PDA

View Full Version : Thank God (I can listen to music)



Fusion
20 mei 2014, 08:29
Een volgens mij wel goed klinkende bijna Daftiaanse complextro track, met een symfonieorkest! Met ontelbare tracks met allemaal verschillende syntheiszer patches en software synths.


http://www.youtube.com/watch?v=P3G57O8g50A

Cageman
20 mei 2014, 17:10
Cool!

Die vibrato's op de uiteindes van die synths in het begin zijn lekker. Evenals die hoge belletjes (triangels?) daarin. Daarna keiharde hoek van een Ohwawawa is ook nice, komt uit het niets opzetten. Van mij mag je daar wel wat spaarzamer mee zijn verder in het nummer.

Orkest vind ik ook knap gemaakt hoor! Lijkt me helse klus. Als je die vervolgens nog gemixt zou hebben met je elektronische stuk, was ie perfect geweest.

Nu ik zelf ook in het diepe van elektronische grapjes ben gesprongen mag jij ook jouw werkwijze met mij gaan delen :mmmm:.
Ben vooral wel benieuwd hoe je van die wobbles maakt!

Bedankt voor het luisteren (:hide:).

:)

Loeters,

Merijn

Tupelo
20 mei 2014, 18:08
Knap gemaakt.
Hierbij heb ik wel een beetje het gevoel dat door het maximaal gebruik maken van het potentieel er iets verloren is gegaan.
Maar dat komt misschien ook omdat ik deze beter kan pannen in mijn hoofd.
Op time to time, en je satellite song heb ik geen idee waar de geluiden en stukjes vandaan komen, en hoe ze gemixt zijn, dus luister ik daar anders naar, dat laat ik gemakkelijker gewoon binnenkomen zonder mezelf vragen te stellen.
Ik vind 'm knap, maar hij doet me minder dan bijvoorbeeld time to time.

Fusion
21 mei 2014, 15:47
Okay, komt ie :)

* twee kick samples gelayered. De ene met veel sublaag de ander met meer click. Beide tracks sturen een sidechain compressor aan in n bus waar de meeste bass tracks op zitten

* aantal sounds uit een Korg Triton, aantal sounds uit een Yamaha Motif

* aantal sounds uit n aantal freeware VSTis

* 1 sound uit de FM8 VSTi

* veel automation (panning, volume, FM operators op de FM8 voor de growl, frequency van de filter voor de wobble welke uit de freeware Synth1 komt)

* bijna alle synths gaan door een bus met n hi-pass om ruimte te maken voor bass en drums en n stereo/spatial effect

* uiteraard n maximizer op de stereo bus

* gitaar ingespeeld

* veel heen en weer switchen tussen sounds

* orkest stuk gemaakt met EWQL Symphonic Orchestra (Play editie)

Jannnus
21 mei 2014, 19:26
ff een nieuw accountje aangemaakt om joe te complimenteren
ik was die zeikert over die dnb beat

Maar wat je nu maakt...........tja............kan zo de clubs in
over de composities kan ik weinig zeggen
echter de sound .......wow
hoppa songs maken van 12 min en verkopen die handel :)

su6

Fusion
21 mei 2014, 22:20
Oh wij hadden toen n beetje mot over mijn kale dnb beat? Haha, geweldig om dan juist van jou n compliment te krijgen man! Thanks, errug leuk om te horen. Ben trouwens ook erg benieuwd naar jouw EDM creaties, je klonk destijds idd alsof je er kaas van gegeten had.

Fusion
21 mei 2014, 22:26
Oh ja vergeten bij de lijst van ingrediënten:

Google translate "thank God I can listen to music" laten zeggen, in lettergrepen geknipt en met eoa SFZEdit een soundfont van gemaakt zodat ik met een sample player (freeware versie van Alchemy) de lettergrepen ieder met bijna 1 oktaaf range kon aansturen *grijns*

Tupelo
22 mei 2014, 10:25
Google translate ja ? Ghehe... mooi ! Out of the box weer. :ok:

Cageman
22 mei 2014, 19:42
Klinkt ingenieus allemaal. Je zit dus ook echt wel in de synthesizers, dat wist ik niet. Ik ga ook eens uitzoeken hoe ik sidechain compressie maak in Ableton (om kritiek voor te zijn: met mate :)). En dat van die highpass filters ga ik ook eens testen.


uiteraard(???) n maximizer op de stereo bus

De laatste tijd ben ik een beetje into de "anti-loudnesswar" beweging en dan met name die in metal (voorheen had ik er weinig idee van wat het was). Daarbij merk ik echt dat nummers met een hoge dynamic range vaak afwisselender en beweeglijker klinken; alleen het afspeelvolume op m'n mp3-speler even wat hoger zetten.
Is zo'n maximizer echt nodig? Of is het niet wat ik denk dat het is.

