PDA

View Full Version : modeller met midi en goede metal sounds



nak
27 mei 2014, 11:16
Ik ben op zoek naar een goede modeller.
Met name één met een goede metal amp en cab simulator.
daarnaast moet het te sturen zijn met midi, dus hoeft het niet persee een schakelbak te zijn, mag ook een 19" uitvoering.
Heb niet bar veel te besteden tot een 400,-
Maar een mooie metalklank vind ik wel een pré.

peter_heijnen
28 mei 2014, 12:06
Zelf was ik altijd tevreden over de vox tonelabs die ik heb gehad, maar of dat toereikend is voor jouw metal wensen kan ik natuurlijk niet invullen. Wat betreft metal heb ik live 1x echt de oren intern gewassen gekregen, wat zeg ik gezandstraald! Dat was bij meshugga en die gebruikten toen pods. Gezien de tijd die dit geleden is was het mogelijk zelfs niet hoger dan pod v2.

muziekschuur
28 mei 2014, 12:12
Een modeller met 1 overdrive pedaaltje geeft je net wat betere sound. Probeer het maar.

dml
28 mei 2014, 16:15
Line6 POD HD. Klaar.

Kan zijn dat de mijne, een POD HD Pro, na a.s. maandag te koop komt te staan.

Harald
28 mei 2014, 18:06
Zelf was ik altijd tevreden over de vox tonelabs die ik heb gehad, maar of dat toereikend is voor jouw metal wensen is kan ik natuurlijk niet invullen. Wat betreft metal heb ik live 1x echt de oren intern gewassen gekregen, wat zeg ik gezandstraald! Dat was bij meshugga en die gebruikten toen pods. Gezien de tijd die dit geleden is was het mogelijk zelfs niet hoger dan pod v2.

Bedoel je dat ze een goede sound hadden of juist niet? Vond de Pod2 nu niet bepaald geweldig. Met de HD vermaak ik me prima. Maar ben sowieso niet zo'n fan van alleen powerchords met veel destruction.

peter_heijnen
28 mei 2014, 20:22
Bedoel je dat ze een goede sound hadden of juist niet?
Je kent meshugga blijkbaar niet, het was volledig fabeltastisch ondanks een doodzieke kotsende drummer.

Rinze
28 mei 2014, 20:27
En ze spelen ook niet alleen maar powerchords :cooler:

peter_heijnen
28 mei 2014, 21:05
Spelen ze uberhaupt eigenlijk powerchords? :)

Harald
28 mei 2014, 22:09
Snel iets opgezocht, en het antwoord is ja. Overigens hoorde ik daar bovenop wel een grote terts, maar ik had het idee dat die bij de drums vandaan kwam.* Maar ik loop hier niet warm voor, hooguit weg... Wel strak gespeeld, dat wel.

* op onze tweede cd staat een nummer waarbij me in de studio ineens opviel dat de conga's precies in het basisakkoord van het nummer gestemd waren. Was toeval, maar wel mooi :)

Liquid_Metal
29 mei 2014, 12:21
Snel iets opgezocht, en het antwoord is ja. Overigens hoorde ik daar bovenop wel een grote terts, maar ik had het idee dat die bij de drums vandaan kwam.* Maar ik loop hier niet warm voor, hooguit weg... Wel strak gespeeld, dat wel.

* op onze tweede cd staat een nummer waarbij me in de studio ineens opviel dat de conga's precies in het basisakkoord van het nummer gestemd waren. Was toeval, maar wel mooi :)

Terry Bozzio (http://terrybozzio.com/kit-setup/) heeft zijn toms allemaal chromatisch gestemd. Beetje overdreven maar dat kan heel vet klinken. Hij kan fills/riffs/licks dus echt meedoen met de melodie-instrumenten.

Hier een filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=3x4YUG-uJgA).

Harald
29 mei 2014, 12:32
Bij Bozzio's huidige set past er geen band meer op het podium ;) Heeft ie ook niet nodig trouwens, heb hem solo gezien, zelfs mijn vrouw die zelf geen instrument speelt, verveelde zich niet die avond. Ook met Jeff Beck gezien, maar toen had hij nog een vrij 'bescheiden' set.

Ook drums hebben een toonhoogte.

zoldergitarist
4 juni 2014, 13:15
Mail mij maar even dan als je hem in de verkoop zet/hebt.

zoldergitarist
4 juni 2014, 13:15
Line6 POD HD. Klaar.

Kan zijn dat de mijne, een POD HD Pro, na a.s. maandag te koop komt te staan.

Mail mij maar even dan als je hem in de verkoop zet/hebt.

dml
6 juni 2014, 03:18
Mail mij maar even dan als je hem in de verkoop zet/hebt.

Helaas voor jou, toch besloten om 'm te houden.

nak
6 juni 2014, 07:48
Helaas voor jou, toch besloten om 'm te houden.
Iemand blij maken met een dood vogeltie, ja,ja :(
was zelf ook wel benieuwd.

zoldergitarist
7 juni 2014, 14:12
Helaas voor jou, toch besloten om 'm te houden.

Jammer, kun je mij ook vertellen of heeft hij bas modeling aan boord heeft net als de Pod X3?

Gr. Barrie