PDA

View Full Version : Yamaha FG720S beginner gitaar?



Salu
28 mei 2014, 15:35
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een Yamaha FG720S, dreadnought.

Het schijnt voor zijn prijs klasse een prima gitaar te zijn en ook beginners kunnen hiermee goed uit de voeten.

Nu heb ik er 1 gezien op het web voor een leuke prijs maar wel staat erbij dat in het bovenblad Kleine oneffenheid zijn maar de lak nog intact is.

Maakt dit uit?

Is dit inderdaad een goeie gitaar om mee te leren spelen?

Iedere mening en tip is welkom.

Alvast bedankt!

Rizz
28 mei 2014, 15:57
Lijkt me een prima ding. Heb je toevallig een linkje? Kunnen wij het misschien beoordelen...

In principe is een buts niet zo erg, geloof me, die gaan er wel meer opkomen.. ;)

kwispelhond
28 mei 2014, 17:12
Nou, dat kan potentieel wel een probleem zijn maar hoeft het niet te zijn. Het ligt er dus aan waar die "oneffenheidjes" zitten, rond de brug en/of rond de hals kan een probleem zijn, houd maar aan dat het waarschijnlijk geen probleem is als de actie (is afstand van snaar tot toets) goed is.

Salu
28 mei 2014, 19:15
Super bedankt voor jullie input.

Ik ga het risico dan maar niet nemen.

Ik heb nog wat onderzoek gedaan en misschien is elektrisch toch beter voor mij persoonlijk omdat ik de mensen niet om me heen constant wil lastig vallen met geluid en het is makkelijker aan de vingers dus makkelijker om vol te houden.

Als je 2 verschillende merken hebt tussen gitaat en versterker maakt dat uit, ik neem aan dat alle pluggen hetzelfde zijn?

Bijvoorbeeld:

London City Pershing versterker en een Indie Gitaar!

Tunes
28 mei 2014, 22:37
Salu, doe je zelf een plezier en ga naar een muziekwinkel in de buurt.
Ja die zijn iets duurder als een webwinkel, maar als het een goede winkel is kan je daar met al je vragen terecht.
Enne wees zo sportief, en dat geldt niet alleen voor jouw, maar als je daar de gitaar vindt die je bevalt en de prijs is redelijk, koop hem dan daar en niet voor wat euro's goedkoper bij een webwinkel.