PDA

View Full Version : Aanschaf nieuwe versterker



InsideWantsOut
22 mei 2014, 22:02
(Mijn eerste echte post op gitaarnet:rockon:)

Ik ben dus van plan om zeer snel een nieuwe versterker aan te schaffen maar ik heb werkelijk geen idee wat voor een. Ik speel sinds mijn eerste gitaar dus nu al 5 jaar (te lang) op dezelfde $@#%@ Line 6 Spider IV 15. Ik ben opzoek naar een buizenversterker van tussen de €700 en €900 maar heb hier totaal geen verstand van. Ik wil graag een warm blues achtig geluid. Ik gebruik hem thuis maar ook voor optredens. Ik speel veel blues en funk álá RHCP, SRV, John Mayer en vooral Jimi Hendrix. Tips zijn zeer welkom! (Mag ook 2e hands zijn)

- Thom

LRS
22 mei 2014, 22:19
Ik zeg: voor een warme, bluesy SRV/Hendrix/Mayer sound zou ik een Fender blues deluxe overwegen. Kom je op een podium of kroeg eveneens prima mee uit de voeten. Nieuw ca. €750,- of voor ca. €500,- 2e hands. Veel "tone" voor je zuurverdiende centen...


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

InsideWantsOut
22 mei 2014, 23:18
Thanks voor de snelle reactie ik heb al wat meer informatie gezocht over de Fender Blues Deluxe. Ik ben erbij vergeten te melden dat ik in een appartement woon. Is het dan nog steeds slim om deze versterker aan te schaffen?

LRS
23 mei 2014, 11:19
Tja, met jouw budget zou ik een blues Deluxe scoren (vind ik zelf beter, warmer, voller klinken dan een blues jr), al dan niet nieuw, en een klein speledingetje erbij doen voor thuis, waar zowel jij als je buren content mee kunnen zijn. Ik heb in de woonkamer een Roland Cube staan. Die Fender Mustangs schijnen ook leuk te zijn. Ben je van het gemier af van een compromis dat te veel is voor thuis en net niet podiumwaardig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

arcane
23 mei 2014, 11:58
Een 2e Hands bogner alchemist. Heerlijke blues klank.Erg fijn Fenderachtig clean en een heerlijke crunch. (Maar dikke metal sound is er ook makkelijk uit te halen.
En belangrijk, ook thuis op lager volume klinkt de versterker nog erg lekker.

Hier staat er een te koop voor een goede prijs naar mijn mening: http://link.marktplaats.nl/m809605134

muziekschuur
23 mei 2014, 12:22
De nieuwe Peavey valveking serie heeft usb, loadbox en auto bias. Dus opnemen met de computer, spelen met koptelefoon, en zacht spelen kan allemaal. Heeft dat fantastische fender clean en ook een heerlijke overdrive. 20 watt, 50 watt & 100 watt. Combo of head. Heeeeel gaaf spul. Die auto bias (microprocessor die de buizen voortdurend monitored en de buizen tot 20x langer laat meegaan) is nog niet wijdversprijd. En als Peavey het maakt, dan is het goed...


http://www.youtube.com/watch?v=nENWWLrFmPY

guitaraddict
23 mei 2014, 17:57
Die auto bias (microprocessor die de buizen voortdurend monitored en de buizen tot 20x langer laat meegaan)

Waar heb je dit verhaal gehoord cq gelezen ? Ben zeer benieuwd hoe dit beargumenteerd wordt.

Montecristo
24 mei 2014, 11:28
Tja, met jouw budget zou ik een blues Deluxe scoren (vind ik zelf beter, warmer, voller klinken dan een blues jr), al dan niet nieuw, en een klein speledingetje erbij doen voor thuis, waar zowel jij als je buren content mee kunnen zijn. Ik heb in de woonkamer een Roland Cube staan. Die Fender Mustangs schijnen ook leuk te zijn. Ben je van het gemier af van een compromis dat te veel is voor thuis en net niet podiumwaardig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

+1 geen compromis voor het podium maken. Gewoon een kleine transistor of 1 watt buizen voor thuis.