PDA

View Full Version : drum COMPUTERS?!?!?!?!?



edjehunter
6 juli 2003, 19:17
ok, ik weet dat het geluid van een drumcomputer nooit het geluid
van een echte drum kan vervangen, maar sommige nummers hebben
dit gewoon nodig:

cure for the itch, session - Linkin Park
En verschillende nummers van SLUT (sorry, zo heet de band nou eenmaal) en placebo

IK vroeg mij af of iemand wist met welke drumcomp, die nummers van
LINKIN PARK zijn gemaakt, thanx

sebas

bassopotmus
6 juli 2003, 19:55
waarschijnlijk met hele dure studio materiaal wara we allemaal geen centjes voor hebben. Ze zullen heus geen boss of zoom dingen in een dure studio hebben

skanky
6 juli 2003, 20:20
Ze gebruiken meestal geen drumcomputers maar samplers. Ik weet dat de DJ van Linkin Park met een AKAI MPC en veel andere speeltjes speelt, waaronder heel veel gitaareffecten.

telecastermaster
7 juli 2003, 16:18
Het probleem is niet zozeer de geluidskwaliteit van een drumstel benaderen (met een goeie soundmodule lukt dat wel) maar de 'human feel' - de swing of de groove, van een goeie drummer te krijgen. Dat lukt met een drumcomputer namelijk nooit.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:50
Elektron Machinedrum kan alles. Zit ook een sampler in namelijk :)

skanky
7 juli 2003, 23:00
Die machinedrum is kewl, daar kan geen 909/808 of elke andere drumcomputer tegenop!

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 23:04
nee... want je kunt met een machinedrum gewoon een 808/909 aansturen of nabootsen (toch?) en andersom kan dat niet :p

Speeddemon
8 juli 2003, 01:37
Ik ken iemand die een Roland R8 MKII te koop heeft. Eurootje of 200, (maar die dingen gaan op Ebay voor 250-350!), dus een koopje.

Ik heb er zelf ook een, echt een van de beste drumcomputers ooit. Human Feel patches, 2 slots voor ROM/RAM kaartjes, groot display, 200 sounds aan boord, veel editing mogelijkheden.
Dus mocht iemand geinteresseerd zijn....

Bates15
8 juli 2003, 09:52
Die Akai drumding heeft een sampler intern. Die is echt mega vet. Een techneut die ik ken heeft er een. Waanzinnig. Wij hebben de Roland V-drum (vanaf maandag met laatste soundcard) en die klinkt ook erg goed. Je kan m gewoon bespelen als een drum en dat dan opslaan als midi file..... Nix human feel. gewoon the real thing, maar dan in midi.. En de 808 909 sounds zijn heel erg goed.

Speeddemon
9 juli 2003, 13:03
Hey Bates, op die R8 MKII zitten ook gewoon pads hoor, 16 stuks, die je handmatig kan bespelen. Je kunt de quantizering uitzetten, en als je dan lekker laidback een patroon opneemt (max. 99 maten!!!), is ie ook zo laidback.

Bedenk wel effe dat zelfs een MPC2000XL nieuw nog minimaal 1500-1600 euro kost, en je dus aan een R8MKII kan komen voor 200 euro!!!
Voor die 1300 euro verschil koop je er een shellkit van een Yamaha Oak Custom bij.... (voor de analfabeten=een ECHT drumstel ;) )