PDA

View Full Version : drag the racer - the new sound



guhlenn
31 mei 2014, 12:09
https://soundcloud.com/pancakeland/the-new-sound

Hoor graag jullie mening :)

Tupelo
31 mei 2014, 15:08
Het doet me heel erg aan Tool denken, wel lekker, klinkt iets minder pompend, iets meer '70's rock invloeden erin, wat stoner ? Zanger vind ik wel lekker klinken, maar hij zou zichzelf van mij wat meer mogen laten gaan, maar that's me, ik houd nu eenmaal van krijserts, en hij krijst wel, maar voor mijn gevoel te gecontroleerd.

Tupelo
31 mei 2014, 18:20
Hoe hebben jullie dit eigenlijk opgenomen ?

pasqual
31 mei 2014, 21:31
Dit klinkt te gek man! Genoeg variatie en dat rustigere stukje vanaf 2.30 min heeft wel iets van Pink Floyd qua sfeer ten tijde van Animals.
Is dit de definitieve mix? Klinkt nogal droog maar dat kan ook jullie bedoeling zijn. Hoe dan ook, het doet niets af aan de amusementswaarde! Lekker....

JimiDylan
1 juni 2014, 00:05
Hey wauw! Klinkt tof! Zit ik verkeerd of drumde Joost Koevoets eerst bij jullie? (Zit bij mij in het zelfde jaar op de Rock)

Cageman
1 juni 2014, 00:47
Klinkt inderdaad lekker! Ben geen fan van de zang; wel veel meer van de schreeuwen en hardere zang dan van het rustigere. Wat Tupelo zegt dus: beetje richting black metal zang mag het van mij best.
Gitaarsounds zijn dik in orde: stonerish en beetje gloomy.

Ik hoor hierin: Royal Thunder (in overall agressie en zang), Mastodon (4.03) en.. ik kon er eerst niet opkomen.. de zanger van Ihsahn? Nee die was het niet.. Leprous! Ja! Zoals in "Contaminate Me (https://www.youtube.com/watch?v=giM4llxgNbI)" en "Thorn (https://www.youtube.com/watch?v=odySTKfpmFs)". Blijken precies die stukken gastvocalen te hebben van de zanger van Ihsahn, vandaar dus.

Nice.

Loeters,

Merijn

guhlenn
1 juni 2014, 12:44
Dag Heren,
\
Dank voor jullie (overwegende lovende) opmerkingen. Joost drumt hier idd., maar hij is inmiddels naar elders vertrokken :). Dit si de definiteve mix. Dat die droog is is de bedoeling ja, of althans, hij is niet droog bedoeld maar zo vind ik hem lekker. Ik hoor dat droge niet, maar je bent niet de eerste die het noemt, kan je aangeven wat maakt dat ie droog klinkt? Er i bijna niets dat geen reverb of delay heeft nl.

Dit si bij mij thuis opgenomen en gemixt Tupelo. Als je details wil geef ik die graag, maar misschien een beetje meer richting aan je vraag geven?

pasqual
1 juni 2014, 15:28
Dat droge bedoel ik niet zo zeer in de trend van geen reverb en delay maar meer alsof de 'loudness' niet aan staat. Alsof er verder niet veel aan gemixt is en alleen maar een balans gemaakt. Dit is niet per definitie verkeerd hoor, ik zou het zelf anders laten klinken maar dat is mijn mening. De mix zoals ie nu is geeft wel een eerlijke weergave van hoe het ongeveer ook in het echie klinkt.

Tupelo
1 juni 2014, 18:59
Dit si bij mij thuis opgenomen en gemixt Tupelo. Als je details wil geef ik die graag, maar misschien een beetje meer richting aan je vraag geven?Oke, dat maakt het zelfs een stuk knapper gedaan in mijn beleving.
Ik vroeg mezelf af of jullie de studio in waren gegaan.
Het is mij en ex-bandleden nooit gelukt dergelijke kwaliteit opnames uit de oefenruimte te extraheren.

guhlenn
2 juni 2014, 08:12
Oke, dat maakt het zelfs een stuk knapper gedaan in mijn beleving.
Ik vroeg mezelf af of jullie de studio in waren gegaan.
Het is mij en ex-bandleden nooit gelukt dergelijke kwaliteit opnames uit de oefenruimte te extraheren.

Dank :). Ik heb een eigen ruimte met apparatuur erin en daar hebben we alles los op click opgenomen. Ik denk dat het zonder click nog vetter was geworden, maar dat was geen optie voor de band. :).

guhlenn
2 juni 2014, 08:14
De mix zoals ie nu is geeft wel een eerlijke weergave van hoe het ongeveer ook in het echie klinkt.

Dat is ook precies wat je moet denken ;), maar het is alles behalve het geval. deze mix is behoorlijk geproduceerd, maar het is een rock band dus ik wilde een beetje die gruizige feel behouden.

Tupelo
2 juni 2014, 12:04
Wij hebben op een gegeven ogenblik een "schone" opname door een cassetterecorder gejaagd om het wat gruiziger te maken. Ik lees op een oude demo: Master run through 1st generation analog cassette tape with high recording levels. Dat is een lo-fi opname, we zijn tot ultra lo-fi gegaan later. (Pun op dit forum heeft dat destijds verzorgd.).

Krijg je zoiets :Carnival (http://dw4.convertfiles.com/files/0161010001401703290/05.%20ana%281%29%20-%20carnival.mp3) Meteen gezond evenwicht voor mijn Anthony Patch geneuzel. :soinnocent:

guhlenn
3 juni 2014, 19:13
Wij hebben op een gegeven ogenblik een "schone" opname door een cassetterecorder gejaagd om het wat gruiziger te maken. Ik lees op een oude demo: Master run through 1st generation analog cassette tape with high recording levels. Dat is een lo-fi opname, we zijn tot ultra lo-fi gegaan later. (Pun op dit forum heeft dat destijds verzorgd.).

Krijg je zoiets :Carnival (http://dw4.convertfiles.com/files/0161010001401703290/05.%20ana%281%29%20-%20carnival.mp3) Meteen gezond evenwicht voor mijn Anthony Patch geneuzel. :soinnocent:

Nou ben ik nieuwsgierig, maar hij werkt niet...