PDA

View Full Version : afstelling Versterker!



Salu
2 juni 2014, 19:06
Hey,

Misschien een hele domme vraag.

Ik ben nu mijn eerste akkoorden aan het combineren en heel simpel techniek aan het oefenen.

Ik doe dit bijvoorbeeld door 2 bars E 1 bar A 1 bar E Akkoord te spelen maar altijd als ik naar het A akkoord ga blijft het ( zo lijkt ) te galmen en dat leid me erg af.
Het zal waarschinlijk komen doordat ik bij het A akkoord de bovenste E snaar niet aan sla.

Het lijkt mij dat het hierdoor komt maar is er iets in te stellen op de versterker om dit mogelijk te reduceren want als ik filmpjes zie en hoor klinkt alles zo duidelijk?
Of zit dit tussen mijn oren en moet ik me hier maar doorheen zetten?

Gearjunkie
2 juni 2014, 19:26
Dat kan je helaas niet instellen en het is zeker geen domme vraag.
Je speelt inderdaad de lage E snaar niet bij een (open) A majeur en mineur akkoord. Wanneer je de A speelt moet je dus de E snaar leren dempen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Salu
2 juni 2014, 20:09
Dat kan je helaas niet instellen en het is zeker geen domme vraag.
Je speelt inderdaad de lage E snaar niet bij een (open) A majeur en mineur akkoord. Wanneer je de A speelt moet je dus de E snaar leren dempen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Hoe demp ik een snaar na het aanslaan mijn vinger erop houden ofzo?

Tabula Rasa
2 juni 2014, 20:09
Duim om je hals heen is een mooie manier om de E snaar te dempen.

Salu
2 juni 2014, 21:30
Duim om je hals heen is een mooie manier om de E snaar te dempen.

Bedankt zal het zo gelijk ff proberen.

Jannnus
3 juni 2014, 13:09
grote teen aan linker voet is ook een optie
vooral voor beginners

Tunes
3 juni 2014, 13:15
Enige goede tip, les nemen.
Je leert jezelf nu dingen aan die niet goed zijn, met name houding (arm, hand, rug) en dat leer je jezelf heel slecht af.
Alleen daarom moet je gewoon een jaartje of twee les nemen.
En geloof mij je zal er jaren plezier aan beleven.

kirito
3 juni 2014, 14:50
grote teen aan linker voet is ook een optie
vooral voor beginners

op sommige momenten mis ik hier toch een like-knop :seriousf:

Salu
3 juni 2014, 19:43
grote teen aan linker voet is ook een optie
vooral voor beginners

Bedankt voor de tip ik heb het geprobeerd en weet je wat het helpt niet

heb je nog andere tips?

jero
3 juni 2014, 20:01
Jannnus is waarschijnlijk de leukste thuis... Zucht

Idd linkerduim tikje over toets heen buigen zodat e snaar wordt gedempt, en met goede rechterhand techniek kun je leren de e over te slaan

oh, en eens met Tunes!

nickofzo
3 juni 2014, 20:20
Ik demp vooral met de muis van mijn rechterhand.

frekie
3 juni 2014, 22:08
Heel belangrijk, dempen van snaren die je niet wil horen. Alle begin is moeilijk, ik ben nu 2,5 jaar bezig op de sax, het begint nu pas een beetje te komen.

Salu
4 juni 2014, 08:31
Bedankt voor jullie tips ik ga ermee aan de slag.

Ik ben nu het Blues A schema aan het oefenen en zal jullie tips mee proberen te nemen!

Harry
4 juni 2014, 10:18
dempen van snaren die je niet mee wilt laten klinken kun je ook doen met de vingers waarmee je noten fret. Dus gewoon tegen de snaar aan laten rusten die je niet mee wilt laten klinken. En oefenen, oefenen, oefenen.....

Tonton
4 juni 2014, 10:25
Bedankt voor jullie tips ik ga ermee aan de slag.

Ik ben nu het Blues A schema aan het oefenen en zal jullie tips mee proberen te nemen!

Concentreer je vooral op het leren van de akkoorden en snel kunnen wisselen en clean aanslaan (dus zonder de snaren die niet moeten en niet onbedoeld snaren dempen)

Het dempen is ook iets wat steeds makkelijker vanzelf komt door de tijd, dan ram je van akkoord naar akkoord en gaat dempen vanzelf. Ik gebruik bijvoorbeeld nooit bovenlangs demping, das voor Fender mensen :hide: op een Ibanez is dat alweer anders..
Dus omdat nou geforceerd te gaan leren.... maar ook zo: elke techniek extra is weer een extra op je mogelijkheden pallet :)

Plant
4 juni 2014, 11:51
Ik gebruik bijvoorbeeld nooit bovenlangs demping, das voor Fender mensen :hide: op een Ibanez is dat alweer anders..

:seriousf: Nooit geweten dat speltechniek merk-afhankelijk is en dat daar een classificatie voor bestaat. Het is dus belangrijk om te weten waarop de TS speelt om gericht te kunnen adviseren :ok:

edit: Ik doe het zelf dus goed, ik demp nooit bovenlangs want ik ben geen Fender-mens ;)

Tunes
4 juni 2014, 13:21
Euhhh Plant, het tonton, da;s een tomtom die de weg kwijt is. Misschien verklaard dat het ;)