PDA

View Full Version : LoFi Quick 'n' Dirty oefenruimte opnames: Raw Soul (nou ja, zoiets dan...)



Little Jay
4 juni 2014, 08:08
Weer eens aan de slag geweest met de Zoom R16 in de oefenruimte (als je goed luistert hoor je in de stille momenten de bands in de ruimtes ernaast, hahaha!).

Een paar nieuwe nummertjes van Tracin' Tracy, gewoon omdat ik 't leuk vind om te posten! ;-)

https://soundcloud.com/tracin-tracy/beetee

https://soundcloud.com/tracin-tracy/zigzag-lofi-recording


Enjoy!

ellisvertellis
4 juni 2014, 09:23
Klinkt tof! Heb je gewoon de ingebouwde stereo mics gebruikt van de R16?

Little Jay
4 juni 2014, 12:41
Thanx, nee wel mics ingeplugd: SM57s voor gitaar, sax, kick en snare en twee supercheapo Behringer overheads. Bas via de DI-out.
Het geheel is quick&dirty gemixt in Reaper. Ben bezig leuke vsts te verzamelen voor EQ, compressor en galm. Wel het één en ander al losgelaten op deze opnamen.

Comfortably Daniel
8 juni 2014, 17:35
Klinkt lekker hoor!

Little Jay
8 juni 2014, 18:09
Thanx! Als iemand nog tips heeft omtrent waar op te treden met dit genre: let me know!

pasqual
9 juni 2014, 01:29
Klinkt Goed hoor. We hebben met mijn band ook zo'n R16 aangeschaft en zijn er ook een beetje mee aan het experimenteren. Ik vind de interne mics niet verkeerd van de Zoom. Daar heb ik al leuke opnames mee gemaakt voor eigen doeleinden ( ideetjes van de band, etc.. ).
Goeie band trouwens!

Little Jay
9 juni 2014, 09:21
De R16 is een prima apparaat, alles hebben we er tot nog toe mee opgenomen. De kwaliteit van de mics die je gebruikt bepalen natuurlijk het eindresultaat. Over de kwaliteit van de interne preamp durf ik niks te zeggen, kan vast beter, maar erg slecht kan het toch ook niet zijn. De interne mics heb ik nog nooit gebruikt voor de hele band (om tijdens repetities even snel iets op te nemen om te onthouden pak ik even snel ipad of iphone en het verbaast me altijd hoe goed dat eigenlijk nog klinkt). Het is in ieder geval een apparaat dat ook erg gemakkelijk werkt!

Hypercub
9 juni 2014, 16:25
me like.

10 tekens

Little Jay
10 juni 2014, 13:33
me like.

10 tekens

Thanx man!