PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul (weinig geluid bij treble stand)



Klaas Wijbrandi
20 mei 2014, 13:17
Hallo,

Ik heb een Epiphone les Paul cherry sunburst.
mijn onderste stand (treble) komt heel weinig geluid uit, bij distortion is het zowat clean.
wat kan daar de oorzaak door zijn en hoe los ik het op?

Met vriendelijke groet,

TW-Pieter
20 mei 2014, 13:35
Kan het misschien aan de switch liggen? Bij de drie Epi's die ik heb/heb gehad heb ik de switch moeten vervangen omdat deze redelijk snel kapot gingen..

Klaas Wijbrandi
20 mei 2014, 14:20
Ik denk eerder de potmeters, wat voor potmeters moeten erin?

Orpheo
20 mei 2014, 14:40
ik denk eerder de switch. als in een stand er heel weinig volume is, is dat omdat de switch een matig contact heeft.

pots vervangen?

please. google.

http://lmgtfy.com/?q=new+pots+for+epiphone+les+paul

Plant
20 mei 2014, 14:47
Ik denk eerder de potmeters, wat voor potmeters moeten erin?

Waarom denk je dat?
Even logisch nadenken: Het geluid is zacht. Maar zijn volume en tone dan nog wel hoorbaar te regelen? Zo ja, dan zijn het niet de potmeters.

kassie
20 mei 2014, 15:19
Hallo,

Ik heb een Epiphone les Paul cherry sunburst.
mijn onderste stand (treble) komt heel weinig geluid uit, bij distortion is het zowat clean.
wat kan daar de oorzaak door zijn en hoe los ik het op?

Met vriendelijke groet,

Schroef het ronde kapje even los aan de achterkant v/d gitaar. Dan met een fijn schuurpapiertje even tussen de contactpunten schuren. Je kunt vrij gemakkelijk zien hoe de switch werkt en welke contactpunten er gemaakt worden als je even de switch beweegt.. voor de rest kun je even de bedrading nakijken bij de potmeters. Even met een multimeter continuiteit meten. Je zou ook de gitaar aan de amp kunnen aansluiten en de bedrading wat bewegen. Luisteren of je gekraak hoort.

johanb
20 mei 2014, 18:18
Misschien is het element wel heel eind de body ingedraaid,te ver van de snaren af

Hotpepper01
20 mei 2014, 18:52
Ik heb het wel eens bij een Gibson Goldtop dat de switch een slecht contact heeft als ik hem een poosje niet heb gebruikt. Als ik de switch even snel 10-20 keer heen en weer haal, is het weer voorbij. Contactspray zou beter zijn.

Comfortably Daniel
21 mei 2014, 10:48
Lijkt me inderdaad de switch. Heb er ook al twee keer een moeten vervangen. Had dezelfde symptomen.
Contactspray...hou er niet van. Werkt even maar zorgt er over het algemeen voor dat er sneller vuil/stof aan blijft hangen en dus juist een ander probleem veroorzaakt.