PDA

View Full Version : UPS afhaalpunt?



mountainman
28 mei 2014, 19:16
Laatst een Hotone pedaaltje besteld bij Session in Duitsland. Tot mijn verbazing werd het pakket al na de eerste mislukte afleverpoging naar een UPS/Kiala afhaalpunt 2 kilometer verderop gebracht! Voorheen kon ik na poging 1 altijd een alternatieve afleverdatum opgeven. Nooit problemen mee gehad, maar nu vindt UPS het kennelijk niet meer nodig om zijn eigen richtlijnen (3 afleverpogingen) na te leven.

Kunnen ze dat zomaar doen? Of kun je eisen dat er toch 3 afleverpogingen worden gedaan? Zoiets is best vervelend, vooral omdat ik geen auto heb. Maar goed, een klein pedaaltje ophalen met de fiets is te doen. So far, so good.

Maar nu heb ik bij een grote Duitse dozenschuiver een akoestische gitaar besteld die ook weer met UPS wordt verzonden. En als UPS opnieuw deze grap uithaalt dan zal het me veel meer moeite kosten om die gitaar vanaf het afhaalpunt naar huis te krijgen.
Ja, zul je zeggen, maar dan bestel je er toch gewoon een koffer bij? Nou dat heb ik ook gedaan maar die was voorlopig niet op voorraad. Vervolgens heb ik het hele UPS verhaal uitgelegd met het verzoek om alsjeblieft die gitaar in de koffer te versturen.
Het antwoord: "Helaas is het bij on in het verzendcentrum niet mogelijk een gitaar in een koffer te versturen." WTF?! Dat dozen schuiven wordt nu wel heel letterlijk genomen!
En: "Ik kan wel verzekeren dat wij bekend zijn voor uitstekende verpacking van de bij ons bestelde goederen. De gitaar wordt heel zeker onbeschadigt bij je geleverd."
En dan gewoon lekker toch zonder koffer versturen. Ja hallo?! Daar ging het dus helemaal niet om. Ze doen daar net of ze Nederlands spreken maar ondertussen lul je gewoon langs elkaar heen.

Oh ja, de gitaar is trouwens een Gitane DG-560 Maccaferri nylon. Dus te breed voor de koffers die ik in huis heb. Nou, ik ben benieuwd of dat goed gaat.

terrasbeest
28 mei 2014, 19:31
Als je in een ' gewone' winkel koopt moet je je ook verplaatsen ?
En dozenschuivers zijn het idd....



https://www.youtube.com/watch?v=jJZ2V5c8WaM

Swaag
28 mei 2014, 19:38
Maar het was wel lekker goedkoop! ;)

mountainman
28 mei 2014, 19:53
Nee, helemaal niet goedkoop zelfs. Ik kon in Nederland gewoon geen winkels vinden die een Gitane DG-560 in huis hebben.

Swaag
28 mei 2014, 20:08
Engeland al eens geprobeerd? Mijn ervaringen met o.a. Soundslive en DV247 zijn erg positief. Even bellen of mailen en ze kunnen een hoop met je meedenken en handelen.

mountainman
28 mei 2014, 23:16
Engeland is meestal wat duurder maar als de service daar inderdaad beter is dan is dat wel wat waard. Alleen jammer dat de verzending daar ook meestal via UPS gaat. :(
Het gaat me niet om die dozenschuiverij. Dat was even een tragikomische zijsprong in het verhaal (een gitaar niet in de bijpassende koffer kunnen stoppen :seriousf: ). Nee, mijn punt was dat de afspraak om een artikel thuis te bezorgen door UPS niet meer wordt nagekomen nu ze die onhandige afhaalpunten hebben.
Maar het ziet er naar uit dat ik deze keer geluk heb. De bezorging staat gepland voor vrijdag a.s. en dan ben ik thuis vanwege een verplichte ATV dag. Jullie kunnen weer een HNGD topic tegemoet zien. ;)

stijnkenens
29 mei 2014, 15:02
Je betaald normaal gezien toch voor de levering aan huis?
Heb je al contact opgenomen met UPS of ben je hier gewoon je gal aan het spuwen, zonder eerst zelf eens te bellen?



s.

mountainman
29 mei 2014, 15:39
Ja dat bedoel ik, je betaalt er wel voor. En gal spuwen lucht wel lekker op hoor. ;) Verder was ik eigenlijk wel benieuwd of anderen dezelfde ervaringen hebben met UPS. Blijkbaar niet dus.

