PDA

View Full Version : welke allround gitaar erbij kopen



spike67
30 mei 2014, 15:49
Hallo
Ik heb nu een gibson lp standaard faded met een Engl thunder amp met een line6 M13 pedalenbak.
Naast de LP heb ik ook nog een Ibanez roadstarII RS140 erbij. maar die solderingen zijn niet zo goed meer.

Ik mis wel eens een gitaar die wat cleanere partijen kan doen, de vraag is welke. Strat ,Tele prs, haar,ibanez?
of een sg.
muziekstijl Anouk, Ilse de lange, skunk anastasia, Melissa Etheridge, stil in mij, the wall, de dijk.
budget 1000,-
klopt het dat de betere Mexicaanse strats beter zijn dan de lowbudget usa strats?

bedankt alvast

Hotpepper01
30 mei 2014, 16:10
Voor dat soort muziek kun je niet fout gaan met een strat of tele.

marter544
30 mei 2014, 16:31
Je zou ook de bedrading van je Ibbie kunnen fixen?

dunhill1
30 mei 2014, 16:33
Precies, voor dat budget heb je makkelijk een knappe Amerikaan.
Een fijne haar lukt ook wel op marktplaats.

Oranjeaap
30 mei 2014, 22:23
Waarom niet allebij(Strat en tele)? Die roadworn serie van Fender is best wel lekker voor het geld.
Een telecaster is over het algemeen net iets meer rockend dan een strat, en voor 1000 euro heb je keuze zat.

muziekschuur
31 mei 2014, 00:09
Ibbie fixen.... toch?

telerocker
31 mei 2014, 01:04
Ibbie idd repareren en een tele erbij is altijd een goede uitbreiding van je arsenaal.

Sinner1980
31 mei 2014, 07:54
+1 voor de tele.
Voor het gestelde budget zou ik naar een avri '52 kijken.
Wil je een moderne uitvoering van een tele kijk dan naar de Kotzen: geweldige gitaar vind ik!

Dutch66
31 mei 2014, 11:50
Nou ik dan ook nog maar een keer, je Ibbie (laten) fixen...

En op basis van je voorbeelden is eigenlijk iedere basic rock plank wel geschikt...

Nou ja al met al een luxe probleem denk ik dan, want met jouw budget is er keuze ten over..

jutter
31 mei 2014, 12:10
Ik ken die Engl Thunder niet goed. Is dat een cleane amp? Of vervormd hij snel? En gooi die Line6 er eens tussen uit, kijk wat dat doet.

MyGreenLady
31 mei 2014, 12:16
Waarom niet gewoon iets heel anders. Een toffe semi-hollow ofzo? Of een G&L? Misschien een 2dehands Danelectro DC of iets dergelijks?

arjanb01
31 mei 2014, 14:20
Ik ken die Engl Thunder niet goed. Is dat een cleane amp? Of vervormd hij snel? En gooi die Line6 er eens tussen uit, kijk wat dat doet.

Hangt ervan af hoe je de gain en de volumepot op je gitaar instelt. Het clean en leadkanaal delen de gain dus daarmee stel je ook het clean volume in. Gain op de helft en volumepot op je gitaar op de helft en dan heb je clean. Kanaal switchen naar 2 en volumepot vol open is crunch en kanaal 3 is mooie volle leadsound. Zo gebruik ik deze amp.