PDA

View Full Version : extra aansluiting op Marshall



JEANPIERRE
6 juni 2014, 12:04
Ik heb een Marshall as100d. Versterker voor akoestische gitaren. Laatst was er tijdens een optreden een probleem
met de zanginstallatie. Daarop besloot ik de microfoon aan te sluiten op mijn Marshall. De klank was eigenlijk heel goed. Ik vond dit verrassend!
Ik zou eigenlijk liever geen zanginstallatie meer huren maar altijd op mijn Marshall aansluiten om de stem te versterken.
Wat denken jullie? In de Marshall zitten 2 luidsprekers, je kan die wel natuurlijk niet spreiden maar zou een extra aansluiting van een luidspreker op de Marshall geen oplossing zijn? Welke extra luidspreker zouden jullie mij dan aanraden?

nico verduin
6 juni 2014, 13:03
Ik snap hem niet helamaal (is de leeftijd heh:seriousf:):
- Zanginstallatie is stuk dus microfoon op de gitaarversterker. Klinkt prima
- Daarom wil je eigenlijk geen zanginstallatie meer maar de microfoon aansluiten op de versterker
- Maar nu wil je een extra aansluiting op de luidspreker???????? Dat heeft toch niets te maken met de ingang?

Plant
6 juni 2014, 13:27
Ik vermoed dat JP z'n Marshall meteen als zang-PA wil gaan gebruiken en een extra zaalbox wil gaan aansluiten.

JEANPIERRE
6 juni 2014, 13:34
Voilą Plant. That's it. Normaal wou ik een PA kopen, nu huur ik telkens een PA. Maar als ik nu gewoon een luidspreker aanschaf, wat toch minder kost dan PA en die op Marshall aansluit dan zou ik toch ook een mooi resultaat kunnen krijgen, niet?

Plant
6 juni 2014, 18:29
Als ik op foto's kijk zie ik geen extra speaker outputs op dit model, wel DI ouput L+R en line output L+R. Je kunt hierop niet rechtstreeks een extra speaker aansluiten.
Als je dan al met een externe speaker wilt gaan werken, zal er ook een eindtrap (met indien nodig eigen volumeregeling) bij moeten. Of een aktieve monitor.

JEANPIERRE
7 juni 2014, 15:09
Waarschijnlijk zal dit wel nog goedkoper uitkomen dan zo een zanginstallatie aan te schaffen.
Ik weet wel niet wat ik mij moet voorstellen bij een eindtrap maar ik ga dat eens opzoeken.
Merci alvast voor de uitleg!

Plant
7 juni 2014, 16:45
Ha :D elektronici-taal. Met eindtrap bedoel ik eindversterker. Het gedeelte van een complete versterker met regelaars dat het signaal dusdanig versterkt dat een speaker kan worden aangestuurd.

cluseau
7 juni 2014, 18:13
Vroegah ....had je die MFB boxen va Flips. Lekker breedbandig voor zang en acoustisch gitaar en er zit natuurlijk een versterker ingebouwd. Marktplaats?????

JEANPIERRE
9 juni 2014, 03:34
Op de versterker vind ik ook nog een AUX knop. Wat kan je daar mee doen?
Merci voor de al vele reacties!

Agent_Smith
9 juni 2014, 09:24
Op de versterker vind ik ook nog een AUX knop. Wat kan je daar mee doen?
Merci voor de al vele reacties!

Het niveau van de lijninput mee regelen.

Stoffel43
7 juli 2014, 12:15
He Jeanpierre, waarom haal je niet 1 van de speakers uit de marshall en plaats je deze in een eigen kastje zodat je deze kan plaatsen waar je wil. Niks extra regelingen nodig...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
7 juli 2014, 13:59
Dan zou ik eerst eens checken of die 2 speakers het volledige compartiment delen of dat daar intern nog een afscheiding is. Anders heb je, als je zomaar 1 speaker eruit haalt, een groot gat en klinkt de resterende speaker heel anders. Ook als je dat gat met een plank weer zou dichtmaken.