PDA

View Full Version : japanse SG model met 4 pickups gescoord!



wietse
8 juni 2014, 13:56
eindelijk weer eens iets voor mijn eigen collectie, gisteren op visite geweest bij een vriend van me, ik zou net weg kwam er iemand een gitaar terug brengen want het was toch niet de sound die hij zocht, dit was zo afgesproken, en ik met mijn voorkeur voor aparte gitaren was gelijk verliefd, 100 euro en hij was van mij.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/kawai4pusg.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars2/kawai4pusgmercy.jpg

duidelijk een kawai product, langwerpige neckplate, elementen die afgeleid zijn van de bekende goldfoil pickups, en volledig gelamineerd dus ook de hals :D.
back to the 60's schreeuwt hij, voor wat oude blues en 60's muziek bruikbaar maar niet voor modern werk, speelt erg goed, fretwerk is ook nog is topconditie al vermoed ik een refret de fretdraad is te breed om origineel te zijn.
leuke gitaar alleen jammer van de fenderstyle hals die er op zit, dat had een gibson kop moeten zijn.
heb alleen een paar schroefjes vervangen, die in de trem waren gebruikt haalden je hand open als je de hand daar liet rusten.

Tupelo
8 juni 2014, 16:23
Wat een maf apparaat, hoor je nu eigenlijk überhaupt verschil tussen die verschillende pups ?

nickofzo
8 juni 2014, 16:30
Echt iets voor Wouter J, een sg met een stratkop :)

wietse
8 juni 2014, 17:00
Wat een maf apparaat, hoor je nu eigenlijk überhaupt verschil tussen die verschillende pups ?

tussen de twee middelste elementen nee, de rest wel, je kan elke mogelijke pu combinatie maken dankzij die schuifschakelaars of gewoon alle 4 tegelijk aan.

bertje1
8 juni 2014, 17:08
Aparte gitaar ik vind hem wel mooi. Dat er een fenderkop op zit vind ik niet storend De body is waar het cosmetisch omdraaid in mijn beleving.

Hotpepper01
8 juni 2014, 20:23
Aparte SG zeg ! Met 4 pickups, die heb ik nog nooit eerder gezien. En ook nog eens een rollerbridge voor de trem. Deze kan zo het Wietse-museum in. Toch?

djee
8 juni 2014, 20:55
Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vindt het echt een beauty. Als je hem weer weg wil doen? Ik hou me van harte aanbevolen :)

budje
8 juni 2014, 21:01
gaaf!

tien tekens

BamBuFan1
9 juni 2014, 00:26
duidelijk een kawai product, langwerpige neckplate, elementen die afgeleid zijn van de bekende goldfoil pickups, en volledig gelamineerd dus ook de hals :D.

Is vier pickups eigenlijk het maximum in jouw collectie? Want ik zou toch zweren dat ik wel eens één of ander Kawai, Galanti of noem-maar-op heb gezien met zelfs 5 of 6 pickups.

soup
9 juni 2014, 00:49
Ik vind die Fender-style headstock echt goed passen bij deze gitaar. Een Gibson headstock had dit weer een te typische SG gemaakt. Dit is lekker indie.

wietse
9 juni 2014, 03:20
Is vier pickups eigenlijk het maximum in jouw collectie? Want ik zou toch zweren dat ik wel eens één of ander Kawai, Galanti of noem-maar-op heb gezien met zelfs 5 of 6 pickups.

ze zijn er met meer pickups echter dit zijn halve pickups http://img.photobucket.com/albums/v118/turquoisemoleeater/guitars/Teisco_Spectrum.jpg

helaas onbetaalbaar voor mij , dingen doen dik 1000 euro zo'n teisco spectrum.

BamBuFan1
9 juni 2014, 18:37
ze zijn er met meer pickups echter dit zijn halve pickups.

helaas onbetaalbaar voor mij , dingen doen dik 1000 euro zo'n teisco spectrum.

Hmmm, misschien moeten we maar eens een inzameling houden...

AC3D
13 juni 2014, 14:54
wat ik wel raar vind aan deze gitaar is hoe hoog de hiel van de nek boven de body uit komt.
voor de rest is t wel een gaaf ding.