PDA

View Full Version : zoemetje 5E3 zelfbouw



larsje
25 mei 2014, 21:36
voor hen die mijn zelfbouw project nog herinneren, check het forum -;)

Ik vind hem nog wat zoemerig, heb hem even open gemaakt en met een schroevendraaier de draadjes langs gegaan. Met name bij het knooppunt waar alle aardedraadjes bij elkaar komen op het chassis, hoef ik maar aan een paar draden te komen en wordt de zoem veel erger (of minder). Is hier iets in te doen?

Plant
25 mei 2014, 22:41
voor hen die mijn zelfbouw project nog herinneren, check het forum -;)

Done! :p (maar zet volgende keer toch maar zelf de link (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152798-Fender-5E3-Deluxe-zelfbouw-project&) erin, dat vergroot de kans op antwoord namelijk)


Ik vind hem nog wat zoemerig, heb hem even open gemaakt en met een schroevendraaier de draadjes langs gegaan. Met name bij het knooppunt waar alle aardedraadjes bij elkaar komen op het chassis, hoef ik maar aan een paar draden te komen en wordt de zoem veel erger (of minder). Is hier iets in te doen?

Heb je het dan over de draden die aan dat knooppunt zelf zitten? Dat zijn toch allemaal massadraden? Als je daarmee de brom kunt beïnvloeden zitten er een of meer niet goed vast. Of zelfs dat hele knooppunt niet.

http://i201.photobucket.com/albums/aa253/larsratering/17042012428.jpg

larsje
26 mei 2014, 08:46
zat inderdaad los (dat knooppunt), ik zal eens checken of dat helpt. thanx!

cluseau
26 mei 2014, 11:58
Tandveerringen gebruiken he en (zelf)borgend materiaal.

Was trouwens een van de meest vermakelijke topics, dat is pas entertainment ;)

Tabula Rasa
26 mei 2014, 12:10
Van die preampbuizen waar alleen pin 4 en 5 goed zaten?

cluseau
26 mei 2014, 12:23
Ik zie trouwens nog iets, de oogjes op het aardpunt zijn allemaal single, dat is vragen om moeilijkheden. Tussen deze ogen zal met de loop der tijd oxidatie optreden wat natuurlijk ook weer afhankelijk is van de omstandigheden. Als hij altijd op de CV staat zal dat ook wel even duren. Beter is om al de ogen aan elkaar te solderen zodat het één unit wordt. Je kan ze trouwens ook zo kopen, dat scheelt je een hoop werk.

larsje
26 mei 2014, 12:29
ik zag inderdaad op andere topics dat het op een punt gesoldeerd was. zal dat alsnog doen het was inderdaad een prachtige ervaring (voor jullie en voor mij). puur ter vermaak zou ik er nog een kunnen bouwen -;)

nico verduin
26 mei 2014, 14:27
Doe maar :) het is een beetje stil hier :)

cluseau
26 mei 2014, 14:33
Yeahhh je krijgt alle ondersteuning. ......gratuit.