PDA

View Full Version : Nieuwe Voltage "Rooster"



Gijs Heijnen
3 juni 2014, 09:50
Hallo iedereen,

Afgelopen donderdag hebben we weer een nieuwe track uitgebracht, zoals iedere maand dit jaar. Deze heet "Rooster" en klinkt net iets anders als onze andere platen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=7mCUdbar1tE

Plant
3 juni 2014, 11:40
Klinkt wel lekker. Maar die drums ... zijn die echt? Tijdens het nummer valt het niet zo op, maar bij het intro komt het toch erg elektronisch over. Beetje braafjes.

In het logo dacht ik meteen de 'VARA-haan' te herkennen, hoe ik daar nou weer bij kom :???:

Gijs Heijnen
3 juni 2014, 13:44
Hey Plant, de drums zijn echt idd. Maar ik kan wel begrijpen wat je bedoelt. Aan het eind van het jaar gaan we sowieso nog eens over alle tracks heen luisteren om te kijken hoe we alle sounds beter kunnen maken.


Klinkt wel lekker. Maar die drums ... zijn die echt? Tijdens het nummer valt het niet zo op, maar bij het intro komt het toch erg elektronisch over. Beetje braafjes.

In het logo dacht ik meteen de 'VARA-haan' te herkennen, hoe ik daar nou weer bij kom :???:

pasqual
3 juni 2014, 22:08
Lekker nummer Gijs. Die drums klinken best wel ok maar in het begin is het idd een beetje raar. getriggerd?

Gijs Heijnen
4 juni 2014, 11:51
Lekker nummer Gijs. Die drums klinken best wel ok maar in het begin is het idd een beetje raar. getriggerd?

Niet dat ik weet, zal het dit weekend eens aan onze producer vragen.

arnoldtims
4 juni 2014, 14:13
Ik mag hier graag naar luisteren. op een of andere manier mag het voor mij nog wel wat vuiler en stampende, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar boven al met plezier naar geluisterd.

Dat iemand de haan associeert met de Vara snap ik wel http://www.regiocanons.nl/beeld/Noord-Holland/Zaanstreek/_250/19B%20VARA%20haan077.jpg

ateng
5 juni 2014, 09:37
Inderdaad mag wel wat rauwer, drum klinkt iets te braaf en drumcomputerachtig… vooral de roffel elke keer op het eind.
Tis zo netjes opgenomen en afgemixt.

dagrim1
6 juni 2014, 14:44
Klinkt lekker! En niet alleen deze, zit meer veel plezier door jullie andere nummers 'heen te luisteren'.

Fusion
7 juni 2014, 11:08
Origineel? Nee, niet bepaald. Lekker? Ja hoor! Vind t beter dan t vorige werk wat ik van jullie heb gehoord, klinkt goed 'volwassen' zoals dat zo mooi heet. Soms nog wel wat net-niet-drum momentjes, maar ach, ik ben nu eenmaal een kniesoor. Complimenten!

Gijs Heijnen
11 juni 2014, 00:43
Thanks voor jullie reacties allemaal. En wel toevallig dat het artwork lijkt op dat VARA logo haha. Ik snap overigens wel wat iedereen bedoelt met de nette sound. Ik denk persoonlijk dat het vooral aan de mix ligt, dus daar moeten we aan het eind van het jaar als ons 'Iedere maand een singel uitbrengen'-project is afgelopen eens goed over nadenken. Misschien het wat meer naar onze live-sound gemixt worden, want dan klinkt het allemaal wel wat lomper.

We hebben overigens het pinksterweekend weer in de studio doorgebracht om weer 2 tracks op te nemen. Die houden jullie nog van me tegoed ;)

En nogmaals bedankt dat jullie willen luisteren. Super :D

Plant
11 juni 2014, 01:03
We hebben overigens het pinksterweekend weer in de studio doorgebracht om weer 2 tracks op te nemen.

Ik hoop voor jullie dat het een studio met airco was :p

Lomper ja! Dat is het goede woord denk ik. Met name de bassdrum klinkt hier vrij 'plastic'. Maak dat maar eens lekker lomp :D Keep up the good work!

Gijs Heijnen
12 juni 2014, 10:43
Ik hoop voor jullie dat het een studio met airco was :p

Lomper ja! Dat is het goede woord denk ik. Met name de bassdrum klinkt hier vrij 'plastic'. Maak dat maar eens lekker lomp :D Keep up the good work!

Je raakt de spijker op z'n kop. Er was geen airco haha. Maar wel als beesten gespeeld, lekker zweten.