PDA

View Full Version : Nieuwe telecaster



BKloosterman
2 juni 2014, 17:27
Hoi allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe telecaster te kopen. Een Fender Select telecaster in violin burst om precies te zijn. Aan het einde van de week ben ik van plan deze te gaan bespelen. Toch ben ik benieuwd of hier mensen zijn die ook zo'n gitaar hebben (of iets vergelijkbaars), wat jullie ervaringen hiermee zijn en of deze telecaster warmer klinkt dan een normale telecaster. De telecaster heeft namelijk een flame maple top op een ash body met daarin holle compartimenten.

sideburns
3 juni 2014, 17:29
Esdoorn associeer ik niet direct met warmte, eerder met meer attack en strakheid in het geluid. Tone chambers genieten niet mijn voorkeur, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Vergeet ook niet dat elementen ook een hoop doen voor je geluid, maar er zijn hier legio mensen die je daar meer over kunnen vertellen dan dat ik dat kan.

Pepe
3 juni 2014, 17:56
Ja, essen en esdoorn is niet het recept voor een warme klank. Mijn Mad Cat is es/esdoorn en hoewel niet warm heeft ie ook niet dat brittle schelle wat teles kunnen zijn. Je kan er niet zoveel van zeggen, uitproberen.

dunhill1
3 juni 2014, 18:00
Wel cool hoor, een tele die een nachtje omgekeerd de slaapzak in is geweest met een les Paul tigerstripe:lp:
Met twee humbuckers zou het een kopie zijn van die gitaren van de boys van normaal.
Ben benieuwd wat je er van vindt na een uitgebreide testrit!

BKloosterman
5 juni 2014, 18:17
Ik ben ook zeker benieuwd! ga hem morgen testen. Uiteraard zal ik uitgebreid verslag doen en eventueel foto's plaatsen ;-)

sideburns
6 juni 2014, 11:20
Ik ben ook benieuwd, wat is er met de warme sound gebeurd ? Als je dat nastreefd zou ik ook zeker wat andere gitaren uitproberen, mohonie ipv essen eventueel icm een humbucker bijvoorbeeld.

BKloosterman
6 juni 2014, 22:02
De telecaster bleek het toch niet helemaal te zijn voor mij. Gek genoeg klonk deze telecaster wel warm zoals fender dit beschreef. Het miste echter de punch die je van een tele verwacht. Uiteindelijk ook nog een select stratocaster getest. Dit bleek veel meer mijn geluid te zijn en ik was dan ook meteen verkocht. Na nog wat kleine testjes had ik besloten dat ik hem gewoon mee moest nemen en dat heb ik ook maar gedaan. Ik blijk dan toch ook meer een stratman te zijn dan een tele ;-)

foto's volgen in de volgende post