PDA

View Full Version : cookiemelding sluiten > naar voorpagina



bat
26 mei 2014, 19:40
Tegenwoordig komt er zo nu en dan een cookiemelding onderaan de forumpagina voorbij. Je kunt dan klikken op [sluiten], maar als je dat doet gaat niet alleen die melding weg, maar ga je ook naar de voorpagina van gitaarnet.nl.

Geen ramp, maar wel irritant.

Plant
27 mei 2014, 14:47
Tegenwoordig komt er zo nu en dan een cookiemelding onderaan de forumpagina voorbij. Je kunt dan klikken op [sluiten], maar als je dat doet gaat niet alleen die melding weg, maar ga je ook naar de voorpagina van gitaarnet.nl.

Geen ramp, maar wel irritant.

Nooit gezien, geen last van. Misschien even pop-up windows blocken?

The Bertman
27 mei 2014, 15:18
Nee, ik ken het. Het komt alleen maar langs als je inlogt, dan vraagt ie om cookie-toestemming, en wordt je naar de voorpagina gesmeten. Maar als je ingelogd blijft, zoals de meesten, dan zie je hem niet meer terug.
Helaas gooit de computer op mijn werk standaard alle cookies eruit als ik afsluit, dus ik moet iedere dag weer inloggen. Ik leer er maar mee leven.

Plant
27 mei 2014, 16:06
Apart, er word mij hier bij inloggen of tussentijds helemaal nooit om cookie toestemming gevraagd :???:
Kan ook niet automatisch geaccepteerd worden, want cookies accepteer ik default niet in m'n instellingen. Forum werkt probleemloos zonder.

The Bertman
27 mei 2014, 16:56
Dan zal die melding dat waarschijnlijk eerst checken voor hij om toestemming vraagt.

arnoldtims
27 mei 2014, 17:04
Ik herken het wel. nadat ik mijn computer heb opgeschoond en ook cookies heb verwijderd, vraag de site opnieuw toestemming.
Daar is niks mis mee maar idd als je er op klikt ga je naar de homepage. Irritant maar komt gelukkig niet vaak voor.

bat
27 mei 2014, 17:11
Mogelijk dat de cookies na verloop van tijd verlopen (niet ongewoon bij forumsoftware). Ik kreeg 'm dus gister ineens en op een ander apparaat dit weekend. Vandaar "zo nu en dan".

The Bertman
27 mei 2014, 21:41
Toch vreemd, want thuis heb ik hem nooit, en op mijn werk dagelijks.

hanskop
28 mei 2014, 07:44
grappig, hier thuis wel iedere dag en op het werk nooit. Ik gebruik Firefox op beide computers.

Plant
31 mei 2014, 13:31
Pas nu ik erop let zie ik idd onderaan de pagina een smal balkje met de tekst:

GitaarNet maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie. [SLUITEN]

Mogelijk staat dat er al heel lang onder maar ik had het echt nog nooit gezien, zo onopvallend is het kennelijk. Het zit ook niks in de weg. Als ik op [SLUITEN] klik gooit ie me idd naar de startpagina. Nou ja, niet meer erop klikken dan. Wat er irritant aan is weet ik niet, misschien een extreem lage irritatiedrempel o.i.d. ;)