Het kleine pakketje waarmee het de vorige keer mis ging heb ik toen gewoon opgehaald. Maar mocht het morgen met dat grote pakket onverhoopt toch weer gebeuren dan ga ik zeker contact opnemen met UPS.

zjanke
29 mei 2014, 16:00
Volgens mij zijn ze bij je aan de deur geweest, ze hebben toch een kaartje in bus gedaan?

mountainman
29 mei 2014, 17:45
Op het kaartje stond dat mijn pakket naar het afhaalpunt werd gebracht. "voor uw gemak" stond er ook nog bij. Ik mocht geen nieuwe afleverdatum prikken zoals voorheen.
Inmiddels toch maar een email naar UPS gestuurd. Ik wil nu wel eens weten of dit nieuwe regels zijn.

zjanke
30 mei 2014, 00:00
Op hun site staat dat ze drie afleverpogingen doen, dus je hebt wel een punt. Ik werk zelf ook in die branche, dus ik vind dit wel interessant. Met de toenemende particuliere consumentengroep zie je dat mensen die niet thuis zijn meestal op hun werk zitten. Dan kun je standaard morgen wel weer langs komen, maar dikke kans dat ze dan weer niet thuis zijn. Er wordt dus wel gezocht naar manieren om daarmee om te gaan, maar ups heeft die dus nog niet bedacht...

Eric van Esch
30 mei 2014, 09:21
Tjonge, wel 2 kilometer verder op! Neem paspoort mee, laadt de auto vol met een mud aardappels, zorg voor voldoende drinken, neem dekens mee voor onderweg en hoop en bid dat je het haalt.......

Even on topic....ik vind dat zelf helemaal geen punt, sterker nog ben er dan wel blij om. Kan ik op het tijdstip dat mij het past naar het punt om op te halen en hoef ik niet thuis te blijven om op de besteller te wachten.

Gearjunkie
30 mei 2014, 09:51
Als je niet beschikt over een auto is het wel fijn dat iets bezorgd word natuurlijk. Kun je niet even je buurman vragen mee te rijden om je gitaar en koffer af te halen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Riny
30 mei 2014, 10:02
Ook ik heb mindere ervaring met UPS.
Kocht altijd mijn klein materiaal bij een bekende webshop en werd dan inderdaad de andere dag geleverd via PostNL.
Ze zijn naderhand overgegaan naar UPS en het credo "vandaag bestellen, morgen in huis" is dus niet meer het geval.
Het kan soms dagen duren voordat de melding via mail aangeeft dan het "pakket" wordt bezorgd.
Wanneer het in een weekend valt kan niemand daar iets aan doen en daar heb ik dan ook alle begrip voor.
Jammer voor de betreffende webshop maar om die reden (UPS) bestel ik het kleine materiaal via andere kanalen waarmee ik het wel de andere dag in huis heb.

Je kan daar dan over gaan zitten Miepen bij de betreffende webshop maar die hebben zoiets "wees blij dat wij u kunnen leveren" ja, mijn hoela, ik ben diegene die besteld en betaald dus dienen zij er maar voor te zorgen dat ik het de andere dag in huis heb, anders moeten ze die kreet van de site halen.
Als wij er als kopers niet zouden zijn was er bij hun geen brood meer op de plank.
Ze hebben soms zoiets dat wij blij moeten zijn dat zij er zijn, net andersom dus, nou voor hen honderden andere.

Verder heb ik negatieve lichamelijk beperkingen, dus naar een afhaalpunt hoef ik nooit want ben gedwongen altijd thuis en komen bezorgers nooit aan een gesloten deur.

zjanke
30 mei 2014, 10:31
En in Amsterdam en omgeving komen ze vandaag helemaal niet http://www.nu.nl/economie/3789301/staking-bij-pakjesvervoerder-ups.html

ErikH
30 mei 2014, 12:16
2 kilometer kan je zelfs nog wel lopen! Een gitaartje lopend ophalen en twee kilometer tillen moet wel te doen zijn lijkt me. Af halen bij een punt is wat mij betreft beter dan dat het dagenlang in zo'n bus ligt heen en weer te stuiteren. Ik snap het probleem niet zo.

mountainman
30 mei 2014, 19:20
Probleem is een groot woord. Als ik het ergens zo heb genoemd dan was dat wat overdreven. Maar ik neem aan dat jij toch ook wel iets beters te doen zou hebben?

En inmiddels heb ik het antwoord van UPS binnen:

Sinds kort is het voor klanten mogelijk om hun pakket na de eerste leverpoging op te halen bij een KIALA punt.
Hierdoor kunnen ontvangers nog sneller aan hun pakket komen.

Mocht u dit om wat voor reden dan ook niet wenselijk vinden dan kan u alsnog via de ontvangen UPS InfoNotice de levering wijzigen.
Houd u er dan wel rekening mee dat het 1 werkdag kost om uw wijziging te verwerken.
Dat laatste stond volgens mij niet op het briefje. Ik heb dit vandaag trouwens ook nog aan de lieftallige bezorgster gevraagd. Ze vertelde me dat grote pakketten zoals een gitaar niet naar een afhaalpunt worden gebracht. Weten jullie dat ook weer.

Tabula Rasa
7 juni 2014, 21:16
aan de lieftallige bezorgster gevraagd.
Ze is leuk he!

http://derryx.com/wp-content/uploads/2010/08/ups_girl_072.jpg