PDA

View Full Version : effects loop probleem Marshall SL-X



brunodb
31 mei 2014, 19:02
Heb zonet iets vreemds vastgesteld, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik een boss frv-1 reverb pedaal gekocht en wou het aansluiten via de effects loop van mijn marshall JCM 900 SL-X. In de loop zat al mijn boss DD6 delay. Nu wanneer ik mijn reverb inschakel is er een grote volume drop en de tone die eigenlijk dof wordt. Met enkel de delay erin klinkt alles prima. Wanneer ik de delay ervantussen doe en enkel de reverb in de effects loop blijft het probleem. aan het pedaal ligt het niet denk ik want wanneer ik die tussen de gitaar en de versterker zet, is er geen volume drop bij inschakelen. en wanneer ik het pedaal in de effectsloop van mijn marshall haze 40 steek, stelt het probleem zich ook niet.

Wat zou dit kunnen zijn?

thanks

Gearjunkie
31 mei 2014, 20:35
En wat als je de reverb vóór je input zet, dus tussen je gitaar en versterker?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

pasqual
31 mei 2014, 21:10
aan het pedaal ligt het niet denk ik want wanneer ik die tussen de gitaar en de versterker zet, is er geen volume drop bij inschakelen.
thanks

Hier staat je antwoord:)

Gearjunkie
31 mei 2014, 21:29
Hier staat je antwoord:)
Uhhmm... je zult zien dat ie dat er later even bijgetypt heeft! 😉

Is dat een seriële lus misschien?



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

brunodb
31 mei 2014, 23:35
Ik weet niet wat voor lus het is. Ik vermoed in serie.

big dooley
1 juni 2014, 05:24
speel eens wat met de looplevel achterin?

brunodb
1 juni 2014, 14:31
Zal ik straks eens proberen maar ik veronderstel dat ik dan gewoon de gehele loop luider zet of het pedaal nu aanstaat of niet. Of zie ik dit verkeerd?

pasqual
1 juni 2014, 15:33
Uhhmm... je zult zien dat ie dat er later even bijgetypt heeft! ��


Gegarandeerd!:sssh:

big dooley
1 juni 2014, 16:17
Zal ik straks eens proberen maar ik veronderstel dat ik dan gewoon de gehele loop luider zet of het pedaal nu aanstaat of niet. Of zie ik dit verkeerd?

nou wat jij omschrijft lijkt me eerder het geval dat het signaal richting het pedaal te heet is... maar hoe het dan kan dat die delay er geen moeite mee heeft is me ff onduidelijk
durf ook ff niet te zeggen, of het hier om een return level gaat of niet... als dat het geval is, kun je draaien wat je wilt... het enige effect wat je krijgt is meer of minder volume

brunodb
5 juni 2014, 21:18
nou wat jij omschrijft lijkt me eerder het geval dat het signaal richting het pedaal te heet is... maar hoe het dan kan dat die delay er geen moeite mee heeft is me ff onduidelijk
durf ook ff niet te zeggen, of het hier om een return level gaat of niet... als dat het geval is, kun je draaien wat je wilt... het enige effect wat je krijgt is meer of minder volume

Ik heb zonet met de loop level gespeeld en ik denk dat je gelijk had wat betreft het te hete signaal. Het probleem van de volume drop is bijna weg wanneer ik de loop level op het laagste zet. Wat wel blijft is het wegvallen van de hoge tonen wanneer ik de reverb aanzet bij high gain sounds. Dit is niet het geval of toch veel minder bij de low gain sounds. Dus nog steeds niet het verhoopte resultaat. Wanneer ik de reverb tussen de gitaar en de versterker zet is dit minder. Maar dan heb ik weer het probleem dat wanneer ik via de volumeknop van mijn gitaar de gain verhoog, dat de reverb ook veel te 'wet' wordt. Wanneer ik de reverb in de lus van mijn marshall haze combo steek, stelt het probleem zich niet. Pff, ik zie het effe niet meer hoor.

brunodb
5 juni 2014, 22:27
Ondertussen heb ik het probleem kunnen doorgronden. Heb de handleiding gevonden van mijn SL-X. De effects loop level moet op minimum staan voor grondeffecten en op maximum voor rack effecten volgens de handleiding. Wanneer ik de effectloop op minimum zet is inderdaad het probleem met de volume drop voorbij. Dat het pedaal dan tone suckt high gain heeft met het pedaal zelf te maken. Het pedaal klinkt gewoon niet lekker high gain. De delay heeft er geen last van om in de loop te zitten high gain. Dus het ligt niet aan de loop.

Conclusie: de boss FRV-1 is een super pedaal voor clean en bluesy sounds, voor high gain geluiden loop je er best met een wijde boog rondom heen.

Agent_Smith
5 juni 2014, 23:52
Okee, bedankt voor het melden van het eindresultaat!