PDA

View Full Version : Cookie (crystal Crabs)



Tupelo
29 mei 2014, 19:22
Zonder drumcomputer, maar al een stapje dichterbij waar ik naartoe wil.
Cookie (crystal Crabs) (https://soundcloud.com/anthony-patch-his-funeral/cookie-crystal-crabs)

Vaag. :hippie:

Tupelo
29 mei 2014, 23:48
Hmm twijfel een beetje inmiddels.
Heb opnieuw eerst de toetsen gespeeld, dumb, dumb, dumb.
Had ook geen gitaarpartij, die is ontstaan.
Misschien ben ik te gehaast met deze, en moet ik 'm uitkleden.
1e partij gitaar, tweede gitaar zonder distortion met het klavecimbel dingetje, en dan op 3 de strings erin ?
Klinkt 'ie een stuk kaler, ruimtelijker, maar zit er wel meer spanningsopbouw in.

Fusion
30 mei 2014, 15:02
Mmm dis de eerste keer dat ik er niet zo veel aan vindt eerlijk gezegd. Ik 'voel' m niet zo. Mooie, bijna corny, sound, maar het biedt me net te weinig om erin mee te gaan. Te weinig beweging, variatie en lagen, zoiets....

Sorry ...

Tupelo
30 mei 2014, 15:19
Mag hoor. :)

Ik vind zelf dat 'ie ook niet helemaal uit de verf komt.
Ergens vind ik 'm wel lekker zo, aan de andere kant merk ik wanneer ik de gitaarpartij nu speel, op de bank, dat het veel meer een liedje is dan het nu is.
Er zitten wel wat meer lagen in, maar met weinig synergie.
Ik denk dat ik 'm wat ga uitkleden, en de gitaarpartijen meer nadrukkelijk aanwezig laat zijn, misschien zelfs maar een keer wat soleren.

Fusion
30 mei 2014, 20:39
Oké ben benieuwd :)

En waarom altijd dezelfde naamgevingsconventie qua song titels?

Kefding
31 mei 2014, 03:14
Ik snap Fusion wel. Ik moet zeggen dat voorgaande nummers mij elke keer wel 'raakten', of een soort van. Ik heb dat nu minder. Ik kan ook niet zeggen waarom, wellicht een kwestie van smaak.

Verder klinkt het best lekker, dus qua sound geen aanmerkingen. Wel wil ik je op het hart drukken om vooral door te gaan. Ik merk dat het balletje flink aan het rollen is; ik bespeur een flow. Dat is goed.

Fusion
31 mei 2014, 14:28
Oh zeker! Het zou ook onwerelds zijn als de beste man op hetzelfde niveau dingen blijft uitpoepen haha. Ook Bach schreef wel s n niemendalletje ;)