PDA

View Full Version : Earthquaker Devices Palisades



peter_heijnen
21 mei 2014, 11:03
Kreeg dit op de mail, tekst snel gescand, en nog voor ik één noot ervan heb gehoord heb ik accuut GAS. Vanmiddag maar even beluisteren, ik hoop dat ie kut klinkt! ;)

http://proguitarshop.com/earthquaker-devices-pedals-palisades.html

miyaru
21 mei 2014, 12:31
Klinkt goed!!! En voor wat het kan is de prijs aanvaardbaar........ Veel tweak mogelijkheden, kan een voor en nadeel zijn.

Als ik het in het wild tegenkom zou ik het zeker uitproberen!

Robin

Tristan
21 mei 2014, 12:44
Klinkt goed maar beetje een groot dom ding, de boost is niet apart te gebruiken en ook niet pre of post schakelbaar.
De voicing schakelaar lijkt ook weinig te doen afgaande op de Pro Guitar Shop video.

peter_heijnen
21 mei 2014, 13:02
de boost is niet apart te gebruiken
Ow, dat is echt een afknapper, jammer.

Tristan
21 mei 2014, 13:25
Yep, dat vond ik ook.
Alleen verkrijgbaar via Pro Guitar Shop trouwens.

Bernardduur
21 mei 2014, 15:05
Dus gewoon WEER een andere tubescreamer maar dan met meerdere settings voor de diodes en de feedback loop BIAS condensator? Ik zie hier niets vernieuwend in eigenlijk......... Mijn eerste pedalen had ook zo'n meerdere clipping diode schakelaar maar er waren altijd maar een paar die ik gebruikte, de anderen klonken gewoon vrijwel identiek aan elkaar.

Dirk_Hendrik
21 mei 2014, 17:24
Dus gewoon WEER een andere tubescreamer maar dan met meerdere settings voor de diodes en de feedback loop BIAS condensator? Ik zie hier niets vernieuwend in eigenlijk......... Mijn eerste pedalen had ook zo'n meerdere clipping diode schakelaar maar er waren altijd maar een paar die ik gebruikte, de anderen klonken gewoon vrijwel identiek aan elkaar.

hey,
Nu begin je als mij te klinken.

Bernardduur
21 mei 2014, 19:43
hey,
Nu begin je als mij te klinken.

He bah, zal wel besmettelijk zijn :)

showband
22 mei 2014, 07:42
ik vinnem wel erg mooi hoor. :lovelove:

peter_heijnen
23 mei 2014, 12:06
Dus gewoon WEER een andere tubescreamer maar dan met meerdere settings voor de diodes en de feedback loop BIAS condensator? Ik zie hier niets vernieuwend in eigenlijk......... Mijn eerste pedalen had ook zo'n meerdere clipping diode schakelaar maar er waren altijd maar een paar die ik gebruikte, de anderen klonken gewoon vrijwel identiek aan elkaar.
Waarom zou zo'n ding eigenlijk vernieuwend moeten zijn?

In de opzet heeft ie veel functionaliteit en dat is wat mij zo aansprak. Maar als je dan leest dat de boost niet apart is te gebruiken is ie idd te groot.

Maar verder is ie idd mooi. :)

apekop
29 mei 2014, 11:51
Ik vind het vet klinken. Hoe het technisch in elkaar zit interesseert me niet, (ik ga puur uit van de klank), maar het klinkt beter en anders dan veel andere tubescreamer-achtigen. Ik vind Earthquaker Devices naast Catalinbread wel een van de leukere nieuwe pedalenmakers. Ik heb zelf een beetje GAS voor de Dispatch Master (delay en reverb in 1). Voor mij voegen ze net iets extra's toe wat veel andere pedalenmakers niet doen, die vaak klakkeloos andere pedalen proberen te klonen (zelfde trend zie je bij gitaren trouwens). Het mag allemaal wel wat experimenteler en gelukkig zie je steeds vaker pedalenmakers met leuke originele pedalen.

Tristan
29 mei 2014, 12:24
Daar ben ik het ook wel mee eens, hoewel Catalinbread en Earthquaker Devices nog redelijk mainstream zijn wat mij betreft hoor.
Die Palisades klinkt inderdaad erg goed in het filmpje, helaas is 'ie wel erg duur en is het een vrij groot lomp ding met die domme boost die ze beter weg hadden kunnen laten.
De modulatie pedalen van Earthquaker Devices vind ik knap waardeloos, ze klinken vrij slap en subtiel, maar de drive pedalen en misschien ook de de delay en reverb pedalen (die heb ik nog niet geprobeerd) zijn wel erg goed.

apekop
29 mei 2014, 12:50
Daar ben ik het ook wel mee eens, hoewel Catalinbread en Earthquaker Devices nog redelijk mainstream zijn wat mij betreft hoor.

ja weet ik, misschien mainstream, maar wel net wat anders en heel bruikbaar en goede sounds. Veel van de meer experimentele pedalen zijn one trick ponies en niet altijd 'inzetbaar'. Hoewel ik daar wel van hou. Qua modulatie vind ik de Arpanoid van Earthquaker wel een heel leuk pedaal, de rest ken ik niet.