blokkie
10 juni 2014, 08:06
Ik vind hem prachtig.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

humbucker
10 juni 2014, 14:31
Mooi ding! Blijft ze goed op stemming als je de vibrato gebruikt?

muziekschuur
10 juni 2014, 18:30
Alle kleine onderdelen zijn van zeer duurzaam materiaal. Verchroomd metaal, dikke strippen, oversized schroeven.... Alles wat extra afgewerkt KAN worden is ook gedaan... Ik bedoel.... Nergens is bezuinigd. Dat zie je op weinig gitaren. En bij Gretsch kunnen ze het ook. Maar deze steekt er toch met kop en schouders bovenuit. In aantallen extra's EN in de kwaliteit van de onderdelen en bewerkingen... Zeg nou zelf... Er zit gewoon een BERG werk in deze gitaar.....

En ik vind hem adembenemend. Ik ben dan ook benieuwd naar de koffer...

RS-Rik
10 juni 2014, 19:04
Met die onderdelen deel ik dezelfde mening. Absoluut toppe afwerking. Frees- en verchroomwerk helemaal top notch. Als je onderdelen langs elkaar legt zijn Hipshot, Schaller en Deusenberg het aller allernetst. Ware het niet dat een Deusenberg brug 1/2e (of minder) van de prijs is dan van een van de andere merken.

Hendriks
10 juni 2014, 19:41
Fraai exemplaar, gefeliciteerd.

mountainman
10 juni 2014, 20:32
Bedankt voor de reacties. Het is een mooi staaltje van Duitse degelijkheid. Of zoals Claudia Schiffer zou zeggen: "I'd rather play a german."

@Tupelo: Die P90 is inderdaad nogal hot. Samen met de humbucker geeft dat wel lekkere combinaties. Dat is een beproefd concept van Duesenberg en ik begrijp dan ook niet waarom ze nu opeens twee P90's op die Fullerton Hollow Vintage zetten.

@humbucker: Ja, hij blijft perfect op stemming. Daar staat die Duesenberg tremola om bekend. Wel beweegt de tune-o-matic brug een beetje mee bij tremolo gebruik. Dat geeft me een wat onbehaaglijk gevoel. Zou dat kwaad kunnen?

@muziekschuur: De koffer? Gewoon zo'n zwarte Duesenberg custom line case. Zit er normaal gesproken niet standaard bij maar ik hoefde er niets voor bij te leggen.

Mitch
10 juni 2014, 21:02
Die tremola blijft niet op stemming, daar moeten de brug, topkam en stemmechanieken en/of wijze van snaren opzetten voor zorgen. Als die allemaal goed voor elkaar zijn dan blijft je gitaar netjes op stemming. Dat je brug een beetje meebeweegt is geen punt. Een stijvere brugbevestiging kan wel, maar dan heb je iets met minder frictie nodig op de zadels, zoals bijv. een rollerbrug. Maar da's geen moetje hoor.

Tupelo
10 juni 2014, 23:02
@Tupelo: Die P90 is inderdaad nogal hot. Samen met de humbucker geeft dat wel lekkere combinaties. Dat is een beproefd concept van Duesenberg en ik begrijp dan ook niet waarom ze nu opeens twee P90's op die Fullerton Hollow Vintage zetten.Agree, ik vroeg mezelf ook af hoe die gitaar zou zijn met die configuratie.

telerocker
13 juni 2014, 04:00
Ik vind alle Duesenbergs er cool uitzien, maar op dit soort gitaren wil je juist niet te hete pickups.

Nilke
13 juni 2014, 14:43
@humbucker: Ja, hij blijft perfect op stemming. Daar staat die Duesenberg tremola om bekend. Wel beweegt de tune-o-matic brug een beetje mee bij tremolo gebruik. Dat geeft me een wat onbehaaglijk gevoel. Zou dat kwaad kunnen?



Dat meebewegen van de brug is juist de bedoeling.
Op één van de instructie filmpjes (Youtube) van Duesenberg staat het uitgelegd http://www.youtube.com/watch?v=oN5ahJ95gt4&list=PLtEouMUg-A7UfN-AvC0SBmr586s5_pyHB&feature=share&index=2 @ 3:25
Ik heb zelf een Starplayer TV in black sparkle (dezelfde als uit dat filmpje) en is absoluut een "blijvert" ;-)

mountainman
13 juni 2014, 14:54
Goed om te weten. Bedankt!