PDA

View Full Version : Volume verschil tussen links en rechts



ateng
29 mei 2014, 11:10
Als er een volume verschil zit tussen het linker en rechter kanaal van mijn power amp waar kan dat aan liggen?
Tis een Advance TA 70 met EL34

tommus42
29 mei 2014, 11:40
Als het een flink verschil is zou ik denken een slecht contact, misschien de volumepot?

nico verduin
29 mei 2014, 12:05
Zo ongeveer elk onderdeel kan de oorzaak zijn.... Van de kleinste weerstand tot de buizen.... Zonder te meten weet je niets.

Gearjunkie
29 mei 2014, 13:12
Hier kan dus een tweestralige scoop zijn diensten bewijzen lijkt me?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

nico verduin
29 mei 2014, 13:36
Hier kan dus een tweestralige scoop zijn diensten bewijzen lijkt me?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalko.a. :):):)

cluseau
29 mei 2014, 15:13
Mwoeaahhh kan ook veel zonder scoop hoor. Zeker als je twee identieke kanalen hebt kun je mooi vergelijken. Je kan buizen wisselen waarbij het probleem natuurlijk in een buis zit als de fout meeverhuist. Heb je een balans eindtrap is het zeker goed om te kijken of beide buizen werken. Bij sommige instellingen merk je er nauwelijks iets van als je er één buis uit trekt maar vergelijk je hem met een goed werkend kanaal valt het verschil wel op. Verder is natuurlijk meten de enige goede weg. Zoals Nico ook al zegt kan het overal zitten.

ateng
30 mei 2014, 10:56
Ik zal eerst een ander eindtrap proberen om er zeker van te zijn dat het aan mn eindtrap ligt voordat ik m uit mn rack schroef. Als het wel aan de eindtrap ligt dan laat ik m inderdaad door iemand nakijken.

Dutch66
2 juni 2014, 10:01
nou ja, voor je gaat schroeven kun je natuurlijk ook eerst even de beide inputs omdraaien, en ook wat er aan
de achterkant aanhangt (cabinets) even omwisselen..