PDA

View Full Version : reverb stuk?



Rampant
24 mei 2014, 22:38
Hoi iedereen! Mn reverb doet het niet!! Hellup!
Het betreft een London City Bulldog 100w buizenbak.
Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe te checken en fixen of me vertellen wat laten maken ongeveer kan kosten?
Grt,

Aron

cluseau
24 mei 2014, 23:14
Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe te checken en fixen of me vertellen wat laten maken ongeveer kan kosten?


Over prijzen kunnen we niet discuseren maar wel over de oplossing. Als er RCA connectors aan de tank zitten komt het nogal een voor dat die geoxideerd raken. Probeer een beetje te rommelen aan die connectors. Het kan ook erger zijn als de driver of receiver defect is. Om dat te checken zet je de reverbregelaar op 1, trek de stekkers uit de tank en houd deze tegen elkaar. Je zou dan een behoorlijk sterk signaal moeten waarnemen omdat je het signaal uit de driver rechtstreeks de receiver in jaagt. Dan kan natuurlijk ook de tank zelf defect zijn. Deze is wel te repareren maar een nieuwe is waarschijnlijk goedkoper.

Plant
25 mei 2014, 00:04
Ik weet niet wat voor tank hierin zit, maar ik heb wel eens veren gehad die waren losgeschoten. Echt stugge veren waren het niet en kennelijk konden de oogjes aan de uiteinden van de haakjes wippen. Gewoon weer vastgezet en het bleef gewoon zitten. Misschien een keer te hard gestuiterd bij transport?

cluseau
25 mei 2014, 08:47
Ben ik idd ook al zoiets tegengekomen. Door oxidatie een haakje afgebroken. Hiervoor een nieuw stukje draad gemaakt en het ferrietkraaltje overgezet. In zo'n geval werkt de andere veer nog wel en hoor je nauwelijks verschil dus dat zal hier niet het geval zijn ;).

Rampant
25 mei 2014, 10:38
Ik ga alles hierboven even uitproberen en hou jullie op de hoogte! Thanks guys, rock on!

Rampant
28 mei 2014, 09:47
Ben ik weer. Ik ga vanavond even de test met de twee stekkertjes uitvoeren. Als ik het goed begrijp is het probleem NIET de reveiver of driver wanneer ik dat sterke signaal krijg?
Dus dan moet het de tank zijn?
Enig idee waar ik een nieuwe kan bestellen, mocht dit nodig zijn? Ik kom zelf alleen op amerikaanse webshops uit als ik erop google.
Groeten en bedankt!!

Rampant
1 december 2014, 15:11
Over prijzen kunnen we niet discuseren maar wel over de oplossing. Als er RCA connectors aan de tank zitten komt het nogal een voor dat die geoxideerd raken. Probeer een beetje te rommelen aan die connectors. Het kan ook erger zijn als de driver of receiver defect is. Om dat te checken zet je de reverbregelaar op 1, trek de stekkers uit de tank en houd deze tegen elkaar. Je zou dan een behoorlijk sterk signaal moeten waarnemen omdat je het signaal uit de driver rechtstreeks de receiver in jaagt. Dan kan natuurlijk ook de tank zelf defect zijn. Deze is wel te repareren maar een nieuwe is waarschijnlijk goedkoper.

Lang geleden, was het topic een beetje vergeten. Maar het probleem bestaat nog steeds. Ik heb de stekkers tegen elkaar gehouden en dan hoor ik helemaal niks... Dus als ik het goed begrijp is het dan:
1. Of mijn receiver
2. Of mijn driver
3. Of mijn tulpkabeltje

Wat is mijn volgende stap?

Overigens, mijn Reverblampje brandt ALTIJD, ook met de draaiknop op standje 0.
Mijn footswitch is niet aangesloten, kan dat er iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt!!

cluseau
2 december 2014, 15:00
Wat is mijn volgende stap?
Een tech opzoeken!




Overigens, mijn Reverblampje brandt ALTIJD, ook met de draaiknop op standje 0.
Mijn footswitch is niet aangesloten, kan dat er iets mee te maken hebben?

Dat klopt, de default setting is reverb on. Als je er een loze plug in steekt zal het lampje uit moeten gaan en heb je zeker geen reverb. Als de besturing goed werkt zal je op een van de pluggen een sterke brom moeten horen als je de tip van de connector aanraakt. Wat er dan overblijft is de driverschakeling. Heb je geen brom dan zal de receiver en/of de besturing defect zijn.

Al dit spul is solid state dus buisje wisselen is er niet bij helaas. Als je daar niet in thuis ben dan laten doen.

Rampant
5 december 2014, 10:12
Een tech opzoeken!





Dat klopt, de default setting is reverb on. Als je er een loze plug in steekt zal het lampje uit moeten gaan en heb je zeker geen reverb. Als de besturing goed werkt zal je op een van de pluggen een sterke brom moeten horen als je de tip van de connector aanraakt. Wat er dan overblijft is de driverschakeling. Heb je geen brom dan zal de receiver en/of de besturing defect zijn.

Al dit spul is solid state dus buisje wisselen is er niet bij helaas. Als je daar niet in thuis ben dan laten doen.

Bedankt voor de reactie!
Ik heb een jack in de aansluiting van de footswitch gedaan, die voor de Reverb uiteraard. Als ik dan het andere uiteinde aanraak hoor ik GEEN brom, wel kan ik door aanraken en loslaten het lampje aan en uit laten knipperen.
Kan ik hieruit nu een conclusie trekken? Zoja, welke?

Enig idee wat een kostenplaatje ongeveer kan zijn voor het laten maken voor zoiets? Dan weet ik of het de moeite waard is om het te laten fixen, of dat ik beter een Reverbpedaaltje kan kopen.

Alvast wederom bedankt!

cluseau
5 december 2014, 10:38
Ik heb een jack in de aansluiting van de footswitch gedaan, die voor de Reverb uiteraard. Als ik dan het andere uiteinde aanraak hoor ik GEEN brom, wel kan ik door aanraken en loslaten het lampje aan en uit laten knipperen.
Kan ik hieruit nu een conclusie trekken? Zoja, welke?
Het klopt dat je geen brom hoort, wat je met de footswitch kabel doet is het uit en inschakelen van de reverbschakeling. Zo te zien werkt dat wel al kan ik niet bevestigen of de hele schakeling goed functioneert. Het lampje reageert iig wel maar die zit vrij vooraan in het circuit dus is geen garantie dat de rest ook goed werkt.

De brom die jij verwacht hoor je aan de tip van een van de kabeltjes die aan je reverbtank zitten. Dus niet aan de kabel die je in de footswitch aansluiting prikt. Maakt niet uit, ik krijg toch de indruk dat je hier niet zelf uit gaat komen wat heel begrijpelijk is.





Enig idee wat een kostenplaatje ongeveer kan zijn voor het laten maken voor zoiets? Dan weet ik of het de moeite waard is om het te laten fixen, of dat ik beter een Reverbpedaaltje kan kopen.

Naar mijn idee is het zeker de moeite waard, er zit maar gewoon een storing in hoor. Zou het een complete restauratie van een oldtimmer betreffen moet je een overweging maken maar dit zou zonde zijn om niet te maken. Ik zou je kunnen helpen maar over financiele zaken kunnen we hier niet discussiėren, dat kan alleen via PM.