PDA

View Full Version : Line6 Recording



cadw96
18 mei 2014, 17:15
Hoi allemaal,

Op het moment ben ik in bezit van een Line 6 Spider IV 15 Watt en een Electro Harmonix Metal Muff. Ik wil graag beginnen met wat geluid opnemen. Op de Line 6 zit zo'n sticker met Rec- Pod Quality Direct Out. Ik heb hier een 6.5 naar 3.5 mm plug in gedaan en deze via een 3.5mm AUX kabel verbonden met mijn computer in de Line in port. Ten eerste krijg ik een delay van bijna een halve seconde en de kwaliteit is niet echt Pod quality. Weet iemand misschien hoe ik dit kan veranderen of zal ik toch echt een Audio Interface moeten kopen?

Chris

Erik70
19 mei 2014, 05:33
Ik denk dat je zelf het antwoord al hebt gegeven: interface.
De standaard geluidskaart in een pc is niet bedoeld/ geschikt voor dit doel.

Plant
19 mei 2014, 12:02
Wat betreft Latency (de vertraging):

http://www.bax-shop.nl/forum/f92-kennisbank/wat-is-latency-en-hoe-los-ik-het-op-7479.html

Terminus
19 mei 2014, 16:10
Als je een manier hebt om het signaal te splitten voordat het de computer ingaat zou ik daar gebruik van maken. Met een simpel splittertje of een mengpaneeltje kan dat gewoon analoog, zodat je geen latency merkt. Kan de Spider niet tegelijkertijd de speaker en de DI out gebruiken?

Plant
19 mei 2014, 21:50
Als je een manier hebt om het signaal te splitten voordat het de computer ingaat zou ik daar gebruik van maken. Met een simpel splittertje of een mengpaneeltje kan dat gewoon analoog, zodat je geen latency merkt.

Da's idd de methode en heb ik ook gedaan. Hetgene wat ik speel afluisteren via een mixertje vóór het door de computer gaat. Dan hou je alleen het probleem met de geluidskwaliteit over. Een externe kaart is wel beter, maar ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat een interne kaart echt heel slecht is. Misschien werk je met een niet matchend signaalniveau?

Erik70
20 mei 2014, 15:50
Interne geluidskaarten zijn gemiddeld genomen niet goed in gelijktijdig opnemen en afspelen. Een interface is daar juist voor ontworpen.

cadw96
21 mei 2014, 10:09
Bedankt, maar de latency was nog geen eens het grootste probleem, dat was de kwaliteit. Het was echt bagger. :/ Wordt dan toch maar een Audio Interface, denken jullie dat een Line6 Pod X3, UX1 of GX goed is?

cadw96
21 mei 2014, 10:10
Ik heb trouwens wel een Creative SoundBlaster X-Fi in mijn computer, ik neem aan dat die wel goed genoeg is.

Plant
21 mei 2014, 12:10
Bedankt, maar de latency was nog geen eens het grootste probleem, dat was de kwaliteit. Het was echt bagger. :/ Wordt dan toch maar een Audio Interface, denken jullie dat een Line6 Pod X3, UX1 of GX goed is?

Nou, ik lees in de openingspost iets over een delay van bijna een halve seconde. Dat speelt niet lekker. Bovendien ga je die delay ook bij multitracken (na elkaar tracks opnemen) terughoren tussen tracks. Die liggen qua timing ook niet op elkaar.

cadw96
21 mei 2014, 12:40
Nou, ik lees in de openingspost iets over een delay van bijna een halve seconde. Dat speelt niet lekker. Bovendien ga je die delay ook bij multitracken (na elkaar tracks opnemen) terughoren tussen tracks. Die liggen qua timing ook niet op elkaar.
De software op mijn computer lost dat delay probleem automatisch op en ik speel zonder geluid.

Jannnus
21 mei 2014, 20:52
probeer dit eens

http://www.asio4all.com/

Erik70
24 mei 2014, 05:15
Ik heb trouwens wel een Creative SoundBlaster X-Fi in mijn computer, ik neem aan dat die wel goed genoeg is.

eh....... nee
http://www.homerecording.be/forum/t1311.htm