PDA

View Full Version : Footswitch geeft ruis?



Rampant
22 mei 2014, 09:59
Hoi iedereen! Ik heb al gegoogled maar krijg niks fatsoenlijks gevonden. Het probleem is als volgt:
Ik heb een supervette London City Bulldog 100W buizenamp met bijbehorend 4x12 cab. Hij doet het prima, geen kraak, geen ruis, geen rook en geen ontploffingen.
Echter 1 dingetje, zodra ik de standaard footswitch aansluit geeft hij wel ruis. Niet veel maar wel genoeg om als storend ervaren te worden.

To kill the obvious: De kabels zitten goed aangesloten. Chorus en reverb bij chorus en reverb, en gain bij gain.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Aron.

Plant
22 mei 2014, 11:14
En als je zonder footswitch op de versterker zelf schakelt heb je dat niet?
Meest simpele gedachte is dan dat de footswitch via de kabel rechtstreeks verbonden is met het signaalpad en dat via de kabel iets word opgepikt. Volgens mij is het niet gebruikelijk om direkt signaal te schakelen, maar ik zou het schema moeten zien om erachter te komen of dit zo is.

lespaulnmarshall
22 mei 2014, 20:34
Inderdaad, waarschijnlijk word er via de kabel iets opgepikt. Je hebt dan een goed geshielde kabel nodig om dit op te lossen. Wat ook nog kan is dat je moet zorgen dat de sleeve van de jack in contact is met de enclosure van de footswitch. Is bij weinig amps nodig dus bijna geen enkele footswitch heeft het, maar bij sommigen wel, dus wie weet de jouwe ook. Gebeurt dit niet ontstaat er brom/ruis/andere ongewilde bijgeluiden.

Rampant
24 mei 2014, 21:15
Aaah bedankt voor de vlugge reacties mannen! Kunnen jullie t alleen in lekentaal nog eens uitleggen?
Verder nog een vraagje: is t duur om voor mn amp mn reverb te laten maken? Deze doet namelijk niks...
Thanks!!