Bedankt voor de uiteenzetting! Dat van Google translate is ook gaaf. Had ik toevallig ook net mee geëxperimenteerd voor m'n vorige nummer (en met TomTom), maar paste voor geen ene meter. Dit heb je knap gedaan hoor!

Loeters,

Merijn

Fusion
22 mei 2014, 20:07
Ach mijn oren zijn dusdanig verpest dat ik gewend ben aan 'loud' (behalve voor klassiek enz). Als ik wel s bijv. "Selling England by the Pound" (Genesis) draai vind ik t prima, maar in modernere muziek ben ik een maximised, loud eindproduct gewend. Soiewso vind ik bij dance dat t helemaal 'hoort'. Let op de aanhalingstekens hehe. Ik conformeer me nu eenmaal graag aan wat 'hoort' in n genre.

Fusion
22 mei 2014, 20:10
Ik moet wel zeggen dat ik in metal het soms ook wel storend vind, zo'n vlakgesmeerde 'loud' productie. Bij sommige stromingen hoort t wel weer, maar soms vind ik t totaal ongepast.

Cageman
22 mei 2014, 22:54
Ik zie je punt betreffende dance muziek wel ja. Het moet natuurlijk een redelijk constante "beuk" houden. Als je het als luistermuziek zou luisteren is dynamiek wel weer fijn. Bovendien kun je dan alsnog je speakers iets harder zetten ter compensatie. Dan nog blijft (vermoed ik) ook in dat genre het merkwaardige verschil in CD- en vinylmix. Maar I see you.

Nog ff zijspoor over metal: het tegenwoordig veel gebruikte voorbeeld van revanche van de dynamiek is het laatste album van Avenged Sevenfold. http://youtu.be/iU9YM1Lfvt8
Niet dat ik nou fan ben van deze muziek (niet bepaald :p), maar de helderheid van alle instrumenten maakt het wel aangenaam luisteren.

Leukleukleuk :).

Loeters,

Merijn

guhlenn
23 mei 2014, 08:02
Dan nog blijft (vermoed ik) ook in dat genre het merkwaardige verschil in CD- en vinylmix. M

aparte mix per medium? ik heb wle eens gehoord van mp3 versus hifi audio format, maar og niet cd versus LP. Wel interessant, waar heb je dat gehoord?

Cageman
23 mei 2014, 10:32
aparte mix per medium? ik heb wle eens gehoord van mp3 versus hifi audio format, maar og niet cd versus LP. Wel interessant, waar heb je dat gehoord?

Ik praat inderdaad ook maar de dingen na die ik lees hoor; op een blog (http://www.angrymetalguy.com/angry-metal-fi-truth-vinyl/) die ik vaak lees en daar op aansluitend een site (http://www.metal-fi.com/) die de dynamic range sterk meeneemt in de album reviews.

Bottom line is dat een naald (te) hoge maten van volume en compressie niet aankan en daardoor dan vaak zal overslaan. Een band (/label) heeft dan twee opties: de gecompresste variant van de CD ook in een lager volume op de LP zetten (wat helaas met reissues vaak gedaan schijnt te worden), of een speciale mix met minder compressie gebruiken. Die sites die ik noemde zijn erg voor het ook op de CD gebruiken van die minder gecompresste mix. Het lijkt erop dat dit streven langzaam begint aan te slaan (althans, in de metal-wereld, de rest vd muziek heb ik geen idee van).

Loeters,

Merijn

guhlenn
28 mei 2014, 18:38
Ik praat inderdaad ook maar de dingen na die ik lees hoor; op een blog (http://www.angrymetalguy.com/angry-metal-fi-truth-vinyl/) die ik vaak lees en daar op aansluitend een site (http://www.metal-fi.com/) die de dynamic range sterk meeneemt in de album reviews.

Bottom line is dat een naald (te) hoge maten van volume en compressie niet aankan en daardoor dan vaak zal overslaan. Een band (/label) heeft dan twee opties: de gecompresste variant van de CD ook in een lager volume op de LP zetten (wat helaas met reissues vaak gedaan schijnt te worden), of een speciale mix met minder compressie gebruiken. Die sites die ik noemde zijn erg voor het ook op de CD gebruiken van die minder gecompresste mix. Het lijkt erop dat dit streven langzaam begint aan te slaan (althans, in de metal-wereld, de rest vd muziek heb ik geen idee van).

Loeters,

Merijn

Dank, die discussie ken ik wel ja. Ik geloof er weinig van. Al zou het een goed idee zijn, minder compressie in het algemeen en een mix per medium in het bijzonder ;).