PDA

View Full Version : Graag advies over een Guild starfire lll Newark St.



Hombra
19 mei 2014, 22:28
Hoi
Iemand ervaring met de guild starfire lll Newark St. ?
Ik wil er een beetje blues mee spelen maar ook wat Rock.
Is dit een goede keuze?
Kan hem kopen 1 jaar oud € 600,00
Alle adviezen zijn welkom!
Ik heb zelf ook al een Gibson les Paul traditional!!
Gr

Harry
20 mei 2014, 11:51
sowieso is uitproberen de enige remedie, maar ik heb zelf de DeArmond Starfire Special II en daar is een prima stukje rock mee te spelen. Denk dat er in de Guild zelfs humbuckers zitten i.t.t. de DeArmond.

caliban
20 mei 2014, 16:47
Je Gibson is een volledige solidbody (op de gatenkaas na), de Dearmond een semi-hollowbody, de Guild een full-hollowbody. Voor rock is een semi (of solidbody) denk ik veel beter geschikt

Hotpepper01
20 mei 2014, 18:50
Je hebt aan je Les Paul een prima gitaar voor blues en rock. Dat weet ik uit eigen ervaring. Met een Fender buizenbak (en die heb je ook al) kom je een heel eind. Wat wel lekker er bij is, is een tubescreamer (Ibanez) of een bluesdriver (Boss). Enne, neem vooral les en speel lekker mee met wat van die YouTube tutorials en backing tracks. Als je dat goed in je vingers krijgt, dan komt die volgende gitaar snel genoeg. Er is meer uit je speltechniek te halen, dan uit nog een gitaar. Heus. :makeup:

Harry
21 mei 2014, 11:04
dat is een prima advies, beter nog dan gitaren blijven kopen omdat je denkt dat het daarmee beter wordt, maar als je toch een gitaar extra wilt, dan denk ik dat je een goeie hebt aan die Guild. en zeker voor 600 euro....

caliban
21 mei 2014, 14:17
dat is een prima advies, beter nog dan gitaren blijven kopen omdat je denkt dat het daarmee beter wordt, maar als je toch een gitaar extra wilt, dan denk ik dat je een goeie hebt aan die Guild. en zeker voor 600 euro....

Volgens mij gaat deze Guild wat makkelijker feedbacken met wat overdrive dan jouw Dearmond, niet ideaal voor blues en rock (vind ik)

Hombra
21 mei 2014, 23:55
Oké bedankt voor jullie adviezen.
En Hotpepper je hebt helemaal gelijk. Ik ga eerst maar eens lekker aan de gang met mijn Les Paul.
Alleen ik ben nu aan het kijken op internet en natuurlijk YouTube naar de Ibanez tube screamer en de Boss Blues driver BD-2.
De Boss is duidelijk daar is maar 1 model van. Maar van de Ibanez zijn een stuk of 3 modellen de duurste TS808DX €229,00 de TS808 € 209,00 de TS9 € 149,00 ik ben natuurlijk op YouTube gaan kijken en demo filmpjes gezien ook nog soms gespeeld op een les Paul.
Enig advies welke te kiezen en waarom? Welke heeft voordelen en welke heeft nadelen? Ik heb zelf ook al wel een beetje een voorkeur, maar ik ben een leek en nog nooit gespeeld met een Boss of Ibanez!!
Gr

muziekschuur
22 mei 2014, 00:22
Ibanez zijn heel waardevast.... Boss krijg je meestal weer half geld voor.... Kies de beste deal...

Vergeet de Ibanez Jimini niet. Twee tubescreamers in een doos. Ideaal voor crunch en lead. (Steve Vai pedaal)

Mr.Fingers
22 mei 2014, 09:22
Can be done. En bovendien is die Newark St. reeks prijs/kwaliteit een van de beste dingen die je kunt kopen momenteel op de (semi)hollowbody markt. Heb een tijdje die Starfire bas te leen gehad, en dat deed veel pijn om die weer te moeten afgeven :)