PDA

View Full Version : MIDI-vraagje FC200 JMP-1 en G Major



mkootstra
29 mei 2014, 12:58
Ik heb een JMP-1 en in de loop hiervan een G Major. Over het geluid ben ik tevreden over als de effectlevel op 12 staat maar nu het volgende.

Ik ga vanuit de G Major Midi out naar de JMP-1 Midi in en met de FC-200 midi out naar de midi in van de G Major. Als ik nu presets met de G Major selecteer en activeer schakeld de JMP-1 mee maar als ik het met de FC 200 bedien dan schakelt alleen de G Major. Ik wil eigenlijk de midi thru niet gebruiken.

Ik ben al even aan het afstellen ed en volgens mij heeft het gewerkt voordat ik het spul volledig gereset heb.

Ik ben nog niet volledig thuis in het relatief eenvoudige apparaat maar welke optie staat er verkeerd?

Midi channel staan beide op omni

Gr. Mark

peter_heijnen
29 mei 2014, 14:55
Als je de midi thru gebruikt is je probleem waarschijnlijk opgelost. Waarom wil je die thru niet gebruiken eigenlijk?

mkootstra
29 mei 2014, 21:31
Liever geen midi thru omdat ik dan altijd het pedaal moet gebruiken.

Hoe doen die gitaristen het met een veelvoud aan midi-aparaten in hun rack dan.

obiwanjacobi
30 mei 2014, 07:25
Midi-thru (of een patchbay) en PC-maps...

Rinze
30 mei 2014, 08:46
Ik geburik ook een JMP-1 met een G-Major, de G-Major hangt bij mij gewoon tussen de JMP-1 en de eindtrap. Ik schakel via de JMP-1 en dan gaat ie via midi-thru de G-Major in. Wat bedoel je met dat je dan altijd het pedaal moet gebruiken? Het werkt bij mij in ieder geval prima zonder ingewikkelde shit.

peter_heijnen
30 mei 2014, 10:07
Liever geen midi thru omdat ik dan altijd het pedaal moet gebruiken.
Ik ken het 'probleem'. In dat geval zou ik toch de thru gebruiken en die dan omprikken als je het pedaal niet hebt liggen of niet wilt aansluiten.

mkootstra
31 mei 2014, 10:07
Misschien doet de jmp dit wel goed maar de pulsknop van mijn jmp is niet zo fijn meer vandaar dat ik het liever via de g major wil doen. Ik zal straks nog een wat gaan proberen