PDA

View Full Version : PRS SE Santana Yellow



spike67
6 juni 2014, 13:26
Hallo

Wat vinden jullie van de kwaliteit van een PRS SE Santana Yellow?
lijkt de sound erg op die van een les paul?

Specs
SE serie. Mahonie body. Gewelfd Tijgerstreep esdoorn top. Gelijmde Mahonie hals. Palissander Toets met Old school birdsinleg. 22 Fretten. 24 1/2 ich mensuurlengte. 1 x PRS Designed Santana dubbelspoels Halselement. 1 x PRS Designed Santana dubbelspoels Brugelement. 3-Standenschakelaar . 1 x Volumeregelaar. 1 x Toonregeling. Gesloten mechanieken. PRS Designed tremolo. Nikkelen hardware. Santana Yellow hoogglans gelakt. Inclusief Deluxe PRS SE Gig-bag
nieuw te koop voor 743,- bij http://www.westerhaven.nl/NL/Elektrische-gitaren-24/E-gitaar-6-3/SG-model-162/1/PRS-SE-Santana-Yellow-13523

Rutger
6 juni 2014, 13:41
Hij heeft veel weg van een Les Paul doublecut, maar hij heeft geen gewelfde maple top en er zit een tremolootje op dus hetzelfde zal het niet zijn. Dat betekent natuurlijk nog niet dat het geen goede gitaar zou kunnen zijn.

Vanwaar die vraag?

sideburns
6 juni 2014, 13:47
Leuke gitaar, specs qua hout komen wel overeen met een les paul standard, mahonie, esdoorn, pallisander. Verder ook uitgerust met humbuckers, alhoewel ik wel denk dat deze elementen een ander karakter hebben dan de standaard burstbuckers die tegenwoordig in de lp's zitten. ( santana pickups) Als je echt het lp geluid ambieert kijk dan ook eens naar een lp studio ( iets duurder dan de prijsklasse waar je nu in zit)

Verder heb ik in real live geen ervaring met deze SE maar dit zijn mijn gedachten erbij

JanVrm
6 juni 2014, 15:41
Het is niet mijn duurste gitaar maar wel mijn nr. 1 voor live spelen: PRS SE Custom 24. Zal redelijk vergelijkbaar zijn met dit model. Qua kwaliteit/prijs verhouding zeker een goede investering.

MjS
6 juni 2014, 23:09
Ik heb een Santana SE uit de allereerste serie, toen 'ie nog asymmetrisch was. Goede gitaar, zeker voor het geld. Hals is erg goed, het fretwerk is goed, afstelling is helemaal OK (speelt erg vlot). De pickups zijn (in ieder geval mij de eerste serie) zeker het zwakste punt van de gitaar. Ze klinken erg warm/wollig/compressed. Dus niet open/gedefinieerd/crunchy.

Het is geen Les Paul. Wil je een Les Paul, dan kun je misschien beter een Les Paul kopen. De SE serie heb ik altijd gezien als hele goede gitaren voor het geld. Sommige modellen zijn gebaat bij nieuwe pickups/electronica, maar verder is de basis gewoon heel erg OK!

spike67
7 juni 2014, 08:34
Ik speel nu op een Gibson LP met Engl thunder amp en line6 M13 bak, maar ik zoek er een 2de gitaar bij.

zodat ik wat veelzijdiger ben