PDA

View Full Version : Crybaby GCB95 hum



Wenger
27 mei 2014, 22:00
Ik heb sinds kort last van een hum zodra ik mijn crybaby aanzet, iets dat sinds het laatste gebruik(week terug) er nog niet was. Er is niks veranderd wat mijn gear betreft (G-dec versterker, strat en een mxr overdrive). Wel zit de mxr aan dezelfde voeding als de mxr maar dit heeft tot kort nooit een probleem veroorzaakt.
Iemand enig idee waar het probleem zit?

waarschijnlijk ergens binnen de crybaby maar nog tips waar ik naar kan kijken dat een Hum kan veroorzaken?

of gewoon gebruik maken van de garantie van Baxshop aangezien hij 14 maanden oud is?

gr. Wenger

Gearjunkie
27 mei 2014, 22:43
Zit je versterker in een geaard stopcontact?
Heb je andere ruimtes in huis geprobeerd?
Andere kabels geprobeerd?
Is er een dimmer/tl/computer in de buurt?



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Wenger
28 mei 2014, 08:43
Ja laptop en allemaal elektronisch apparatuut in de buurt maar eerder heeft het nooit een probleem opgeleverd. Wel is er sinds kort de stekker van een elektrisch bed erbij gekomen maar als ik die eruit haal heb ik nog steeds last van de hum/zoem. Ook heb ik de pedaal geprobeerd met een 9V, maar het hielp niet.

Bernardduur
2 juni 2014, 12:51
Straat de wah niet te dicht bij de adapter? Door de inductor van de wah is hij erg gevoelig voor oppakken van dit soort stoorvelden

Wenger
3 juni 2014, 22:01
Nee, het maakt geen verschil als ik hem ergens anders heen verplaats, nog steeds last van de hum.

Wenger
13 juni 2014, 17:27
Nog iemand anders een oplossing of een idee waar het probleem kan liggen, anders leg ik wel contact op met de verkoper, er schijnt 3 jaar garantie te zijn;)