PDA

View Full Version : Highway Jack, waarmee ik hedendaags de wereld verrover



Gwi
1 juni 2014, 17:12
Goedendag, waarde leden van Gitaarnet, het is alweer een poos geleden.

Ik kom even langs om schaamteloos wat footage van mijn nieuwe band neer te planten. We zijn er allemaal vrij trots op. Als je ons vraagt welk genre we spelen, staan we allemaal wat te jongleren met woorden die het alleen maar verwarrender maken, dus ik zou zeggen, tussen de soep en de patatten, neem eens een kijkje en laat zeker weten wat je er van vindt!

Chicago Skyline - Official Video

https://www.youtube.com/watch?v=hqpWVpMRW-E

This Is Dawn - EP Release Show Live @ De Kreun, Kortrijk, BE

http://vimeo.com/91597911

Solar Flare X - EP Release Show Live @ De Kreun, Kortrijk, BE
http://vimeo.com/91597912

Onze EP staat sinds kort op iTunes en Google Play en zomeer van die troep. Alle opbrengsten gaan naar onze benzinetank voor meer optredens en meer repetities.

O ja, en ik ben de baardloze Axe-FX nerd, makkelijk te spotten ;)

Alvast mijn dank!
Gegroet,
D

Tupelo
2 juni 2014, 12:12
Chicago Skyline

Klinkt erg professioneel.
Klinkt ook als iets waar puberende meisjes op soppen, en jongens met mascara en een piercing door hun lip en een ketting aan hun (te strakke) broek verdrietig op kijken.
Ik vind het niet mooi, veel te gelikt daarvoor, zou dat soppende randje er vanaf zijn, zou ik er wellicht meer voor open staan.
Ondanks dat, of misschien wel juist daarom, hitwaardig, festivalwaardig, en professioneel.
Live van hetzelfde.
Met het compliment dat jullie het goed overeind houden.

Erg goed, maar smaken verschillen. :)

Tupelo
2 juni 2014, 12:16
Solar Flare X, vind ik wel iets hebben, maar ook hierbij is het de zang die 't voor mij kruidt met een smaakje dat ik niet zoek.

Fusion
2 juni 2014, 19:23
Ik vind t wel leuk! Progressieve indie rock met n klein djenty vleugje ofzo. Whatever, who cares. Ik vind t erg fijn dat de sound lekker licht en fris is. Mooie gitaarpartijtjes, goede mix, leuk nummer. Het heeft alleen wel n beetje last van de Periphery zang problematiek: geknepen stemgeluid en vooral die eeuwige uithalen. Maar dat zal er wel bij horen.

Groeten van n mede Fractal nerd.

pasqual
2 juni 2014, 20:07
Zonder het te willen analyseren en gewoon te luisteren, vind ik het zeer goed te pruimen. Ik hou wel van die progrock invloeden. Mooie gitaarpartijen! Het uitpluizen wat wel en niet goed is dat blijf je toch houden, bij welke band dan ook. Overall klinkt het lekker.

Plant
3 juni 2014, 01:11
"Waarmee ik hedendaags de wereld verrover"? Is dat iets met zwervers?

Enfin, de toon is gezet. Persoonlijk loop ik hier niet warm voor, maar dat is niet belangrijk. Over 'Chicago Skyline' wil ik produktietechnisch alleen loslaten dat er best wat minder galm op de zang mag. Het klinkt naar verhouding veel te 'wet' t.o.v. de rest, het klinkt niet als een eenheid. De band speelt nog in de oefenruimte en de zanger staat al onder de douche, zoiets. Het haalt het 'puntige', de 'strakheid' van de track m.i. behoorlijk onderuit.

guhlenn
3 juni 2014, 19:36
Niet echt mijn ding, te gelikt, maar goed gedaan. Vette productie. verder wat Fu zegt over de zang :). MAar wel goede stem zeg.

Fusion
9 juni 2014, 10:33
Net nog ff geluisterd en ook t tweede nummer, zanger is erg goed live!! Ik trek m eigenlijk wel :) Volgens mij zijn jullie nog relatief jong en kunnen jullie nog enorm groeien qua songwriting, maar ik vind jullie nu al n hele goede basis hebben!

Gwi
9 juni 2014, 12:10
Bedankt voor de reacties, gasten! En fijn dat degene die het niet zo te pruimen vinden toch even de moeite doen om zo objectief mogelijk kritiek te geven. Van het te gelikt zijn, en de commentaar op de mix, het zou voor ons ook inderdaad de bedoeling zijn om met de volgende opnames alles wat ruwer te maken, en niet alleen qua sound maar qua songwriting ook. Meer songs in de richting van het tweede clipje, This Is Dawn, enzomeer. Allemaal de iets minder brave toer op. Maar goed, hiermee duiken we verder het podium op en het repetitiekot in :)

Comfortably Daniel
14 juni 2014, 14:39
Ik vond Chicago Skyline ook niet zo heel lekker....daarentegen...de live performance van Solar Flare X vond ik wel heel erg lekker klinken! Lekkere sound, goed neergezet en ook nog veelzijdig. Top :ok: