PDA

View Full Version : Gezocht: bier-/ idiot-proof midi floorboard



dml
25 mei 2014, 14:03
Gisteren totaal drie glazen bier over m'n Line6 FBV mk II, vandaag voor de zoveelste keer een paar microswitches vervangen. Ben er nu wel klaar mee, dus op zoek naar een midi floorboard die bestand is tegen (boeren)tentfeesten. Eisen:
- 4 à 5 PC's
- 4 à 5 CC's / IA's
- 9 - 12 volt, bij voorkeur midi phantom powered
- dedicated Bank up & down switches
- minimaal 1 exp. input
- goede en makkelijk te vervangen switches (Carling, Alpha o.i.d.), dus geen actuators i.c.m. microswitches, zoals dat bij Line6 en Voodoo Lab GCP het geval is. Ook geen Roland of Boss, als er drank tussen het plastic van de footswitches komt, plakt alles aan elkaar.
- compact, zou mooi zijn als hij in het deksel van mijn 6HE case past.

O ja, hij hoeft niet per PC of CC tig verschillende kanalen en midifuncties aan te sturen.

showband
25 mei 2014, 15:06
gewoon doorzichtige plastic zak om je board? Scheelt pegels.

peter_heijnen
25 mei 2014, 16:28
Rocktron midi mate! De mijne is inmiddels 25 of zo jaar oud en heeft vele als disco aangeklede bierschuren van binnen gezien.

Plant
25 mei 2014, 17:32
Dat hoeft nog niet te betekenen dat bier ook die Rocktron midi mate van binnen heeft gezien ;) . Misschien zat er wel een paar meter ruimte en een wand kippengaas tussen. Is ook een oplossing trouwens.

peter_heijnen
25 mei 2014, 20:26
Het betekent volgens mij juist en vooral dat bier ondanks dat het rijkelijk vloeiende, nog nooit mijn midi mate van binnen heeft gezien. ;)

apekop
25 mei 2014, 21:40
Blij dat ik niet (meer) in dat soort gelegenheden hoef te spelen. Ik zou behoorlijk pissig worden als een of andere lul de behanger bier over mijn pedalen of midi controller zou gooien. Beetje respect voor de muzikanten.....

dml
26 mei 2014, 09:54
Heeft niet zoveel met respect te maken. Het komt nou eenmaal voor dat tijdens een optreden het publiek zo uitzinnig wordt dat er bier door de lucht gaat en soms komt dat op het podium terecht. Toevallig was ik dit keer drie keer de klos. Ik wordt er in ieder geval niet pissig van, ik hou er gewoon rekening mee dat het kan gebeuren.

LordRiffenstein
26 mei 2014, 12:38
Ik ben dealer van MarkL dus je mag dit vrijblijvend als SPAM aanzien :cooler:

Ik gebruik zelf een grote MarkL controller, 4 jaar nu denk ik en die heeft nog geen krimp gegeven. Heeft al enkele bier-douches gehad, maar tot nu nog geen issues. Voor jou specs is de FX-25Ace perfect. Ik kan informeren of ze een custom-versie kunnen bouwen zonder de kleine switches, nog minder dat er kan stuk gaan. Full midi specs en programmeerbaar via software.

http://marklcustom.com/en/guitar-systems/fx-25-ace

hugo
26 mei 2014, 13:04
Ik gebruik de BJ devices TB-12, 250 dollar, losse switches, knoppen kan je zelf indelen, dus of het een PC of CC of Bank-up. Phantom powered en vrij compact. Ik heb hem nu zo 1/2 jaar en stuk of 15 optredens meegedaan en geen issues.

Als je nog een Rocktron Midimate zoekt, heb ik er nog wel 1 voor weinig, pm.

HaroldA
26 mei 2014, 13:18
http://www.performing-musician.com/pm/apr09/images/OutdoorGigs_5.jpg

Dit, of een afdak van plexiglas maken.

peter_heijnen
26 mei 2014, 15:00
Dat plastic nodigt toch alleen maar uit?

dml
26 mei 2014, 16:08
Dat plastic nodigt toch alleen maar uit?

Dat niet alleen, met een beetje lichtshow zie je door de reflectie niet meer wat je aan of uit hebt staan of in welke preset je zit.

hugo
27 mei 2014, 12:51
En het ziet er niet, lijkt wel een lunchpakket zo.

qwertyuiop
28 mei 2014, 08:42
T-rex big foot. Toevallig heb ik er 1 op marktplaats zien staan.. ;-) gebouwd als een tank, doorstaat dan ook met gemak een oorlog...


grtzzz, Roger.

dml
28 mei 2014, 09:42
T-rex big foot. Toevallig heb ik er 1 op marktplaats zien staan.. ;-) gebouwd als een tank, doorstaat dan ook met gemak een oorlog...
grtzzz, Roger.

Heb ik gezien. Leuk om te zien dat mijn ex-Big Foot via via in Den Haag is terecht gekomen.
Maar is geen optie: te groot, te zwaar en 230V.

Nitefly7
30 mei 2014, 20:53
volgens mij niet meer te krijgen, of discontinued, maar het idee van 'beerproof' doet mij denken aan http://dev.guitar-systems.com/the-gaspedal

dml
20 juni 2014, 06:58
Het is de BJ Devices TB-12 geworden, vandaag besteld. Bedankt voor de tip, Hugo!!:rockon:

HaroldA
20 juni 2014, 09:57
BJ Devices

:seriousf: