PDA

View Full Version : Roland FC300 in Patch mode, Default button state?



wizzie1982
3 juni 2014, 23:00
Hoi,

ik gebruik al jaren met veel plezier mijn Roland FC300 midi controller.. Tot nu toe heb ik hem altijd in standard mode gebruikt, maar ik begin hem nu ook voor toepassingen te gebruiken waar ik meer functionaliteiten nodig heb.. (bijvoorbeeld per patch een andere amp instelling) dus ik heb besloten om de patch mode eens in te duiken..

so far, so good.. Ik heb hem nu weer werkend zoals hij altijd werkte, maar nu MET een naampje op mn pedaal per patch ;)

Nu het volgende; ik heb de manual erop na gezocht maar kan hier niet echt iets vinden.. Als ik van patch switch blijven de control knoppen in de stand staan die ik aangeklikt heb. Weet iemand of je de knoppen zo kan instellen dat ze bij het binnenkomen van een patch altijd een vooraf ingestelde waarde hebben? (mijn gsp1101 onthoudt de stand ook niet, dus die komt dan toch niet overeen)

alvast bedankt!

wizzie1982
3 juni 2014, 23:14
oh en als we toch bezig zijn.. kan ie ook by default in patch mode opstarten? :p *luie muzikant* ;)

obiwanjacobi
4 juni 2014, 08:17
De naam van de patch kan je instellen, zie Blz 44 'Set the Patch Name' (engelse manual).

Er is een setting 'Switching the Function of the MODE Pedal Jack' (Blz 51) waarin je de modes aan en uit kan zetten. Als je daar alleen Patch mode aan laat - doetie denk ik wel wat je wilt.

wizzie1982
4 juni 2014, 23:05
thanks voor je reactie!

hehe, ja die functionaliteiten had ik allemaal ook al gevonden en uitgeprobeerd.. Als ik alleen patch mode aan laat staan start ie nog steeds in standaard mode op.. Die setting is volgens mij puur welke opties je hebt als je een footswitch aansluit op de mode jack.. (deze instelling heeft ook geen invloed op het MODE knopje)

Situatie;

Ik speel een solo op mijn lead patch (nr4). Daarbij gebruik ik mijn wah, dus ik trap mn EXP PEDAL 1 diep in waardoor EXP PEDAL SW 1 aan springt (lampje gaat branden). Deze switch zet op mijn Digitech GSP1101 de wah aan.

Vervolgens, helaas, solo afgelopen, dus ik switch naar mn rhythm patch (nr3).

Nu blijft de EXP PEDAL SW 1 aan staan, waardoor ik bij de volgende solo twee keer moet drukken voordat mn GSP1101 door heeft dat ik mn wah wil gebruiken.

Daarom vroeg ik me af of je de default stand van deze switches (en ook de andere control knoppen) kan koppelen aan een patch, omdat mijn digitech ook niet onthoudt waar ze in staan..


Misschien denk ik wel veel te moeilijk hoor, suggesties zijn welkom ;) Het lijkt mij een redelijk basic functionaliteit, dus ik zou het raar vinden als dat niet kan.. Maargoed, als het niet in de manual staat zal het wel niet kunnen :p