PDA

View Full Version : Goede analoge tap delay gezocht



gitaargod
23 mei 2014, 18:15
Ik heb een Diamond Memory Lane en vind dat een fijne delay qua sound, wel een beetje beperkt qua instellingen, zoals tappen tot +/- 300 ms, maar dat is verder niet erg, de klank is wel subliem.

Nu heeft ie enorm last van radio-ontvangst (MET HERHALINGEN!) en nu vraag ik me af bestaat er een ander merk pedaal van dezelfde kwaliteit, met tapfunctie, true bupass en analoog, maar zonder radio?

Dirk_Hendrik
23 mei 2014, 19:19
Ik heb een Diamond Memory Lane en vind dat een fijne delay qua sound, wel een beetje beperkt qua instellingen, zoals tappen tot +/- 300 ms, maar dat is verder niet erg, de klank is wel subliem.

Nu heeft ie enorm last van radio-ontvangst (MET HERHALINGEN!) en nu vraag ik me af bestaat er een ander merk pedaal van dezelfde kwaliteit, met tapfunctie, true bupass en analoog, maar zonder radio?

ja. Een Diamond Memory Lane waarvan is uitgezocht waarom hij radio Moskou ontvangt. Want het gedrag dat jij beschrijft is niet normaal.

dunhill1
23 mei 2014, 21:30
Ik heb net vanmiddag een providence chrono delay gekocht.
Tappen, programmeren, het zit er allemaal op.
Sound is super. Zit je noten niet in de weg.

Enige nadeel is de kleur van het kreng:cheerup:

Check YouTube maar eens.

Ik ben in ieder geval heel happy!

gitaargod
24 mei 2014, 13:53
Andere vraag:
Hoe krijg ik de radio uit de DML?

En, zijn er echt geen vergelijkbare delays? ZONDER RADIO

dunhill1
24 mei 2014, 13:59
Ehm,
Lees ff m'n reactie:ok:

Dirk_Hendrik
24 mei 2014, 15:42
Hoe krijg ik de radio uit de DML?

1) Door er verrot zeker van te worden dat het aan de delay ligt (dus testen met andere kabels, versterker én gitaar).
en als 1 het geval is,
2) Door een handig elektronicus te zoeken die kan vinden welke slecht contact of soldeerlas zorgt dat hij storingsgevoelig wordt.


Of: Je probleem is exemplarisch en geen normaal gedrag. Niet voor DML's maar ook niet voor andere delays.

muziekschuur
24 mei 2014, 16:01
Stuur eens een mail naar de fabrikant?

apekop
25 mei 2014, 21:46
Ik heb net vanmiddag een providence chrono delay gekocht.
Tappen, programmeren, het zit er allemaal op.
Sound is super. Zit je noten niet in de weg.


Dat is geen analoge delay. Er zijn maar weinig analoge delays met tap tempo en true bypass. Ze zijn er wel maar de keuze is erg beperkt. Slechts twee programmeerbare presets van de provindence vind ik ook wel erg karig trouwens.

gitaargod
27 mei 2014, 02:24
Stuur eens een mail naar de fabrikant?
Dat ga ik doen, goed idee

Kabels en vesterkers maakt niet uit, altijd hetzelfde probleem, als de DML uit is dan gaat de radio weg.