PDA

View Full Version : cab aansluiten op je combo?



bbr
6 juli 2003, 21:14
Ik heb een H&k basskick 505 met een 15 inch speaker van 150 of 200 watt. Het is mogelijk hierop een tweede cab op aan te sluiten (4-8 ohm?) en ik zat hierbij te denken aan een 4x10.
zal dit grote verbeteringen met het oog op geluidskwaliteit en volume.

AntY
6 juli 2003, 21:18
dat kan ik ook op me trace! lijkt me wel gaaf, heb het op het moment niet nodig.

als ik thuis wil spelen, en ik stel m af volgens de handleiding (dwz. bas vol open, gain op maximum zonder dat t overload lampje steeds brandt, equalizer moet geen volumeverschil opleveren) dan staat ie eigenlijk al te hard op het zachtste volume (de volume knop is niet traploos in te stellen). beetje vervelend dus.

bassopotmus
6 juli 2003, 21:41
ja het zal zeker uitmaken, je moet alleen voor jezelf nagaan of het wel nodig is, ik benerachter dat ik met me 4x10 heel ver kom.

@ anty, nieuwe pot?

basswasp
6 juli 2003, 22:05
Trace-knoppen voor gain en volume zijn altijd discreet. Dit hoort zo.

AntY
6 juli 2003, 22:29
is wel erg vervelend eigenlijk, kan hem net niet goed afstellen, de zachtste master stand geeft een heel vervelend geluid... heel erg treble zeg maar

Laus
7 juli 2003, 11:01
Ik heb een H&k basskick 505 met een 15 inch speaker van 150 of 200 watt. Het is mogelijk hierop een tweede cab op aan te sluiten (4-8 ohm?) en ik zat hierbij te denken aan een 4x10.
zal dit grote verbeteringen met het oog op geluidskwaliteit en volume.

het gaat wel harder maar of het beter gaat klinken weet ik niet. denk dat je dan wel wat vermogen te kort komt.

bassopotmus
7 juli 2003, 12:15
offtopic. Anty, al hoord het eigenlijk niet op een trace, maar je kan toch eigenlijk wel gewoon een traploze pot inbouwen..zou wat makkelijker zijn.

Laus
7 juli 2003, 14:37
mijn AH200 heeft hetzelfde probleem. klikje 1 is klotegeluid maar klik 2 is alweer aan de harde kant voor thuisgebruik.

jammer dan...

AntY
7 juli 2003, 17:31
idd ik vind het zelf niet zo een probleem. mijn oduers zijn er vaak wat minder blij mee als ze thusi zijn :)