PDA

View Full Version : Zoekende naar lekkere overdrive sound voor mijn G&L ASAT calssic Tele



rupke
5 juni 2014, 08:29
Hallo allemaal, tijdje geleden dat ik hier weer geweest ben, maar ik heb jullie hulp nodig, omdat ik buiten mijn comfort zone zit ;-). Ik speel al jaren op LP model gitaren en daar weet ik mijn sounds wel mee te vinden. Lekker dikke overdrive met definitie e.d. Nu he bik voor een coverband een Tele aangeschaf omdat we daar veel Anouk, Alanis Morrisette, Sass Jordan e.d. spelen dus ik zocht een wat meer crunchy sound. De bassist zei kijk eens naar een telecaster. Ik dacht dat ga ik proberen en heb een 2e hands G&L ASAT Calisic gekocht. Ik heb mijn effecten gepakt die ik normaal voor de les paul gebruikte maar dat klonk niet al te best. Ik heb de gain terug gedraaid en wat met de EQ gespeeld maar ik kreeg niet echt een lekker sound. Kwam er niet echt uit en het had geen ballen. Ik ben natuurlijk al jaren die les paul sound gewend. De Tele bleef vlak klinken. Ik moet ook zeggen dat ik niet met mijn eigen versterker had gerepeteerd gisteren en ik speelde over een London city (die laatste serie die geproduceerd is) en wat ik ook aan volume, master of EQ draaide het klonk nog steeds niet lekker.

Nu is mijn vraag of jullie tips hebben welke overdrive ik kan gebruiken en hoe ik die lekkere crunchy sound kan bereiken. minder gain met ballen zeg maar. Ik weet het is altijd lastig uit te leggen maar en tele moet ook vet kunnen rocken toch.

Dit is het materiaal waarmee ik speel
Mesa boogie Rocket 44 top
Engl 1x12 pro
Boss me-50 of Boss GT-10
G&L ASAT Classic

Hopelijk hebben jullie wat tips en/of instellingen die ik zou kunnen proberen.

Gr. Rob

Bernardduur
5 juni 2014, 08:51
Ik zou proberen er wat meer laag mid in te draaien via bv een EQ of een OD gebruiken die wat meer mids pusht.

muziekschuur
5 juni 2014, 08:51