PDA

View Full Version : London City Pershing top 100W



Salu
28 mei 2014, 19:35
Ik zie nergens een beginner corner dus ik moet helaas iedereen met deze vraag lastig vallen.

Ik ga starten met gitaar spelen en ben al lang aan het Duppen maar ga waarschijnlijk voor elektrische.

Nu kom ik deze Transistor top tegen "London City Pershing top 100W".
Is dit nu incl. een speaker of is dit alleen een versterker? Lijkt mij wel want 100W is nogsteeds Watt Alla geluid toch? en indien alleen een versterker wat nu?

Als het niet om een speaker unit gaat kan ik wel een headset aansluiten, ik ga toch alleen maar oefenen en niks speciaals dus dat zou al voldoende zijn!

Voor een gitaar ga ik denk ik voor een Indie omdat deze zoals ik begrijp voor zijn prijs een goede gitaar is en ook voor beginners een goede model is.

Maakt het trouwens uit of het 2 verschillende merken zijn?

Graag jullie Expert tips

Alvast bedankt!

kirito
28 mei 2014, 19:53
als je pas start met gitaarspelen heb je bijlange geen 100 watt nodig. bij mijn roland cube kan je kiezen tussen 30 watt en 2 watt. ik kies toch voor de 2 watt omdat 30 watt toch al te luid is. ik weet niet of je die versterker in een link hebt gezien, maar normaal gezien moet je het kabinet apart kopen. het maakt niet uit of het twee verschillende merken zijn, maar kijk wel of de top en 8 ohm of 16 ohm hebben. even een open deur intrappen, maar een top en een kabinet moeten dezelfde weerstand hebben. aangezien ik ervaring heb met london city noch indie kan ik niet zeggen of ze goed zijn, dus daarvoor geef ik het woord aan de rest van het forum.

trouwens, ik geloof dat deze discussie op de verkeerde plaats staat ;)

Oranjeaap
28 mei 2014, 20:12
100 watt is erg veel, en nee, het gaat niet om geluid, in dit geval gaat het om vermogen. Daarnaast betekent 'top' dat het enkel de 'bovenkant' is, ofwel de versterker zelf. Geen speaker. Als je een 100 watt top hebt, acht ik de kans op een headset uitgang ook vrij klein.
Ik heb een 15watt oefenversterkertje staan en die gaat voor thuis oefenen meer dan hard genoeg.

Indie zijn volgens mij prima beginnersgitaren. Mijn gitaarleraar speelt er ook op.

Salu
28 mei 2014, 20:22
Super bedankt voor de reacties.

Ik laat die versterker zitten en ga op zoek naar een Combo

pim raaijmakers
28 mei 2014, 21:46
Die indie gitaren zijn best goed. Ik heb er ook eentje gehad (ipr blond). Erg smakelijk, maar deze blonde was wat aan de zware kant.... en dat is ook de rede dat ik deze heb weg gedaan...

Salu
29 mei 2014, 08:18
Die indie gitaren zijn best goed. Ik heb er ook eentje gehad (ipr blond). Erg smakelijk, maar deze blonde was wat aan de zware kant.... en dat is ook de rede dat ik deze heb weg gedaan...

Bedankt voor je reactie.

Zware kant??

als in gewicht of geluid?

nickofzo
30 mei 2014, 00:03
Ik heb een donkerbruin vermoedden dat Pim het gewicht te zwaar vond.