PDA

View Full Version : ZT Club 12



VanDiekum
28 mei 2014, 10:20
Onlangs een ZT Club 12 versterker en ik was bij de winkel al verrast door de kwaliteit en het pure geluid van deze versterker, het is dan wel geen buizen maar toch klinkt het lang niet verkeerd. Het gaat me ook niet om het geluid van iemand te kopieren , maar om een eigen sound te ontwikkelen en dat lukt behoorlijk.

Met een zendrive clone ervoor een heerlijk bluesrandje te verkrijgen , maar waar ik hem hoofdzakelijk voor had aangeschaft was zijn eigen karakter niet zo mooi sprankelend clean als een princeton reverb , maar een eigen karakter .
Geen overdreven galmende spring reverb maar een digitale plate reverb die lekker subtiel is in te stellen voor meer galm heb ik wel een pedaaltje die ik waarschijnlijk toch niet gebruik omdat de interne reverb meer dan voldoet.

Dit is geen " kijk mij nou ik heb een nieuwe amp" maar een informatie verschaffing over mijn ervaring met dit merk/type versterker.
Ik was altijd een buizen purist maar soms moet je leren consessies te maken. Tegenwoordig komen er steeds betere transistor/digitale versterkers op de markt en ook al doe ik mijn buizenversterker niet weg, maar wordt dit meer mij grab en go versterker 11 kg voor 200 watt transistor versterker is meer dan je nodig zal hebben.

hoofd
28 mei 2014, 14:47
De ZT dingen worden een beetje ondergewaardeerd. Ik heb een ZT Amps Lunchbox, ook echt een magnifiek ding, vooral voor thuisgebruik en met pedalen is 'ie goed.

Tunes
29 mei 2014, 22:18
ZT versterkers zijn geweldige dingen, die 12 is zeker buiten huis heel bruikbaar (al is die 200 watt behoorlijk overdreven).

VanDiekum
30 mei 2014, 21:56
Het is ook geen 200watt volgensmij 135 rms, maar meer dan je ooit nodig zal hebben.
Bovendien voor mij de eerste versterker die een multieffectenpedaal toelaat.

Nu nog opzoek naar een Boss gt8 ;-)

munkie
21 december 2014, 12:45
Laatst nog aan een jazz sessie meegedaan in een joekel van een zaal met mijn Lunchboxje, en dat zonder PA! No problemo. Altijd leuk die verbaasde gezichten! ;)

rhcp_schipper
21 december 2014, 18:36
Hier ook een Lunchbox gebruiker. Ik ben er helemaal weg van! Super ding voor mij. Speel voornamelijk blues, en is daarvoor zeer geschikt. Vooral icm de pedalen die ik gebruik een mooie eigen sound te maken. Als grote voordeel komt ook nog dat je niet zwaar hoeft te tillen aan een buizenbak. Al met al erg blij mee.